۞ امام علی (ع) :
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد: چه فرقی دارد که پس از رد شدن از فیلتر شورای نگهبان چه فردی به مجلس می‌رود + جزئیات

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد: چه فرقی دارد که پس از رد شدن از فیلتر شورای نگهبان چه فردی به مجلس می‌رود + جزئیات

سامان خوبی زاده: سومین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی و تخلفات انتخاباتی به ریاست دکتر محبوب افراسیاب رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. این نشست به منظور ارائه راهکارها و پیشنهادات درخصوص پیشگیری از جرائم انتخاباتی بود. به گزارش روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان و خبرنگار میزان، دکتر افراسیاب […]

سامان خوبی زاده: سومین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی و تخلفات انتخاباتی به ریاست دکتر محبوب افراسیاب رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

این نشست به منظور ارائه راهکارها و پیشنهادات درخصوص پیشگیری از جرائم انتخاباتی بود.

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان و خبرنگار میزان، دکتر افراسیاب سخنان خود را با اشاره به هفته ی بسیج شروع کرد.

وی به تعبیر مقام معظم رهبری در رابطه با بسیج که زنده ماندن ارزش‌های انقلاب منوط به در وسط میدان بسیج تشبیه کرده‌اند؛ گفت: منظور این است که یک فرد بسیجی و هر یک از کارکنان ادارات و سازمان‌های دولتی که ادعای بسیجی بودن را دارند، خصوصاً در عرصه انتخابات کارکردی که باید از خودشان نشان بدهند این است که در مقام حل تعارض، منافع جامعه و منافع نظام را بر منافع فردی ترجیح بدهند.

دکتر افراسیاب در ادامه اظهار کرد: اکر بخواهیم به فرمایش مقام معظم رهبری عمل کنیم در واقع بسیجی بودن یک نوع تفکر نیست یک مکتب است، بسیج مکتبی است که خروجی آن سردار شهید سلیمانی و همرزمانش است. اگر واقعاً ما به آیین و مرام بسیجی عمل کنیم بخش عمده از این معضلات اجتماعی و اقتصادی ما حل خواهد شد.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه ابراز کرد: در گذرگاه تاریخ هستیم و زمان به ما اجازه نخواهد داد که برگردیم و این خطاها را اصلاح کنیم در نتیجه دربرگزاري انتخابات بايد تمام استطاعت خود از نظر جسمي، مالي و علمي را به كار گيريم تا یک انتخابات پرشور، در راستای استقرار فرامین مقام معظم رهبری؛ یعنی سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت را عملیاتی کنیم.

وی با طرح این سال که چرا انتخابات بر گذار می‌کنیم؟ چرایی را باید ما در جامعه امروز بررسی کنیم. ما بر اساس اسناد بالادستی و قوانین موضوعه باید به توسعه یافتگی دسترسی پیدا کنیم و به یک کشور توسعه یافته تبدیل شویم. یکی از ابزارهای توسعه یافتگی انتخابات است، انتخابات محصول عقلانیت است عقل اولین چیزیست که خداوند خلق کرد به حکم عقلانیت و به حکم عقل، باید از یک جامعه توسعه نیافته یا سنتی به یک جامعه پیشرفته و توسعه یافته تبدیل شویم. همانطور که در اسناد بالادستی آمده است، ما به آن اسناد دسترسی پیدا خواهیم کرد و در احکام لایحه توسعه هفتم ذکر شده است.

دکتر افراسیاب گفت: در نتیجه و به حکم عقل، ما باید انتخابات برگزار کنیم، عقل می‌گوید شما تمشیت امور داشته باشید، روابط اجتماعی را به حکم عقل به گونه‌ای مدیریت کنید که در جامعه کمترین چالش باشد و رفاه عمومی جامعه تأمین شود بر اساس اصول عقلانیست که ما می‌توانیم با برگزاری انتخابات در گزینش افراد شایسته سالار موفق باشیم سخنان حضرت امام و مقام معظم رهبری است و به شدت بر آن تاکید کرده‌اند ما باید جهت انتخاب مدیران شایسته از طریق انتخابات گزینش انجام بگیرد.

دکتر افراسیاب سپس در خصوص توسعه یافتگی اظهار کرد: یکی از ابزار توسعه یافتگی رهبران میانی و رهبران کلان جامعه هستند. هرچه که الگوهای حاکم بر جامعه الگوهای سالم باشند، تفکرشان در واقع جامعه‌گرایانه باشد و به نفع جامعه را نگاه کنند نه نفع فردی را، ما به آن افراد دسترسی پیدا کردیم در مفهوم توسعه یافتگی، چند قسمت وجود دارد. اولین قسمت توسعه یافتگی توسعه نیروی انسانی یعنی مدیران تصمیم گیر و تصمیم ساز، باید به گونه رفتار کنند تا تمام پتانسیل‌های جامعه را وارد عرصه صنعت، تکنولوژی سیاست و فرهنگ بکنند تا هم افزایی عمومی ایجاد شود، در نتیجه شعاع میدان انقلاب را گسترش بدهیم و تنگ نظر نباشیم، سعی کنیم دوستان انقلاب را زیادتر تا کسی احساس نکند که در دایره شعاع انقلاب قرار ندارد.

قاضی القضات دادگستری استان در ادامه بیان داشت: در بحث انتخابات باید از دو زاویه نگاه کرد؛ نگاه اول اینکه نباید به گونه‌ای عمل کنیم که حتی کاندیداها با هر نوع گرایش سیاسی، که خط قرمز ما شورای نگهبان است، یعنی اگر شورای نگهبان کسی را صلاحیت داد دیگر به من و شما نوبت نمی‌رسد، دوباره بررسی صلاحیت بکنیم.

وی افزود: مرحله بعدی این است که هر کسی را شورای نگهبان تأیید کرد تشویق کنیم مردم خودشان انتخاب کنند.

دکتر افراسیاب گفت: بعضی از دوستان می‌گویند درست است شورای نگهبان تأیید کرده اما می‌ترسم بیاید به انقلاب آسیب بزند عقلا و حکمایی که پشت میز شورای نگهبان نشسته اند به همه ی آنها رسیده اند. بهتر این است که مردم را با هر نوع گرایش فکری تشویق کنیم بیایند شرکت کنند ما در گذر تاریخی قرار داریم مشروعیت بین المللی م الان وابسته به حضور سبز مشارکت بالای مردم است.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان کهگیویه و بویراحمد در بخشی از سخنان خود به موضوع غزه اشاره کرد و گفت: در غزه وحشی‌گری مدرن و مدرنیته دارد شکل می‌گیرد، حفظ اخلاقیات در مفهوم توسعه است. توسعه یافتگی به مفهوم مکتب کلاسیک امپریالیسم، نتیجه ی آن تحقق وحشی‌گری است که در غزه اتفاق می افتد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

5 × چهار =