۞ امام علی (ع) :
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
  • شناسه : 12423
  • 08 ژانویه 2024 - 10:26
  • 163 بازدید
  • ارسال توسط :
  • نویسنده : کریم سبزی پور
در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان امور عشایر ایران مطرح شد ؛ نادری رئیس جدید سازمان امور عشایر : عشایر در امنیت غذایی و مرزی نقش تأثیرگذاری دارند

در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان امور عشایر ایران مطرح شد ؛ نادری رئیس جدید سازمان امور عشایر : عشایر در امنیت غذایی و مرزی نقش تأثیرگذاری دارند

اخبار > معاون وزیر جهاد کشاورزی: عشایر نقش ممتازی در اقتصاد و تامین گوشت قرمز کشور دارند معاون وزیر جهاد کشاورزی: عشایر نقش ممتازی در اقتصاد و تامین گوشت قرمز کشور دارند معاون وزیر جهاد کشاورزی: عشایر یک جمعیت خالص هستند که نقش ممتازی در اقتصاد و تامین گوشت قرمز کشور دارند اما هیچ وقت […]

اخبار > معاون وزیر جهاد کشاورزی: عشایر نقش ممتازی در اقتصاد و تامین گوشت قرمز کشور دارند

معاون وزیر جهاد کشاورزی: عشایر نقش ممتازی در اقتصاد و تامین گوشت قرمز کشور دارند

معاون وزیر جهاد کشاورزی: عشایر یک جمعیت خالص هستند که نقش ممتازی در اقتصاد و تامین گوشت قرمز کشور دارند اما هیچ وقت دیده نمی شوند.

به گزارش پایگاه خبری ساورز نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، هوشنگ محمدی در مراسم معارفۀ رئیس جدید سازمان امور عشایر ایران امروز یکشنبه ۱۷ دی ماه در سالن کوچ اظهار داشت: سازمان امور عشایر ایران یک سازمان بزرگ و اثرگذار است و جایگاه آن از نظر مدیریت بسیار ممتاز است.

وی بیان داشت: عشایر یک جمعیت خالص هستند که نقش زیادی در اقتصاد دارند و در تامین گوشت قرمز نقش ممتازی دارند و ۲۵درصد گوشت مورد نیاز کشور را تولید می کنند، اما هیچ وقت دیده نمی شوند.

محمدی گفت: نقش سازمان امور عشایر و عشایر در تولید دارای اهمیت زیادی است و این موضوع برای وزارتخانه مهم است و از سازمان و عشایر و تشکل های عشایری می خواهیم نقش خود را در سند امنیت غذایی انجام دهند.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت جهاد کشاورزی با قدردانی از زحمات آقای احمدی میرقائد در زمان مسئولیت سرپرستی سازمان امور عشایر و آرزوی موفقیت برای آقای نادری که مسئولیت سازمان را برعهده گرفتند، گفت: آقای نادری نیروی جوانی هستند که هم در ستاد و هم در صف و در دستگاه های مختلف کار کرده اند و تجربه و ارتباطات خوبی دارند که امیدواریم از همۀ ظرفیت ها برای تقویت سازمان و عشایر استفاده نمایند.

 

عشایر توان تامین گوشت مورد نیاز کشور را دارند

رئیس سازمان حراست وزارت جهاد کشاورزی نیر در این مراسم با بیان اینکه سازمان امور عشایر ایران یک سازمان بسیار مهم است که در این چندساله جایگاه خودش را پیدا کرده، گفت: عشایر ۲درصد جمعیت کشور هستند و امیدواریم ۲درصد از بودجه کشور نیز به آنان اختصاص داده شود.

اردستانی افزود: جامعه عشایری ۲۵درصد گوشت کشور را تولید می کنند و اگر به آنان توجه کنیم ظرفیت و توان تامین گوشت مورد نیاز کشور را دارند.

 

سازمان امور عشایر جهادی ترین سازمان است

سرپرست پیشین سازمان امور عشایر ایران نیز با قدردانی از همکاران سازمان، گفت: سازمان امور عشایر جهادی ترین سازمان در وزارت جهاد کشاورزی است که از زمان جهاد سازندگی باقی مانده و همه همکاران سازمان روحیۀ جهادی دارند.

سیاوش احمدی میرقائد با بیان اینکه ۷۰دستگاه در قبال عشایر وظیفه دارند و سازمان امور عشایر در این زمینه نقش محوری و بسیار مؤثری دارد، گفت: باوجود همۀ خدمات و کارهای بزرگی که دولت برای جامعۀ عشایری انجام می دهد، لازم است کارهای زیاد دیگری برای توسعه زیرساخت ها در مناطق عشایری انجام شود.

وی با تبریک به “شایان نادری” برای عهده داری مسئولیت سازمان امور عشایر، گفت: آقای نادری اهل کهگیلویه و بویراحمد و از یک استان عشایری است و شناخت کافی از عشایر دارد که امیدواریم بسیاری از کارهای عشایر که بر روی زمین مانده با حضور وی در راس سازمان انجام شود.

 

عشایر در امنیت غذایی و مرزی نقش تاثیرگذاری دارند

رئیس جدید سازمان امور عشایر ایران نیز با بیان اینکه جامعه عشایری در دو بخش امنیت غذایی و امنیت مرزی کشور نقش تاثیرگذاری دارند، گفت: ۱۰ دستوری که رئیس جمهور در یاسوج در حوزه عشایر دادند، رسالت سنگینی را بر عهدۀ ما گذاشته شده که امیدواریم بتوانیم با همکاری و همراهی یکدیگر گره ای از مشکلات عشایر که به گردن ما حق دارند، برداریم.

شایان نادری افزود: باید با رویکرد تحولی جدید و به دور از روزمرگی و باتوجه به ظرفیت های عظیمی که عشایر دارند، اقدامات مؤثری برای آنان انجام دهیم و با ارتباط با واحدهای مختلف وزارتخانه و نهادهای خارج از وزارتخانه، شاهد افزایش تولید گوشت قرمز توسط عشایر باشیم به گونه ای که اثرات آن در سفرۀ و معیشت مردم ملموس باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

3 × چهار =