۞ امام علی (ع) :
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
امام جمعه دیشموک:تمام ابعاد شخصیتی زندگی امام خمینی ره برای ما الگو هستند

امام جمعه دیشموک:تمام ابعاد شخصیتی زندگی امام خمینی ره برای ما الگو هستند

مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی ره باحضور اقشار مختلف مردم و مسئولین در مصلی شهر دیشموک برگزار گردید. حجه الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک در این مراسم با تسلیت رحلت امام خمینی ره ونیز بزرگداشت سالروز قیام خونین ۱۵خردادگفت :تمام ابعاد شخصیتی امام خمینی ره […]

مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی ره باحضور اقشار مختلف مردم و مسئولین در مصلی شهر دیشموک برگزار گردید.
حجه الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک در این مراسم با تسلیت رحلت امام خمینی ره ونیز بزرگداشت سالروز قیام خونین ۱۵خردادگفت :تمام ابعاد شخصیتی امام خمینی ره برای ما درس والگو هستند . امام خمینی ره چه در بعد شخصی و چه در بعد اجتماعی و چه در بعد عالم دینی بودن دارای ویژگیهای منحصر به فردی بود که برای ما الگو و سرمشق هستند . حجه الاسلام راوند در ادامه گفتند امام کسی بود که برای خدمت به مردم دغدغه داشتند برای خدمت به مستضعفان عالم دغدغه داشت.
ایشان در ادامه با اشاره به نظم امام درتمام امور گفتند: نزدیکان امام میگفتند امام چنان در کارهای روزانه اش دقیق بود که هر کاری را به موقع انجام میداد نه ده دقیقه زودتر ونه ده دقیقه دیرتر وحتی اگر شبی شام را آماده میکردیم و از امام میخواستیم که برای صرف شام تشریف بیاورند امام می فرمودند ده دقیقه دیگر تا وقت شام زمان داریم .
امام جمعه دیشموک درادامه برخی دیگر از خصوصیات منحصر به فرد امام را یادآور شدند و گفتند : اصل اول امام اصل خدا محوری بود وقتی کسی غایت آرزویش دنیا باشد از خدا غافل میشود ولی امام ره محور کارهایش خدا بود . ایشان در ادامه با یادآوری اتفاقات سال ۴۲وقیام خونین مردم گفتند :در آن زمان وقتی اتفاقات ناگوار افتاد و مردم را به گلوله بستند شهیدآیت الله سعیدی پیش امام رفتند و به ایشان گفتند با این اتفاقات و خفقان به وجود آمده ،دیگر کسی ماند قبل از شما واندیشه شما دفاع نمیکند و انقلاب را حمایت نمیکنند و امام درجواب ایشان فرمودن اگر جن وانس پشت در پشت هم دربرابر من قرار بگیرند از راهی که پیش گرفتم و میدانم که درست است ،دست نخواهم کشید.
امام جمعه دیشموک در ادامه با اشاره به سفر شهید مطهری که از طرف مردم برای زیارت امام به پاریس رفتند،گفت: شهید مطهری بعداز بازگشت از پاریس تعریف میکرد که من چهار ایمان (آمن) در وجود امام دیدم . اول :(آمن بسبیله ) یعنی امام به راهی که انتخاب کرده بود ایمان راسخ داشتند و همانگونه که پیامبر به راهی که انتخاب کرده بود ایمان داشت ،امام نیز به راهش اعتقاد و ایمان داشت واز راهش دست بردار نیست. دوم (آمن بقومه ) یعنی امام به مردمش ایمان کامل داشت و میدانست که مردم راه او را دوست دارندو پشتیبان او هستند همانگونه که امروز با وجود مشکلات فراوان اقتصادی مردم ،مشاهده میکنیم که مردم به امام و انقلابشان اعتقاد دارند و پایبند هستند سوم (آمن بربه ب)ه نحوی که امام میفرمودن اگر شما خدا را یاد کنید وکمک کنید خداوند نیز یاری گر شما خواهد بود اگر شما به وظیفه خود عمل کنید خداوند شما را نیزکمک خواهد کرد. و آخرین ایمانی که در او دیدم ،(آمن بهدفه ) یعنی امام به هدفی که در پیش گرفته بود ایمان کامل داشتو مطمئن بود که اهدافش به نتیجه میرسد و ما میبینیم که هدف او که انقلاب اسلامی بود به ثمر نشست واکنون ما زیر پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی در امنیت و آسایش کامل هستیم
در این مراسم، مداح کشوری آقای بدری در رسای امام انقلاب به مرثیه سرایی پرداختند و مردم دیندار و انقلابی دیشموک برای امام خود گریستند .

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

4 × یک =