۞ امام علی (ع) :
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » رویدادها » سرمقاله
  • شناسه : 4200
  • 20 آوریل 2023 - 21:05
  • 589 بازدید
  • ارسال توسط :
یک پیشنهاد راهبردی به لیست بندهای انتخاباتی؟!؟
یادداشت ازدکتر حسن خسروی مدرس دانشگاه و تحلیلگر مسائل مدیریت دولتی ایران

یک پیشنهاد راهبردی به لیست بندهای انتخاباتی؟!؟

  به گزارش ساورزنیوز؛نزدیک به انتخابات شوراها یا مجلس شورای اسلامی که می‌شویم سر و کله ” لیست بندها ” پیدا می‌شود. لیست بندها ؛ اغلب دلالان و واسطه گران و کارچاق کن هایی هستند که بدشان نمی‌آید از کنار شور و حال انتخابات کسب درآمد کنند. برخی لیست بندها بسیار خطرناک هستند؛ چون در […]

 

به گزارش ساورزنیوز؛نزدیک به انتخابات شوراها یا مجلس شورای اسلامی که می‌شویم سر و کله ” لیست بندها ” پیدا می‌شود. لیست بندها ؛ اغلب دلالان و واسطه گران و کارچاق کن هایی هستند که بدشان نمی‌آید از کنار شور و حال انتخابات کسب درآمد کنند. برخی لیست بندها بسیار خطرناک هستند؛ چون در وهله اول منافع فردی و سرکیسه کردن کاندیداهای ناشی و جویای نام و سودآوری برایشان مهم است. لیست بندها معمولا در دفتری می‌نشینند و چند خط موبایل به اسامی مختلف داشته و در گروه های زیادی مانور انتخاباتی می‌دهند. لیست بندها افراد مختلف را به بهانه های گوناگون دور هم جمع کرده و برای آنها میتینگ و مصاحبه برگزار کرده و فرم‌هایی را در اختیار کاندیداها می‌گذارند تا تکمیل کنند. برخی لیست بندها برای خود نوچه هایی هم دارند که الکی یکدیگر را دکتر و مهندس صدا می‌زنند. بعضا جوری ادای انتخاباتی در می‌آورند که تو گویی لیست اینها حتما رأی می‌آورد. تلفن خیلی از مسئولان را داشته و ادعاهای بزرگی هم دارند. جوری با چای و نسکافه و شیرینی و کیک و ساندیس از شما پذیرایی می‌کنند که انگار خودشان زمانی سناتور بوده اند؟!؟ لیست بندها در ابتدای لیست خود اسم دو سه نفر کله گنده را می‌گذارند تا به مشتری به دام افتاده و از همه جا بی‌خبر القاء کنند که اینها به مراکز زر و زور وصلند. برخی لیست بندها به شدت نامرد هستند. به محض اینکه احساس کنند کاندیدایی پول بیشتری می‌دهد ؛ شما را کنار زده و نام او را مطرح می‌کنند؟!؟ معمولا هم خودشان جزو اسامی بالای لیست هستند ؛ اما به ندرت موفق شده اند که رأی بیاورند ولی در عوض؛ پول خوبی به جیب زده اند. انتخابات هم که تمام می‌شود به خواب زمستانی می‌روند تا دوره بعدی.
اما یک پیشنهاد راهبردی دارم برای لیست بندها. بیایید برای انتخابات ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی لااقل قدری برای رضای خدا لیستهای انتخاباتی را بر اساس تناسب تخصص و تجربه افراد با کمیسیون‌های مجلس تنظیم و تکمیل کنید. مثلا فرض کنید بنده حسن خسروی دکتری تخصصی مدیریت دولتی گرایش مدیریت منابع انسانی دارم با بیش از ۲۵ سال سابقه اجرایی و مدیریتی در حوزه کنترل و نظارت بر بودجه کشور. طبق این فرمول؛ طبیعتا به تناسب تخصص و تجربه؛ بنده برای کمیسیون برنامه؛ بودجه و محاسبات بسیار مناسب و مفید خواهم بود. به همین ترتیب مثلا برای کمیسیون حقوقی و قضایی یک نفر دکتری حقوق که مثلا وکیل با تجربه ای باشد یا کمیسیون انرژی یک نفر که دکتری نفت و گاز داشته باشد الی آخر… بعد در لیست دقیقا نام و عکس فرد کاندیدا و رشته و مدرک تحصیلی او را که درج میکنید زیر آن بنویسید مناسب برای کمیسیون… .
ملاحظه می‌شود که چنین لیستی هم به انصاف و عدالت نزدیکتر است و هم قابلیت دفاع دارد چرا که جای هر کس را بدرستی در مجلس مشخص کرده ایم. این مسئله بسیار مهمی است زیرا نتیجه رأی درست یا غلط مردم در کمیسیون‌ها خود را نشان می‌دهد. نماینده ای که فاقد تخصص و تجربه لازم و کافی است و صرفا با قوم و قبیله بازی و شام و ناهار رأی آورده در هیچ کمیسیون مهم و تاثیرگذاری جانمایی نشده و این صد در صد به ضرر و زیان آن شهر و مردمی است که ناآگاهانه و بدور از هرگونه آینده نگری به او رأی داده اند. لطفا به این موضوع عمیق و دقیق توجه کنید. در هر حال از همین اکنون لیست بندها در گوشه و کنار آرایش گرفته و در حال رایزنی و چانه زنی و تهیه مقدمات هستند و کار را شروع کرده اند. خواهشا پیشنهاد راهبردی مطرح شده را سرلوحه کار قرار دهید محض رضای خدا.

حسن خسروی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

هفده − شانزده =