۞ امام علی (ع) :
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
با بررسی ها شورای نگهبان تعدادی از عدم تاییدها و عدم احرازها به تایید تبدیل شد/جزئیات آن بعدا اعلام می شود

با بررسی ها شورای نگهبان تعدادی از عدم تاییدها و عدم احرازها به تایید تبدیل شد/جزئیات آن بعدا اعلام می شود

دکتر هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در نشستی که صبح امروز (یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲) با خبرنگاران و اصحاب رسانه داشت اظهار داشت: اولویت ما در شورای نگهبان در این روزها بررسی اعتراضات و شکایات افرادی است که از سوی هیات‌های نظارت صلاحیت‌شان مورد تایید قرار نگرفته است. در این دوره […]

دکتر هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در نشستی که صبح امروز (یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲) با خبرنگاران و اصحاب رسانه داشت اظهار داشت: اولویت ما در شورای نگهبان در این روزها بررسی اعتراضات و شکایات افرادی است که از سوی هیات‌های نظارت صلاحیت‌شان مورد تایید قرار نگرفته است. در این دوره به بررسی صلاحیت‌ها و اعتراضات می‌پردازیم. رویه این بوده که در ادوار گذشته در مرحله شورا تعدادی به این موارد اضافه می‌شود. اعضا خودشان بررسی می‌کنند، تماس می‌گیرند و پیگیری می‌کنند. ممکن است افرادی که ردصلاحیت شده یا صلاحیت‌شان احراز نشده، تاییدصلاحیت شوند.قانون سه مرحله برای بررسی صلاحیت‌ها پیش‌بینی کرده است. نخست هیات‌های اجرایی هستند که ۱۵ روز زمان داشتند. دوم هیات‌های نظارت بودند که ۵۰ روز زمان داشتند. مرحله سوم و نهایی شورای نگهبان است که ۳۰ روز زمان دارد. بررسی‌های هر کدام از این‌ها کاملا مستقل است. مبانی و شرایط یکی است و همان‌هایی است که در مواد ۳۱ تا ۳۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی آمده، ولی هر سه مرحله کاملا مستقل و مجزا هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: در تمام این مرحله براساس مستنداتی که دارند اعم استعلام‌هایی که دریافت می‌کنند، فرصت‌هایی که در اختیار دارند بررسی صلاحیت‌ها را انجام می‌دهند. قانون این سه مرحله را پیش‌بینی کرده تا اتقان و دقت بیشتر شود و گفته شود که بررسی صلاحیت‌ها در یک سیر منطقی انجام شده است. این سیر را قانون پیش‌بینی کرده و چیز جدیدی نیست و از ابتدای انقلاب تاکنون نیز این سیر را داشته‌ایم.

 

دکتر طحان‌نظیف بیان داشت: در اصلاح قانون انتخابات تنها مهلت‌های زمانی تغییر کرد. اکنون در روزهای آغازین مرحله پایانی یعنی شورای نگهبان هستیم. به طور معمول درصدی از تایید در مرحله شورای نگهبان داریم. با وجود اینکه چند روز از ثبت شکایات و آغاز بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان نگذشته تعدادی از عدم تاییدها و عدم احرازها با بررسی‌هایی که در شورای نگهبان داشتیم به تایید تبدیل شد که در موعد مقرر به افراد اعلام خواهد شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

1 × سه =