۞ امام علی (ع) :
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » رویدادها
  • شناسه : 7340
  • 15 آگوست 2023 - 6:31
  • 323 بازدید
  • ارسال توسط :
همه دستگاه ها برای برپایی موکب همکاری داشته باشند/انتخابات مهمترین وتاثیرگذارترین رخداد اجتماعی، سیاسی و فرهنگی درهرجامعه ای می باشد
فرماندار شهرستان چرام :

همه دستگاه ها برای برپایی موکب همکاری داشته باشند/انتخابات مهمترین وتاثیرگذارترین رخداد اجتماعی، سیاسی و فرهنگی درهرجامعه ای می باشد

جلسه شورای اداری شهرستان با موضوع راهپیمایی اربعین و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان چرام برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان چرام در این جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام سجاد (ع) گفت: موکب شهدای شهرستان چرام در مرز شلمچه به مدت ۱۰ الی ۱۲ روز دایر می شود.

سرهنگ مصطفی اقبالی پوربا بیان اینکه این موکب از تاریخ ۴ شهریور تا ۱۶ شهریور در مرز شلمچه برپا می شود، افزود: در این موکب با صبحانه، نهار و شام و همچنین میان وعده از زائران سیدالشهدا پذیرایی می شود.

وی افزود: کسانی که قصد دارند در موکب خدمت رسانی به زائران اربعین فعالیت داشته باشند می توانند به پایگاه های و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه دو دستگاه خودرو از طرف ناحیه مقاومت بسیج برای کارهای موکب شهدای شهرستان آماده شده است، عنوان کرد: یکی از این خوردو ها در بخش سرفاریاب و دیگری در سطح شهر چرام در حال جمع آوری نذورات مردم است.

اقبالی پور ادامه داد: با توجه به اینکه وقت اندکی برای جمع آوری نذورات مردمی داریم نیاز است که دو دستگاه خودرو توسط ادارت برای جمع آوری نذورات در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه مانند سنوات گذشته باید برای راه اندازی بهتر موکب کمیته های مختلفی تشکیل شود، تاکید کرد: باید کمیته های پشتبانی و ترابری، کمیته اجرایی، کمیته جمع آوری نذورات مردمی و کمیته فرهنگی سریعتر راه اندازی شود.

اقبالی پور عنوان کرد: برای راه اندازی آشپزخانه خرمشهر که مختص به موکب شهدای شهرستان در مرز شلمچه قرار دارد و همچنین وسایل سرمایشی برای زائران نیاز به همکاری همه ادارات و دستگاه های اجرایی است.

فرماندار شهرستان چرام در خصوص اربعین حسینی و برنامه های آن گفت: همچون سنوات قبل در مرز شلمچه موکب شهدای شهرستان دایر می شود
سید عبدالرحمان توفیقیان با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم به بهترین شکل از زائران اربعین حسینی پذیرایی کنیم، افزود: همه دستگاه ها برای برپایی موکب همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهرداری و آموزش و پرورش هر کدام یک دستگاه خودرو برای جمع آوری نذورات اختصاص دهند، عنوان کرد: در زمان برپایی موکب چند دستگاه خودرو از دهیاری ها برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در نظر گرفته می شود.

توفیقیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما در آستانه مهمترین و شاید بزرگترین و تاثیرگذارترین رخداد اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه قرار داریم و برای برگزاری بهتر انتخابات نیاز است که مقدماتی فراهم شود.

وی افزود: از شهریورماه بحث انتخابات کلید می خورد و با ثبت نام الکترونیکی کاندیداها وارد مرحله جدیدی شدیم و در این مرحله تا فاصله نهایی و تایید صلاحیت و تا اسفندماه که انتخابات برگزار می شود، تعدادی از داوطلبان نقش نامزد انتخاباتی را پیدا می کنند و که پس از انتخابات به عنوان منتخب و پس از تنفیذ به عنوان نماینده مردم در مجلس شناخته می شوند که این یک پروسه طولانی است و در این مدت وارد یک کارزار اساسی سیاسی خواهیم شد.

توفیقیان به اهمیت سرمایه های اجتماعی بک جامعه اشاره کرد و گفت: تبلور سرمایه اجتماعی در جامعه بحث انتخابات است، جامعه و ایران اسلامی ما بیش از ۱۰۰ سال انتخابات را در دوره های مختلف تجربه می کند.

