۞ امام علی (ع) :
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
آمادگی کامل مجموعه ستاد برداشت شهرستان بهمئی جهت ارائه خدمات به ‌کشاورزان + جزئیات و تصاویر

آمادگی کامل مجموعه ستاد برداشت شهرستان بهمئی جهت ارائه خدمات به ‌کشاورزان + جزئیات و تصاویر

به گزارش سامان خوبی زاده: جلسه ستاد برداشت شهرستان بهمئی برگزار شد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی بیان داشت ؛ شهرستان بهمئی با توجه به شرایط اقلیمی اولین شهرستان استان بوده که عملیات برداشت محصولات زراعی در آن انجام می گیرد که این امر آمادگی و تمهیدات لازم ستاد برداشت شهرستان برای این فصل پُرکار جهت خدمات […]

به گزارش سامان خوبی زاده: جلسه ستاد برداشت شهرستان بهمئی برگزار شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی بیان داشت ؛ شهرستان بهمئی با توجه به شرایط اقلیمی اولین شهرستان استان بوده که عملیات برداشت محصولات زراعی در آن انجام می گیرد که این امر آمادگی و تمهیدات لازم ستاد برداشت شهرستان برای این فصل پُرکار جهت خدمات رسانی مطلوب به کشاورزان را قبل از شروع برداشت می طلبد .

زکی نژاد افزود ؛ برای تامین و ورود تعداد کمباین های لازم جهت برداشت محصولات زراعی گندم و جو با اتحادیه های کمباین داران استانهای فارس ، همدان ، شهرکرد و شهرستانهای همجوار رایزنی کرده و انشاله با توجه به ظرفیت کشاورزی شهرستان تعداد کمباین مورد نیاز تامین خواهد شد و در حال حاضر تعدادی مشغول بکار می باشند .

زکی نژاد در بحث نرخ کارکرد کمباین ها بیان داشت ؛ با توجه به نرخنامه کشوری که مصوب و به ما ابلاغ شد نرخ کارکرد کمباین های متوسط(داخلی) به ازای هرساعت ۸۶۰ هزار تومان و برای اراضی کوهستانی و سنگلاخی با ۲۰ درصد افزایش به ازای هر ساعت ۱ میلیون و سی هزار تومان بوده که همه کمباین داران و کشاورزان موظف به رعایت این نرخنامه خواهند بود .

مدیر جهاد کشاورزی گفت ؛ کارشناسان و مسئولان مراکز و مدیریت جهاد کشاورزی روزانه بر کار کمباین ها نظارت داشته و در صورت مشاهده هر گونه تخلف برای آنها تشکیل پرونده و به اداره تعزیرات ارجاع و سهمیه گازوئیل آنها قطع خواهد شد .

اکبر زکی نژاد گفت ؛ مرکز خرید گندم توسط اداره تعاون و اتحادیه تعاون روستایی با نظارت مدیریت جهاد کشاورزی با کالیبراسیون دستگاهها و راه اندازی سیستم های مورد نیاز آماده ی خرید محصول گندم کشاورزان بوده ولی با توجه به پیش بینی بارندگی های چند روز آینده از تاریخ پانزدهم اردیبهشت بصورت تمام وقت آماده ی خرید و ارائه خدمات به بهره برداران خواهد بود .

زکی نژاد با اشاره به خسارات آتش سوزی های احتمالی بیان داشت ؛ با توجه به خشک بودن مزارع و پوشش گیاهی مراتع و احتمال آتش سوزی و خسارات جبران ناپذیر آن از کشاورزان و همه مردم خواهشمند است از آتش زدن بقایای گیاهی مزارع خود امتناع کرده و در این امر با مجموعه جهاد کشاورزی و ستاد بحران شهرستان نهایت همکاری را داشته باشند .

در پایان این جلسه با حضور مسئولان استانی از مرکز خرید گندم بازدید و برای خدمات مطلوب و مناسب به مردم همه دستگاهها و سیستم های موجود رفع نقص شدند .

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

4 × 4 =