۞ امام علی (ع) :
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
  • شناسه : 13347
  • 02 فوریه 2024 - 22:24
  • 79 بازدید
  • ارسال توسط :
  • نویسنده : محسن زارعی
آنچه امروزه سیطره آمریکا و غرب را به شدت تضعیف کرده است وجودقدرت برتری چون ایران است/ازخداوندمتعال شاکریم که ارزوی یکی ازشهدا به ثمرنشست/ازهمه کسانی که درتکمیل این پروژه نقشی داشتندتشکروقدردانی میکنم

آنچه امروزه سیطره آمریکا و غرب را به شدت تضعیف کرده است وجودقدرت برتری چون ایران است/ازخداوندمتعال شاکریم که ارزوی یکی ازشهدا به ثمرنشست/ازهمه کسانی که درتکمیل این پروژه نقشی داشتندتشکروقدردانی میکنم

برای آمریکایی‌ها و کشور‌های غربی حصول ایران به این پیشرفت‌ها با وجود چهار و نیم دهه تحریم، تهدید و فشار، سخت و سنگین است چراکه حاوی این پیام مهم و راهبردی است که می‌توان هم استقلال سیاسی داشت و به آمریکا و غرب وابسته نبود و از آن‌ها نترسید و هم در همه زمینه‌ها پیشرفت خیره‌کننده داشت.

واکنش غرب به پیشرفت‌های خیره‌کننده ایران در هوا فضا

به گزارش ساورزنیوز؛حجت الاسلام مهدی کیانی اصل خطیب جمعه سوق بیان کرد:زمانی که ماهواره تحقیقاتی «ثریا» ۵۰ کیلوگرمی با «ماهواره‌بر قائم ۱۰۰» در ۳۰ دی امسال در مدار ۷۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت، یعنی مداری که برای نخستین‌بار در دسترس کشورمان قرار می‌گرفت، دشمنانی که تازه بعد از چند روز از آن اتفاق بزرگ به خود آمده بودند، حملات علیه ایران را آغاز کردند. اما هیچ گاه تصور نمی‌کردند در فاصله یک هفته، قرار است بار دیگر برای نخستین‌بار شاهد قرار گرفتن سه ماهواره ایرانی با «ماهواره‌بر بومی سیمرغ» با موفقیت در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین باشند.
ماهواره «مهدا» و نانو ماهواره‌های «کیهان ۲» و «هاتف ۱» صبح روز یک‌شنبه در حالی در مدار قرار گرفتند.

برای آمریکایی‌ها و کشور‌های غربی حصول ایران به این پیشرفت‌ها با وجود چهار و نیم دهه تحریم، تهدید و فشار، سخت و سنگین است چراکه حاوی این پیام مهم و راهبردی است که می‌توان هم استقلال سیاسی داشت و به آمریکا و غرب وابسته نبود و از آن‌ها نترسید و هم در همه زمینه‌ها پیشرفت خیره‌کننده داشت.

