۞ امام علی (ع) :
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
پیام بخشدار دیشموک به مناسبت فرارسیدن سال نو و آغاز بهار طبیعت

پیام بخشدار دیشموک به مناسبت فرارسیدن سال نو و آغاز بهار طبیعت

به نام یزدان پاک از سر شاخ این برهنهْ چنارمرغکی با ترنّمی بیدارمی‌زند نغمه؛نیست معلومم آخرین شِکوه از زمستان است،یا نخستین ترانه‌های بهار؟ ((یا مقلب القلوب والابصار، يا مدبر الليل والنهاریا محول الحول والاحوال، حول حالنا الي احسن الحال)) اکنون که سپیده دمان نفس های سبز زمین با سلام و سلوک و سعادت سیاحت و […]

به نام یزدان پاک

از سر شاخ این برهنهْ چنارمرغکی با ترنّمی بیدارمی‌زند نغمه؛نیست معلومم آخرین شِکوه از زمستان است،یا نخستین ترانه‌های بهار؟
((یا مقلب القلوب والابصار، يا مدبر الليل والنهاریا محول الحول والاحوال، حول حالنا الي احسن الحال))
اکنون که سپیده دمان نفس های سبز زمین با سلام و سلوک و سعادت سیاحت و سلامت، بستر سپید زمین خسته را در می نوردد و دم مسیحایی خویش را بر پيكر بي جان زمین و آدمی با حضور در ماه بهار قران مي دمد و پنجره دل های افسرده را به سمت بهار شادي بخش مي گشايد چرا كه:
 زکوی یار می آید نسیم باد نوروزی
از این باد ارمدد خواهی، چراغ دل برافروزی
بنابراین عید نوروز، پرتوی دلربا و چهره ای زیبا از آفرینش است که پیش از آمدنش، انبوه انسان ها را به تلاش و کوشش دعوت مي نمايد. با فرا رسيدن عيد باستاني نوروز در ماه بهار قرآن ، طبیعت زمستان خورده، رو به سبزی و شكفتن كرده، قلب انسانها را نشاط و سرزندگي فرا گرفته و غبار کدورت از دل ها زدوده مي شود و بسياري از ارزش های متعالي دینی و ملي را دوباره از نو زنده مي سازد. در نوروز، نکات دینی و اسلامی فراوانی از جمله صله ارحام، زیارت قبور شهداي والامقام واموات، رفع کینه ها و کدورتها، نظافت، سیر و سیاحت که در قرآن كريم نيز مورد تاکید فراوان قرار گرفته است، رقم می خورد. به راستي كه اين عيد خجسته مي تواند فرصتي مغتنم براي موفقيت در راه انجام وظيفه و تطهير نفس و تصفيه جان از ناپاكيها و تمرين صبر و استقامت و شكستن غرور و خودخواهى باشد. روابط عمومی بخشداری دیشموک ضمن تبريك سال نو و آرزوي عمري بهاري و شاداب براي همگان، اميدوار است تلاش و ايثارگري هاي خالصانه مردمان سخت كوش و متدين استان چهار فصل و بخش دین پناه صادق و خالص مکتبان غیرت و شجاعت بخش دیشموک در سالی که گذشت مورد رضاي پروردگار قرار گرفته باشد و مسئولان دستگاههاي اجرايي به ویژه دستگاه های فرهنگ ساز و الخصوص سایت و خبرگزاری ها و گروه های واتساپی و مجازی و فرزندان فعال شهر و بخش دیشموک، ضمن معرفی قابلیتها و توانمندیهای بالاي بخش دیشموک به میهمانان نوروزی، زمينه لازم را براي اسكان واقامت مناسب و شايسته اين عزيزان فراهم سازیم.(هر چند شرایط اسکان در مدارس شهید بهروز و اسفندان آماده می باشد )
ضمن تبریک سال نو و شاد باش و سر سلامتی به تمامی شهروندان شهر و بخش دیشموک و پایداری ایران اسلامی
موفقيت همگان را با بهره گيري از آرمان هاي بلند بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، حضرت امام خميني(ره) و در پرتو منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله العظمي خامنه اي(مدظله العالي) در دولت مردم برای مردم از درگاه خداوند متعال مسئلت مي نمايیم.
و با هم زمزمه میکنیم همه جای ایران سرای من است
و تکرار میکنیم:
«به هر جا که هستید خروش آورید  جهنده جهان را به جوش آورید 
همه یک به یک مهربانی کنید  به کل جهان پاسبانی کنید 
به صلح جهانی بکوشید سخت  به فر جهان باور نیک بخت 
جهان را بسازید همچون بهشت  مگوئید هرگز سخن های زشت 
بگوئید این جمله درگوش باد  چو ایران نباشد تن من مباد»

علیرضا نوروزی خوب
بخشدار دیشموک
اول بهار ۱۴۰۳

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

سه × 5 =