۞ امام علی (ع) :
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » رویدادها
  • شناسه : 5816
  • 02 ژوئن 2023 - 18:27
  • 260 بازدید
  • ارسال توسط :
کسانی که خود را در خط امام و ولایت تعریف می‌کنند، باید در مقام خدمت به مردم، خاکسار و فداکار باشند
خطیب جمعه سوق:

کسانی که خود را در خط امام و ولایت تعریف می‌کنند، باید در مقام خدمت به مردم، خاکسار و فداکار باشند

به گزارش ساورزنیوز؛ حجت الاسلام مهدی کیانی اصل گفت: ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گرامی میداریم یاد و خاطره این فقیه عادل ،مجتهد اعلم ،سیاستمدار عارف را ودرود میفرستیم به روح پر فتوح این ابر مرد تاریخ اندوه فقدان مردی بزرگ در ۱۴ خرداد بر دلها سایه افکند و عروج روح مطهر اسوه تقوا،پرهیزگاری و […]

به گزارش ساورزنیوز؛ حجت الاسلام مهدی کیانی اصل گفت: ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گرامی میداریم یاد و خاطره این فقیه عادل ،مجتهد اعلم ،سیاستمدار عارف را ودرود میفرستیم به روح پر فتوح این ابر مرد تاریخ اندوه فقدان مردی بزرگ در ۱۴ خرداد بر دلها سایه افکند و عروج روح مطهر اسوه تقوا،پرهیزگاری و مجاهدت غمی سنگین بر سر امت اسلامی فرو ریخت.

حاکمیت حقیقی دین در ایران و انتشار جهانی ارزش‌های الهی و انسانی، به برکت #انقلاب_اسلامی و وجود آن عبد صالح خدا رقم خورد و حقیقتاً این انقلاب، بی نام “امام خمینی” در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.

امام خمینی ره مهندس و معمار اسلام در عصر معاصر بود
حضرت امام خمینی(قدس‌سره) نه تنها «مهندس اسلام» بود، بلكه «معمار اسلام» نیز بود. ایشان نه تنها فهمید كه دین چه می‌گوید، بلكه كوشید تا دین را از صفحه كتاب به‌درآورد و در صحنه جامعه اجرا كند
درس بزرگی كه باید از امام خمینی(ره) آموخت‌.

آنچه می‌توان از حضرت امام خمینی(ره) نسبت به اسلام و انقلاب اسلامی آموخت، ایجاد خودآگاهی نسبت به اسلام است.

در این حالت است كه می‌توان بركات مسلمانی و انقلابی بودن را در زندگی خود وارد كرد و ازبی‌تفاوتی نسبت به حق و حقیقت، خود را رهانید و گرفتار زندگی سرد و رفاه‌زده نشد. امروزه بسیاری از اندیشمندان دنیا، با فرهنگ غرب مخالف‌اند، اما همه آن‌ها نسبت به آن فرهنگ، یكسان موضع‌گیری نمی‌كنند. عده‌ای فقط می‌دانند زندگی غربی زندگی بدی است، بدون آن كه قدمی در جهت برون رفت از آن بردارند، فرهنگ غرب را پذیرفته‌اند و همه زشتی‌های آن فرهنگ، در زندگی آن‌ها وارد شده است و در عمل، با آن‌هایی كه نسبت به ضعف‌های فرهنگ غرب جاهل‌اند، مساوی عمل می‌كنند.

گروهی دیگر با فرهنگ غرب مخالف‌اند ولی به جای مقابله با آن به‌كلی با آن قهر می‌كنند، در گوشه‌ای از طبیعت بدون استفاده از وسایل زندگی غربی، زندگی می‌كنند و بنا ندارند در مقابل آن فرهنگ، فرهنگ و تمدنی بسازند كه بستر تعالی انسان‌ها باشد بلكه به‌صورت منفعل در مقابل غرب عقب‌نشینی كرده‌اند.ولی امام آمد و این بی تفاوتی و منفعل بودن را کنار زد و یک خودآگاهی در انسان برای رسیدن به تعالی ایجاد کرد.