آنچه امروزه سیطره آمریکا و غرب را به شدت تضعیف کرده است، انتشار جهانی همین پیام راهبردی است که می‌توان بدون اتکا به قدرت‌های جهانی مانند ایران کشوری مستقل بود و وارد باشگاه فضایی و هسته‌ای شد.
۲۷رجب مبعث پیامبر(ص)
انقلابی به مثابه بعثت نبوی(ص)
انقلاب عظیم اسلامی در ایران مضمون بعثت را در دوره معاصر تجدید کرد. امام بزرگوار توانست همان خط بعثت را که در طول زمان کمرنگ بود، پررنگ کند و جامعیت اسلام را در عمل نشان بدهد و نشان بدهد که اسلام یک دین جامع است. وقتی که این انقلاب تشکیل شد و نظام جمهوری اسلامی را به‌وجود آورد، همون حادثه‌ای که برای پیغمبران پیش می‌آمد، تکرار شد. یعنی اشرار عالم در مقابل این انقلاب صف کشیدند همچنانی که در مقابل پیغمبران صف می‌کشیدند».
ابعاد شباهت انقلاب اسلامی و بعثت نبوی(ص)
۱٫ عزت‌آفرینی: می‌توان این انقلاب را به انقلاب پیغمبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله تشبیه کنیم. با بعثت پیغمبر اسلام، خدای متعال مردمی را که از لحاظ تمدن، فرهنگ و زندگی مادی در پست‌ترین شرایط بودند، در مدت کوتاهی به عالی‌ترین شرایط رساند.
۲٫ عبرت‌آموزی: روی آوردن به آموزه‌های غیراسلامی و جاهلی، آفت انقلاب اسلامی است، همان‌طور که انقلاب و بعثت نبوی(ص) چنین لطمه خورد. آفتی که ما را تهدید می‌کند، همان آفتی است که مسلمان‌ها را بعد از رحلت پیغمبر(ص) تهدید کرد.
به‌مناسبت ساروز شهادت امام کاظم(ع)؛ ۲۵ رجب)
امام هفتم علیه السلام می‌فرمایند: «سه چیز مایه هلاكت است: شكستن پیمان و بیعت، ترک سنّت، و جدایی از جماعت». این سه گناه بزرگ، موجب هلاکت است.
این بیان تنها ناظر به وضعیت فردی نیست و معنا و مفهوم اجتماعی نیز از این حدیث فهمیده می‌شود. این سه چیز باعث نابودی جامعه اسلامی است. جامعه یعنی شبکه‌ ارتباطات انسانی؛ و این شبکه در جامعه آرمانی قرآنی، با مفهوم ولایت شناخته می‌شود.
حدیث موبقات ثلاثة به ما یادآور می‌شود که می‌توان و سزاوار است مواعظ سه‌گانه خود (اخلاقی، سیاسی، اجتماعی) روی سه محور وفاداری به ولیّ و نظام اسلامی، عمل به سنت رهبران الهی و زیست اجتماعی اسلامی مبتنی بر اخوت و مواسات است.
پشت پرده استفاده رژیم جعلی از بمب فسفری در غزه
هدف اصلی رژیم صهیونیستی نسل‌کشی و کوچ اجباری است. بمباران فسفری اطراف مرزهای سرزمین‌های اشغالی با غزه و لبنان می‌تواند با هدف ایجاد منطقه حائل غیرقابل سکونت صورت بگیرد. از طرف دیگر کابینه صهیونیستی بارها اعلام کرده که به‌دنبال یافتن راهی برای کوچ‌دادن و انتقال بخشی از دو میلیون شهروندان فلسطینی در غزه می‌باشد. بی‌تردید یکی از مهم‌ترین راه‌های دنبال‌کردن این سناریو نابودی مراتع و زمین‌های کشاورزی مردم است که معیشت و منبع درآمدی آنها برای دوران بعد از جنگ را به خطر می‌اندازد و در نتیجه امکان زیستن در غزه را سخت می‌کند.

خداوند متعال را شاکر و سپاسگزاریم که مطالبه‌گری در جلسات شورای اداری و مخصوصاً در خطبه‌های نماز جمعه به ثمر نشست و آرزوی یکی از شهدای گرانقدر، شهیدی که دانشگاه فلوریدای آمریکا را رها کرده و در جبهه حق علیه باطل شرکت کرده و به شهادت رسیده و در وصیت‌نامه‌اش نوشته مرا در زادگاهم به خاک بسپارید شاید مشکلی از مشکلات روستا حل شود امروز شاهد بهره‌برداری از پل شهید طیب هستیم مردم روستایی که قبلاً با جره رفت و آمد می کردند (روزی که کلنگ این مسیر و پل را به زمین زدیم گفتیم زیباترین کلنگی بود که زده شد) علاوه بر خطراتی که برای آنها داشت رفت و آمد به روستای اطراف و شهر برای آنها با مشکلات فراوانی روبرو بود الحمدالله امروز شاهد این هستیم که امروز این پل به بهره‌برداری رسید و مشکل این مردم برطرف شد ضمن این که راه ارتباطی این شهید به طول ۹ کیلومتر زیر سازی شد که نیاز به آسفالت دارد که از مسئولان انتظار داریم که در اسرع وقت این آسفالت را انجام دهنداز همه کسانی که برای این پروژه زحمت کشیدند کمال تقدیر و تشکر را داریم.

از استاندار محترم، از معاونت عمرانی قبلی استاندار که زحمت زیادی کشیدند و معاونت عمرانی فعلی، از اداره راهداری شهرستان کهگیلویه و راهداری استان، از برنامه و بودجه استان.از مدیر عامل نفت و گاز گچساران که برای راه ارتباطی زحمت فراوان کشیدند از فرمانداران قبلی و فعلی و بخشدار سوق که پیگیر بودند و همه کسانی که به نحوی از انحا برای این پروژه و مخصوصا کسانی که برای اعتبارات و جذب اعتبارات زحمت کشیدند کمال تقدیر و تشکر را داریم اجر همه این عزیزان با شهدای گرانقدر بالاخص شهید هدایت الله طیب.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

18 − 6 =