۞ امام علی (ع) :
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » یادداشت » اخبار
  • شناسه : 11124
  • 15 نوامبر 2023 - 1:22
  • 348 بازدید
  • ارسال توسط :
دکتر شیر علی خرامین را می توان در لابلای کتب،مجلات ، سایت ها ،کنفرانس های علمی، مقالات و به تعبیری در ژورنال های معتبری جهانی شناخت

دکتر شیر علی خرامین را می توان در لابلای کتب،مجلات ، سایت ها ،کنفرانس های علمی، مقالات و به تعبیری در ژورنال های معتبری جهانی شناخت

علی اکبر آذرکمان: توسعه یافتگی برخی جوامع  در گرو خرد ورزی و استفاده مطلوب از نیروی انسانی آگاه و علمی است

دکتر شیر علی خرامین کاندیدای انتخابات مجلس شوراس اسلامی در حوزه انتخابیه یاسوج،دنا و مارگون را می توان در لابلای کتب،مجلات ، سایت ها ،کنفرانس های علمی، مقالات و به تعبیری در ژورنال های معتبری جهانی شناخت….

ساورزنیوز/ یاداشت روز به قلم علی اکبر آذرکمان:در جهان مدرن،  سیال، فراپیچیده و رقابتی معاصر  بدون شک توسعه یافتگی  جوامع  در گرو خرد ورزی و استفاده مطلوب از نیروی انسانی آگاه و علمی است.و مهمترین عامل جهت کشف نخبگان و جهت دهی یک جامعه بستگی به نوع نگاه و توان علمی مسئولان بالاخص واضعان قانون آن جامعه دارد. بهترین دستاورد دموکراسی علاوه برمشارکت همه در سرنوشت خویش باعث واگذاری سکان اداره کشور به نخبگان است. درصورت خطا و اشتباه در تصمیم گیری جای عالم از غیرعالم تغییر میکند و در سیاه چاله عقب ماندگی غرق خواهند شد . سرعت برق آسای فناوری و رقابت علمی در دنیای معاصر و آتی جبران خطا و اشتباه را سخت سخت تر خواهد کرد.

انتخابات  مجلس در اسفند ۱۴۰۲ که نمادی از دموکراسی است باعث ثبت نام گروهی از سالمندان،میانسالان و جوانان در استان چهارفصل و سرشار ازمنابع غنی مادی و انسانی کهگیلویه وبویراحمد شد. استانی با یک درصد جمعیت کل کشور اما دارای منابع نفت،گاز، زمین های حاصلخیز و مستعد برای کشاورزی ،دام پروری و با مکان های جذاب گردشگری و هزران نعمت خدادادی دیگر  اما با برجسب استان محروم و مظلوم………..

اما چرا با این همه نعمت خدادادی و نیروی انسانی جوان و نخبه که آوازه برخی از آنان در عالم هستی گوش نواز همه شد محروم از نیازهای اولیه هستیم؟!!!

ساده ترین جواب این معمای ساده در یک جمله شاید بیان شود . ” اشتباه در تصمیم گیری،انتخاب، و تعصب های ناروا و خلاف ذات اقدس بشری و عقلانی”

نیک میدانید  اصلی ترین معیارها برای تعیین  توسعه یافتگی یک کشور؛ تولید علم و دانایی است. این مهم، زمینه ساز فن آوری و در نتیجه تولید اشتغال مولد و ثروت ودر نهایت سبب آسایش ، توانایی و رفاه و امنیت اجتماعی می شود. اما تولید علم و دانایی میسور نخواهد شد مگر به دست نخبگان یک جامعه …….

نخبگان یک جامعه زمانی به اهداف راستین خود می رسند که سکان اداره آن کشور در دست محققین و نخبگانی از جنس و ذات خود باشند .

برای انتخاب اصلح در انتخابات آتی به رزومه علمی کاندیدا نظری نمایید تا معیارها مشخص و در ریل توسعه قرا بگیریم

بدون شک دکتر شیر علمی خرامین را می توان در لابلای کتب،مجلات ، سایت ها ،کنفرانس های علمی، مقالات و به تعبیری در ژورنال های معتبری جهانی شناخت …..  آنجاست که حجت برنخبگان تمام می شود ……

با آرزوی ایران آباد

علی اکبر آذرکمان

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

4 × 3 =