۞ امام علی (ع) :
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » سرمقاله » اخبار » یادداشت
  • شناسه : 10487
  • 20 اکتبر 2023 - 1:11
  • 769 بازدید
  • ارسال توسط :
یاداشتی از دل محرومیت /چند سوال ساده از استاندار و مدیران دولت انقلابی…

یاداشتی از دل محرومیت /چند سوال ساده از استاندار و مدیران دولت انقلابی…

شروع انقلاب گونه استاندار و اشک های جاری بر گونه هایش بذر امید را در دیارمان پاشید و برآن بودیم که مردی از جنس عدالت فریاد رسمان شد ....

به گزارش ساورزنیوز/ یاداشت روز: علی اکبر آذرکمان/ وقتی مردی از جنس عدالت  سکان استانداری به او سپرده شد همه در فکر آن بودند این انتصاب مهری بر پایان بی‌عدالتی و آغاز شکوفایی است، تبعیض و ناروایی از این دیاررخت خواهد بست و عدالت جایگزین آن می‌شود

بسم الله الرحمن الرحیم

اَحْسَنُ الْعَدْلِ نُصْرَةُ الْمَظْلومِ(بهترين عدالت يارى مظلوم است.) امام علی(ع)

جناب آقای سید علی احمدزاده  استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد  سلام علیکم

ساده و روان برای شما عالیجناب می نگارم:  وقتی مردی از جنس عدالت  سکان استانداری به او سپرده شد همه در فکر آن بودند این انتصاب مهری بر پایان بی‌عدالتی و آغاز شکوفایی است، تبعیض و ناروایی از این دیاررخت خواهد بست و عدالت جایگزین آن می‌شود. شروع انقلاب گونه استاندار و اشک های جاری بر گونه هایش بذر امید را در دیارمان پاشید و برآن بودیم که مردی از جنس عدالت فریاد رسمان شد …. سفرش به دیار محرومان و زیارت گلزار شهدا  و دیدن قربانیان تبعیض  نشان از آن بود که عهد و میثاق جوانمردی و امانتداری را امضا نمودند. گویا در گذر زمان در ورطه سفارشات اداری، منطقه ای و برخی نمایندگان قرار گرفتند تا مناطق محروم را فراموش و توزیع بودجه بر اساس سفارشات خارج از مکتب انقلابی و حسینی(ع) صورت بگیرد….

عالمان علم و مدیران مدبر و خداترس نیک میدانند که دیشموک  سرشار از منابع خدادادی است. نیروی انسانی و استعداد خیز، رودخانه های روان گندمکار، تنگ چویل(رود سمه)، معدن نیترات، خاک حاصلخیز برای رونق کشاورزی و دامپروری، آب و هوای سرد اما همجواری به مناطقه گرم خوزستان ،جاذبه های  گردشگری طبیعی و… هر انسان خردمندی را در فکر فرو خواهد برد، چرا دیشموک دیار محرومان است؟!!!

اما به دلیل تبعیض در توزیع بودجه استانی و عدم توجه مدیران شهرستانی ، دیشموک به منطقه‌ای مبدل شد که محرومیت را سال‌ها با خود یدک می‌کشد.

با وجود گذشت بیش از ۴۰ سال از عمر انقلاب شکوهمند اسلامی و تقدیم ده‌ها شهید، جانباز و ایثارگر از این دیار اما هنوز از امکانات اولیه برخوردار نیست. فقر، بیکاری  ومهاجرت در این منطقه سر به فلک کشید. شیون زنان بربالین مزارهای خفته  از خودکشی دختران و پسران جوان یا تصادفات جاده ای  اوج محرومیت را نشان و قلب هر انسانی را می‌شکند. مزار های که خفتگان آن،جوانی ست در آرزوی کار،معلمی ست روانه مدرسه  ، دختری افسرده و ناامید از زندگی ،مهاجری بریده از دیار…..

جاده‌های  مرگبار و خاکی پر از پیچ و خم ،فاقد شانه، آسفالت و علائم راهنمایی ، کم عرض و تاریک  با اولین بارش پاییزی قطع و شیونی از پس شیون  در آنها به گوش می رسد…

جاده ارتباطی از قلعه رئیسی تا درغک، اسفندان، رود ایک، سردو، سرپر، دلی و سرگچ و مورخانی حکایت از عدم تدبیر، نظارت و تبعیض در توزیع بودجه توسط استاندار، مدیران استانی، شهرستانی ، فرماندار و بخشدار و همه کسانی که هیاهویشان برای رفع محرومیت و ندای انقلابگریشان گوش فلک را کر نمود، دارد.

برای گرمی خانه در سرمای سرد زمستان، پختن نان یا تولید زغالی اندک برای امرار معاش…. در دل جنگل‌های  کوه سیاه تا دل افروز هر روز صدای دلخراش اره بر تنه درختان بلوط به گوش می‌رسد و حکایت غم باری را بر محیط زیست، طبیعت بکر و درختان بلوط رقم می زند…..

اکثر روستاهای این دیار از وضعیت مناسب بهداشت، مدارس ،معابر روستایی ،بودجه دهیاری، آنتن دهی تلفن ،فضای سبز ، امکانات ورزشی و.. برخوردار نیستند و  انگار در بودجه استانی و شهرستانی جایگاهی ندارند.

دریابید دیشموک دیار شهیدان ،جانبازان ،ایثارگران و حماسه سرایان عرصه صداقت و مردانگی را…..

فقط چند سوال ساده از استاندار و مدیران دولت انقلابی:

۱- جناب استاندار و مدیر کل محترم اداره راه آیا از جاده ارتباطی قلعه رئیسی تا درغک، اسفندان، رود ایک، سردو، سرپر، دلی و سرگچ و مورخانی دیدن نموده اید و جهت آسفالت و ترمیم به اندازه یک فرغون آسفالت  در این جاده هزینه نموده اید؟

۲-سهم منطقه دیشموک از بودجه استانی چقدر است و چند درصد آن تخصیص ، وصول و کجا هزینه گردید؟

۳- داستان پر ماجرای گازرسانی به دیشموک غربی که بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت را پوشش می‌دهد به کجا رسیده و این همه اهمال کاری وتعلل برای چیست؟

۴-  چند درصد از مردم منطقه دیشموک  سالانه مهاجرت می‌کنند و علت مهاجرتشان چیست؟

۵- سهم مردم دیشموک از استخدام‌های اداری و غیر اداری (چه به صورت آزمونی  و غیرآزمون‌ی) چند درصد است و علت این همه تبعیض در چیست؟

۶- اشراف اطلاعاتی حضرت عالی در مورد منابع و پتانسیل‌های طبیعی و انسانی دیشموک چه اندازه است؟

۷-  چند درصد از منابع طبیعی به علت عدم مدیریت جایگزین( گازرسانی، اشتغال پایدار، دامپروری و کشاورزی مکانیزه) سالانه از بین می‌رود؟

۸- چند جلسه پیرامون بررسی مشکلات منطقه دیشموک با حضور نخبگان تشکلیل و تدبیر شما برای برون رفت از مشکلات چیست؟

 

اجرکم عنداالله و من الله توفیق

علی اکبر آذرکمان

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

سیزده + نوزده =