۞ امام علی (ع) :
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » رویدادها
  • شناسه : 5812
  • 02 ژوئن 2023 - 17:49
  • 276 بازدید
  • ارسال توسط :
مردم سرمایه های اصلی انقلاب هستند
خطیب جمعه چرام:

مردم سرمایه های اصلی انقلاب هستند

مردم سرمایه های اصلی انقلاب هستند و پای انقلاب شان بوده اند و هستند ، اما شمای مسئول چرا این مردم را زیر بار گرانی دارو نگران می کنید. به گزارش ساورزنیوز؛ حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: ممکن است دنیاپرستان هوسباز، چند روزی بروبیایی داشته […]

مردم سرمایه های اصلی انقلاب هستند و پای انقلاب شان بوده اند و هستند ، اما شمای مسئول چرا این مردم را زیر بار گرانی دارو نگران می کنید.

به گزارش ساورزنیوز؛ حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: ممکن است دنیاپرستان هوسباز، چند روزی بروبیایی داشته و کامیاب و برخوردار باشند، ولی فرجام خوشی ندارند.

امام جمعه چرام افزود: قرآن کریم عاقبت و فرجام نیک را از آنِ تقوا و اهل تقوا می داند.

وی با بیان اینکه مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی پس از ارتحال حضرت امام فرمودند: امام یک افسانه بود، ادامه داد: رهبر عزیز انقلاب درباره اخرین ساعات عمر مبارک امام (ره ) می فرمایند اتکا به خداوند مهم‌ترین سخن و توصیه امام در وصیت‌نامه‌ی سیاسی ـ الهی ایشان؛ «در آن لحظه‌یی که امام رحمه‌الله‌علیه ناراحتی قلبی پیدا کرده بودند، ما به‌شدت نگران بودیم. وقتی که من رسیدم، ایشان انتظار و آمادگی برای بروز احتمالی حادثه را داشتند. بنابراین، مهم‌ترین حرفی که در ذهن ایشان بود، قاعدتاً می‌باید در آن لحظه‌ی حسّاس به ما می‌گفتند و ایشان گفتند: قوی باشید، ‌احساس ضعف نکنید، به خدا متّکی باشید، «اشدّاء علی الکفّار رحماء بینهم» باشید، و اگر با هم بودید،‌ هیچ‌کس نمی‌تواند به ما شما آسیبی برساند. به نظر من، وصیت سی‌صفحه‌یی امام رحمه‌الله‌علیه می‌تواند در همین چند جمله خلاصه شود.»

 

افشار با بیان اینکه نقش کیمیاگری حضرت امام (ره ) کیمیا از دیرباز به شاخه‌ای از علم اطلاق می‌شده که مس را به طلا تبدیل می‌کرد، به داروی جاودانگی نیز که کیمیاگران و برخی دانشمندان به‌دنبال جستجوی آن بوده‌اند اکسیر می‌گفته‌اند، ابراز کرد: عرفا نیز لفظ کیمیا را برای نظر عنایت مراد که وجود مرید را خالص می‌سازد به کار برده‌اند.

 

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در بیان دیگری با اشاره به پیام امام (ره ) به مناسبت فتح بستان در عملیات طریق‌القدس که فتح الفتوح را عبارت از ساختن این‌گونه انسان‌ها و جوان‌ها که روحیه‌ی بزرگ و قلوب سرشار از ایمان و روحیه‌ی شهادت‌طلبی دارند دانسته بودند می‌فرماید: «فتح‌الفتوح خود او بود، او بود که این انسان‌ها را ساخت.»

افشار ادامه داد: حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای درباره‌ی امام راحل چنین گفته‌اند: «ما مس بودیم او ما را طلا کرد، او کیمیا بود، او اکسیر بود. ما زندگی معمولی‌ای داشتیم، او خمودگی‌ها را تبدیل به‌ تحرک و تپش کرد و انسان ساخت»، ابتکار عمل حتی در سنین بالای هشتاد سالگی در تصمیمات و هدایت انقلاب و نظام و مداومت بر ادعیه خصوصاً دعای کمیل و مناجات شعبانیه؛ «یک بار از ایشان سؤال کردم که در میان دعاهای معروف، به کدامیک از آنها بیشتر اُنس یا اعتقاد دارید؟ ایشان بعد از تأمّلی فرمودند: «دعای کمیل و مناجات شعبانیه»، وقتی که شما به این دو دعا مراجعه می‌کنید… در این دو دعا و مناجات، حالت استغفار و انابه و استغاثه و تضرّع به پروردگار را به شکل عاشقانه‌ی آن مشاهده می‌کنید».