انتخاب شایسته امام خامنه ای به رهبری
کسی که امام در وصف او فرمود:
امام خمینی(ره): من آقاى خامنه‌اى را بزرگ كردم؛(صحیفه امام، ج ۱۵، ص ۲۰۰) (كسى) كه آواى دعوت او به صلاح و سداد در گوش مسلمین جهان طنین‌انداز است؛ سربازى فداكار در جبهه جنگ و معلمى آموزنده در محراب و خطیبى توانا در جمعه و جماعات و راهنمایى دلسوز در صحنه انقلاب، متعهد و مبارز در خط مستقیم اسلام و عالم به دین سیاست.

(صحیفه امام، ج ۱۴، ص ۵۰۴) شما اگر گمان بكنید كه در تمام دنیا، (در بین) رئیس‌جمهورها و سلاطین و امثال این‌ها، (مى‌توانید) یك نفر را مثل آقاى خامنه‌اى پیدا بكنید كه متعهد به اسلام باشد و خدمتگزار و بناى قلبى‌اش بر این باشد كه به این ملت خدمت كند، پیدا نمى‌كنید.

من ایشان را سال‌هاى طولانى مى‌شناسم و در آن زمانى كه اول نهضت بود، ایشان وارد بود و به اطراف براى رساندن پیام‌ها تشریف مى‌بردند و بعد از این هم كه این انقلاب به اوج خودش رسید، ایشان همه‌جا حاضر واقعه بود تا آخر و حالا هم هست. (او) یك نعمتى (است كه) خدا به ما داده (است).

رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای -مد ظله العالی- با درایت، قدرت و عزت، صراط و طریق امام راحل عظیم الشأن را پیموده و با تبیین اندیشه‌های آن مرد الهی، جامعه اسلامی را به سمت اهداف بلندش هدایت می کنند.

امروز تنها کسانی می‌توانند ادعای پیروی راستین از امام و انتساب به ایشان را داشته باشند که به مقام منیع ولایت فقیه ملتزم و در مسیر رهنمودهایش رهرو باشند.

کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی بدانند مجاهدت و استقامت در راه انقلاب اسلامی و خدمت به مردم، شکرانه‌ی نعمت ولایت است. کسانی که خود را در خط امام و ولایت تعریف می‌کنند، باید در مقام خدمت به مردم، خاکسار و فداکار باشند. فرهنگ، اقتصاد و سیاست کشور را با التزام به اندیشه‌ی امام و رهبری مدیریت کنند تا امیدواری، کرامت و عزت مردم در این عرصه‌ها تأمین و حفظ شود.

یاد شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و یاران مخلص امام راحل عظیم الشأن به ویژه شهدای قیام مؤمنانه ۱۵ خرداد -اعلی الله مقامهم- را گرامی می‌داریم و عهد خود را در پاسداری از نظام اسلامی، آن ارمغان ارزشمند امام و شهیدان، تجدید می‌کنیم. ۱۵خرداد حلقه وصل نهضت های ملت ایران بود قیام ۱۵ خرداد تحولی هم در اهداف مبارزه و هم در روش مبارزه ایجاد کرد و بر همین اساس امام راحل آن را مبدا انقلاب اسلامی دانستند.

اصلی‌ترین عامل تورم در اقتصاد ما به‌ویژه در کوتاه‌مدت، نرخ ارز است و اگر به این موضوع توجه نشود، سیاست‌هایی که نوشته می‌شوند چندان سیاست‌های موفقی نخواهند بود.

اگر نرخ ارز تثبیت شود و مقداری نرخ را پایین‌تر بیاورند، اولاً بانک مرکزی سفته‌بازی و دلالی را مهارمی‌کند.

ثانیااین‌که می‌تواند نقدینگی را به سمت تولید هدایت کند؛ ثالثاً این‌که تورم را مهار می‌کند و وقتی تورم مهار شود، رشد اقتصادی در جامعه را خواهیم داشت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

پانزده + 4 =