۞ امام علی (ع) :
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » رویدادها
  • شناسه : 10386
  • 13 اکتبر 2023 - 14:49
  • 170 بازدید
  • ارسال توسط :
باطوفان الاقصی، رژیم غاصب رو به زوال ومانند یک جسم ضعیفِ زمین‌گیر ورو به مرگ است
خطیب جمعه چرام:

باطوفان الاقصی، رژیم غاصب رو به زوال ومانند یک جسم ضعیفِ زمین‌گیر ورو به مرگ است

  به گزارش ساورزنیوز؛حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: چند روز از حماسه بی‌نظیر مقاومت فلسطین در فروریختن سازه‌های قدرت صهیونیستها می‌گذرد و نبردی سریع و بی‌مانند و همه‌جانبه که همه مختصات یک طوفان بلکه یک زلزله بزرگ را داشته و دارد. امام جمعه چرام افزود: […]

 

به گزارش ساورزنیوز؛حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: چند روز از حماسه بی‌نظیر مقاومت فلسطین در فروریختن سازه‌های قدرت صهیونیستها می‌گذرد و نبردی سریع و بی‌مانند و همه‌جانبه که همه مختصات یک طوفان بلکه یک زلزله بزرگ را داشته و دارد.

امام جمعه چرام افزود: صهیونیست‌ها حملات خود به مسجد الاقصی را تشدید بخشیدند و حرمت این مکان مقدس را شکستند و بارها بانوان نمازگزار فلسطینی را که برای دفاع از مسجدالاقصی در آن اعتکاف کرده بودند، مورد ضرب و شتم قرار دادند و همین رفتار را نیز در قبال سالخوردگان، کودکان و جوانان فلسطینی داشتند و مانع از ورود مردم ما به این مکان مقدس شدند.

افشار ادامه داد: بستر را برای صهیونیست‌های تندرو فراهم کردند تا با یورش‌های هر روزه خود به مسجد الاقصی، به حرمت‌شکنی‌هایشان نسبت به آن ادامه دهند و مراسم و آیین‌های تلمودی خود را در آنجا به انجام برسانند و در حالی که لباس کاهنان را بر تن کرده‌اند، در شافورهای خود بدمند.

وی گفت: صهیونیست ها گاوهای سرخ رنگ به صحن مسجد الاقصی می‌آورند تا آنها را سوزانده و آبی که خاکستر آنها در آن ریخته شده، در این مکان مقدس پخش کنند تا به این ترتیب، تصمیم خود را برای ویرانی مسجد و ایجاد معبد کذایی علنی کنند.

افشار افزود: آنها به خود این جرات و جسارت را می‌دهند که در داخل صحن‌های مسجد به پیامبر مکرم اسلام ناسزا بگویند و قرآن‌ها را پاره کنند و با سگ وارد این مکان مقدس شوند، آنها روزانه در راستای تحقق بخشیدن به رویاهای ننگین خود، دست به اقدامات جدیدتری می‌زنند.

امام جمعه چرام با بیان اینکه شماری از اسرای عزیز ما هستند که بیش از بیست سال از عمر خود در اسارت هستند، عنوان کرد: ده‌ها اسیر زن و مرد فلسطینی هستند که در حال حاضر با سرطان دست و پنجه نرم می‌کنند و البته تعداد زیادی از اسرا نیز در اثر بیماری و در نتیجه بی‌توجهی و اهمال‌کاری عمدی صهیونیست‌ها نسبت به وضعیت سلامتی‌شان، در زندان‌های اشغالگران جان‌باخته‌اند که البته این یک کشتار عمدی ولی بی‌سر و صدا است. با این وجود، درخواست‌های ما برای مبادله اسرا با مخالفت و سرسختی اشغالگران رو به رو شد.

افشار افزود: اینها فهرستی کوتاه اما تکان‌دهنده از جنایاتی است که صهیونیستها در طول دو سه ماه گذشته انجام داده‌اند. فهرست طولانی جنایات ۷۵ساله این فرقه خبیث، را باید جداگانه مرور کرد.

وی با بیان اینکه رویکرد اقدامات مقاومت برای اولین‌بار از “دفاعی” به “تهاجمی” و از “محدود” به “گسترده” صورت پذیرفت، بیان کرد: این عملیات مختصات یک جنگ ترکیبی را دارد؛ غافلگیرانه و سریع، همه‌جانبه (زمین‌وهوا، چریکی و کلاسیک)، سایبری، تبلیغاتی، روانی، رسانه‌ای، اطلاعاتی و امنیتی. این نوع عملیات در نوع خود در مقیاس چند گروه مقاومت در محدوده‌ای مانند غزه و باامکاناتی به شدت ناچیز؛ یک اقدام شگفت‌انگیز و بهت‌آور است.