 

افشار با اشاره به پیش‌بینی فروپاشی شوروى و آمریکا، گفت: تا چند صباح قبل از این، هیچ‌كس فكر نمی‌كرد كه ابرقدرت شرق این‌گونه متلاشى بشود. اگر دو سال قبل كسى می‌گفت كه ابرقدرت شرق از بین خواهد رفت، عدّه‌اى فیلسوفانه ریش می‌جنباندند كه بله، شما ساده هستید! آن روزى كه امام در نامه به گورباچف نوشتند كه بعد از این ماركسیسم را باید در موزه‌ها پیدا كرد، عدّه‌اى پوزخند زدند! دو سال یا سه سال نگذشته بود كه آن پیشگویى تحقّق پیدا كرد. بعد از درگذشت امام، به یك سال نرسید كه همه چیز دگرگون شد.

 

وی افزود: فروپاشی و نابودی امپراطوری آمریکا نیز از بشارت‌های امام(ره) است؛ آن هم در زمانی که این ابرقدرت در اوج قدرت و همینه خود قرار داشت و بسیاری گمان می‌کردند سیطره آمریکا قرن‌ها طول خواهید کشید و حتی حکومت آمریکا را مدینه فاضله بشری و اوج تمدنی می‌دانستند که بشر می‌تواند بدان دست یابد، در این فضا است که

مرد الهی قرن با بینش عمیق خود نابودی قریب الوقوع این امپراطوری را مژده می‌دهد و نابودی آن در آینده نزدیک را پیش‌بینی می‌کند:

«خداوند زمینه رسوایی و زبونی آمریكا را به‌دست غیب خود فراهم می‌آورد و اقتدار معنوی پرچم لااله‌الاالله را بر پرچم كفر به نمایش می‌گذارد و دل بندگان خالص خویش را شادمان می‌سازد».

 

امام جمعه چرام با بیان اینکه مردم شریف و با بصیرت ایران اسلامی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، امام عزیز و بزرگوار را به‌عنوان رهبر دینی و سیاسی انقلاب و نظام پذیرفته بود و این انتخاب در قانون اساسی جمهوری اسلامی به‎‌عنوان یک اصل اعلام گردید، عنوان کرد: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، امام عظیم الشان بیش از ۱۰ سال سکاندار هدایت کشتی انقلاب بود تا به امروز نیز فکر نورانی و عمل خالصانه آن عزیز سفر کرده هم‌چنان چراغ راه امت اسلامی چه در ایران و چه در میان ملت‌هاست.

وی افزود: در ماه‌های آخر عمر مبارک حضرت، که با بیماری همراه بود، همه دلسوزان نظام و انقلاب و جامعه اسلامی قلباً نگران آینده انقلاب بودند، انقلابی که برای بارور شدنش بیش از دویست هزار شهید نثار گردید و هر چه به روزهای پایانی عمر مبارک امام عزیز نزدیکتر می‌شدیم و بیماری آن بزرگوار نمایان‌تر می‌شد، دلهره و اضطراب ملت و مسئولین بیشتر خودنمایی می‌کرد.

وی افزود: همه در دل می‌گفتند که با ارتحال امام چه کسی باید عهده‌دار رهبری این امت و این انقلاب نوپا گردد، چرا که دشمنان منتظر ارتحال امام عزیز بودند و فکر می‌کردند که با رفتن امام اختلافات داخلی اوج می‌گیرد و چه بسا به جنگ داخلی تبدیل شود و بوق‌های تبلیغاتی دشمن هم به شدت بر این خیال خام، یعنی ایجاد اختلاف و درگیر نمودن جریان‌های داخل، تلاش بی‌وقفه‌ای می‌کردند اما نمی‌دانستند که خدا تعالی مکر آنان را می‌داند و نخواهد گذاشت توطئه‌ها و دسیسه‌های شیطانی دشمنان جامه عمل به خود بپوشاند لذا فکر نمایندگان خبرگان رهبری را متمرکز در شخص و شخصیتی نمود که خداوند او را به زعامت انقلاب اسلامی به ودیعه گذاشت.

افشار تاکید کرد: او که از بهترین شاگردان امام بزرگوار بوده، همان روز ۱۴ خرداد که غم سنگین ارتحال امام عزیز امت او را عزادارکرده بود، همچنان که مسئولین در فکر تشیع باشکوه و بی‌نظیر پیکر مطهر امام عزیز بودند در یک جلسه فوق‌العاده اعضا خبرگان بعد از قرائت وصیت‌نامه سیاسی امام در یک انتخاب به‌جا، مطمئن و با اکثریت قاطع آرا حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای را به رهبری انقلاب اسلامی برگزیدند و با اعلام این خبر و حرکت هوشیارانه، تمام دشمنان مایوس شدند.

وی افزود: دشمنان دیدند که تیرشان به سنگ خورد و شخصیتی بجای امام انتخاب شد که مطمئن‌ترین فرد برای ادامه خط و راه اوست و امروز بعد از گذشت ۳۴ سال از رهبری داهیانه آن بزرگوار، همه دنیا متوجه شدند که این انقلاب نصرت و یاری خدا را انشاالله همیشه به همراه خواهد داشت و دیدیم که چگونه این رهبر حکیم، انقلاب و نظام را همانند سلف صالح خود امام بزرگوار از گردنه‌ها و پیچ‌های سخت عبور داده و آنرا حفظ کرده است.

افشار با بیان اینکه حوادث بعد از ارتحال حضرت امام(ره) هر کدام می‌توانست نظام را ساقط کند و فتنه ها و توطئه های گوناگونی شکل گرفت، عنوان کرد:

خدا را بر این نعمت عظیم الهی شاکریم که اگر امام عزیز را از ما گرفت، جانشینی شایسته و خلفی صالح را ناخدای کشتی انقلاب قرار داد و امیدواریم به فضل الهی و توجهات حضرت مهدی ارواحنافدا این انقلاب با زعامت رهبر حکیم و فرزانه به انقلابی جهانی حضرت مهدی(عج) منجی عالم بشریت متصل شود و ما شاهد حکومت جهانی آن حضرت باشیم و قابلیت یاری رساندن آن حضرت را داشته باشیم.

 

 

وی با بیان اینکه جمله ای از رهبر حکیم انقلاب نقل است که فرمودند :ما می‌خواهیم اگر کسی در خانواده مریض شد آن خانواده بیش از رنج مریض داری رنج دیگری نداشته باشد، افزود: این سخن، سخنی بسیار با مفهوم و عمیق است و نشان از توجه به مردم توسط آن حکیم فرزانه دارد که مسولین نیز باید نگاهشان به رضایتمندی مردم باشد و تورم کام مردم را تلخ نکند اما اینکه چه مقدار به سمت تحقق این سخن در عمل حرکت شده است جای سوال از مسئولان حوزه سلامت کشور دارد و وضعیت موجود خلاف این امر را بیان می کند.

وی با بیان اینکه گران شدن وکمبود برخی اقلام مورد نیاز مردم ، فشارهای مضاعف بر آنها ایجاد می کند و باعث رنج دوچندان خواهد شد، عنوان کرد:

از جمله اموری که مردم در صورت نیاز ،ناگزیر از استفاده هستند دارو می باشد و قیمت های سرسام آور دارو هایی که در ایران تولید می شود قطعا اقشار مختلف مردم را با مشکلات عدیده مواجه می کند.

وی افزود: آقایان محترم مسئول در وزارت بهداشت آیا توجه به گران شدن چندین برابری داروها دارید؟ برنامه ی شما برای مدیریت بازار دارو چیست؟

افشار ادامه داد:برای مثال یک بسته قرص آموکسی کلاو ساخت ایران بیش از صد هزار تومان به فروش می رسد.قیمت همین قرص سال گذشته ببینید چقدر بوده و الان چقدر است؟ مردم سرمایه های اصلی انقلاب هستند و پای انقلاب شان بوده اند و هستند ، اما شمای مسول چرا این مردم را زیر بار گرانی دارو نگران می کنید؟

وی تاکید کرد: دولت ونهادهای نظارتی جلوی کارخانجات داروسازی را بگیرند تا فشار بر مردم عزیز وارد نشود.

انتهای پیام/

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

6 + چهارده =