افشار افزود: مختصات این عملیات که در گزارشهای مختلف آمده و ما در اینجا به آن نمی‌پردازیم آن‌قدر مهم است که در یک جمله به جرات می‌توان گفت که مقاومت فلسطین در همان روز اول به هدف خود رسید و شکست غیرقابل جبران را بر صهیونیستها وارد کرد، آنقدر که تاریخ ۸۰ساله اخیر را باید به دو قسم تقسیم کرد؛ مقطع قبل از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) و مقطع پس از آن.

وی ادامه داد: مختصات منحصر بفرد طوفان الاقصی از آن یک “نقطه عطف تاریخی” نه فقط در فلسطین بلکه در تاریخ مقاومت اسلامی ساخته و فصل نوینی را پدید آورده است.

امام جمعه چرام عنوان کرد: بهترین تحلیل در این باره را رهبر بزرگ مقاومت جهان اسلام امام خامنه‌ای فرمودند که؛ پس از طوفان الاقصی دیگر نه رژیم صهیونیستی رژیم سابق است و نه جبهه مقاومت، جبهه سابق! با این تفاوت که رژیم غاصب رو به زوالِ سریعتر نهاده و مانند یک جسم ضعیفِ زمین‌گیر رو به مرگ است اما در مقابل جبهه مقاومت بسان یک جوان بالیده و بانشاط و روی پای خود ایستاده است. و اتفاقا از مهم‌ترین مختصات این عملیات خودکفایی مقاومت و جوانان سلحشور ومومن گروههای مختلف سرایا القدس و عزالدین قسام و کتائب الاقصی و… در همه مراحل طراحی و عملیات و پشتیبانی است که نشان از “بلوغ و کمال” مقاومت فلسطین دارد.

افشار در فراز دیگری از خطبه های امروز با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم فرموده که اگر شخصی جان یک انسان را نجات دهد، گویی جان تمام انسان‌ها را نجات داده است و این امر نشان‌دهنده جایگاهی است که خداوند برای بندگان خود قائل است، گفت: از نیازهای مورد توجه شهروندان در هر شهری، وجود ایستگاه های آتش نشانی است.اما با کمال تاسف چند ایستگاه آتش نشانی چرام، شیخ حسین و شهرک صنعتی خراب و غیر قابل استفاده است که بارها حوادث گوناگون و آتش سوزی هایی اتفاق افتاد اما به علت خراب بودن ماشین آتش نشانی شرمندگی آن برای همه ی ما و شهردار محترم و شورای اسلامی شهر ماند.

وی افزود: جلسات مدیریت بحران و پدافند غیرعامل برگزار می‌شود اما آتش نشانی که یکی از ارکان اساسی که باید وجود داشته باشد نیست و مردم متضرر می‌شوند.

افشار با بیان اینکه آتش نشانی به عنوان یکی از مهم‌ترین نهاد خدمات‌رسان نقش مهمی در کاهش خسارت در هنگام آتش‌سوزی و دیگر بحران‌ها دارد به این منظور آتش نشانی را می‌توان امری حیاتی شهرداری دانست و شهر بدون آتش نشان باید منتظر هر گونه حادثه ی خطر آفرین برای شهروندان باشد، عنوان کرد: وقتی تصاویر ماشین سوخته ی این همشهری که اخیرا ماشینش آتش گرفت، را مشاهده می کنیم افسوس باید خورد که مرکز یک شهرستان فاقد ماشین آتش نشانی است.

امام جمعه چرام با بیان اینکه چندین بار شهردار محترم نامه نگاری کرده اند ولی بی فایده بوده و تقاضای مردم این شهرستان از معاونت محترم عمرانی استاندار پیگیری و اختصاص سریع ماشین آتش نشانی به شهر چرام است، افزود: عوارض و تسهیلاتی برای مالباختگان حادثه دیده ی این چندین مدت در نظر گرفته شود، شهروند چرامی که در اثر نبود آتش نشانی ، ماشین آن تبدیل به آهن قراضه شد چه کسی باید جوابگوی او و خانواده اش باشد.

راهپیمایی چرامی ها برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین بعد از اقامه نماز جمعه برگزار شد.

راهپیمایی و حرکت مردم غیور چرام در حمایت از عملیات طوفان الأقصی فلسطینیان امروز بعد از اقامه نماز جمعه از مصلای نماز جمعه به سمت میدان امام حسین (ع) آغاز شد.

 

در این راهپیمایی، مردان و زنان در صفوف به هم فشرده با سر دادن شعارهای مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا علیه بمباران غزه از سوی صهیونیست ها و شهادت تعداد زیادی از فلسطینیان ساکن در این منطقه از جمله کودکان و زنان اعلام انزجار کردند.

 

مردم غیور چرام برای حمایت از کودکان و مردمان بی دفاع غزه به خیابان آمدند و شعار «مرگ بر اسراییل» سر دادند.

      

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

2 × پنج =