وی افزود: در اصل ششم، شصت و دوم، شصت و سوم، شصت و هشتم، اصل نود و نه و هفتاد و هفت به صراحت در رابطه با انتخابات سخن گفته شده و اصول صریحی در رابطه با جهت گیری های ملت و دولت دارد.

فرماندار چرام با بیان اینکه مقام معظم رهبری نقش بسیار راهبردی و تاثیرگذاری در هدایت جامعه داشتند، عنوان کرد: در هر گفتمانی که ایشان صحبت فرمودند نکاتی مورد توجه هم دوستان و هم دشمنان قرار می گیرد و امسال مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات به ۴ نکته کلیدی اشاره کردند که امنیت انتخابات، مشارکت انتخابات، سلامت انتخابات و رقابت در انتخابات از جمله مواردی بود که ایشان به آن اشاره داشتند.

توفیقیان با بیان اینکه مشارکت در انتخابات همیشه فصل الخطاب و بحث کلیدی مبحث ایشان بوده که برای همه ما اتمام حجت است، گفت: ما دنبال مشارکت حداکثری هستیم، در مشارکت حداکثری برای حضور در عرصه انتخابات نسخه های از پیش پیچیده شده از بالا به پایین نداریم، برای مشارکت باید از پایین شروع کنیم، ما اینجا باید فکر کنیم چکار می توانیم انجام دهیم که این مشارکت در بالاترین حد به عنوان شاخص سرمایه اجتماعی در جامعه ما روز انتخابات نشان داده شود و این به شدت بستگی به عملکرد تک تک ما دارد.

وی با بیان اینکه انتخابات لیله القدر و مقدس ترین رخداد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در جمهوری اسلامی است، گفت: مقام معظم رهبری در بحث سلامت انتخابات تصریح دارند و همیشه تاکید می کند که انتخابات باید با سلامت برگزار شود.

فرماندار چرام بابیان اینکه خداوند توصیه دارد که ما حق را به اهلش دهیم، عنوان کرد: به عنوان نماینده عالی دولت هیچ کدام از عزیزانی که در انتخابات شرکت می کنند، ذره ای برای من فرق نمی کند که چه کسی وارد مجلس می شود و آنچه برای ما مهم است تلاش برای برگزاری یک انتخابات سالم، رقابتی و یک انتخابات توام با امنیت و با مشارکت حداکثری است و این برگ زرینی در صفحات سراسر درخشان تاریخ نظام جمهوری اسلامی باشد.

توفیقان با بیان اینکه دل من برای کسی لک نمی زند که چه کسی بیاد و چه کسی نیاید و نمی دانم چه کسی ثبت نام کرده است، افزود: آنچه برای همه ما مهم است و باید باشد بحث سلامت و مشارکت حداکثری در انتخابات است.

وی با بیان اینکه فرماندار دولت سیزدهم، فرماندار همه شهرستان و جریان های سیاسی است و درب اتاق آن باید به روی همه جریان های سیاسی باز باشد، تاکید کرد: باید تلاش کنیم همه گروه های سیاسی و همه افرادی که از جریان های مسلط در ایجاد اراده عمومی هستند در انتخابات حضور حداکثری پیدا کنند.

توفیقیان با بیان اینکه برای هر کاندیدی دنیا و آخرت خود را نفروشید این پست ها و منصب ها گذراست، گفت: در شب انتخابات مشخص شود که مدیری سوگیری انتخاباتی نسبت به کاندیدای خاصی داشته باشد در همان شب عزل وی اتفاق می افتد یعنی اگر مشاهده شود که مدیری به صورت واضح برای فلان کاندیدا تبلیغ و فعالیت می کند با وی برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی افزود: اگر کاندیدایی در شب انتخابات چشم امیدی به چند رای مدیر و مسئولی داشته باشد نبود آن بهتر از بودنش است، این کاندیدا اگر وارد صحنه انتخابات نشود بهتر خواهد بود.
فرماندار در پایان جلسه با تذکر جدی به برخی از مسئولان شورای اداری گفت: جلسات شورای اداری جزو جلسات رسمی است که از آنها مستند و گزارش تهیه می شود و در رسانه های مختلف منتشر می شوند.

وی با بیان اینکه روسای ادارت باید حتما با لباس رسمی در جلسات فرمانداری حضور پیدا کنند، عنوان کرد: لباس رسمی کت و شلوار است و این درحالی است که برخی مسئولان با پیراهن و عینک به آن آویزان است در جلسه حضور پیدا می کنند که این وضعیت مناسب جلسات رسمی نیست، برای جلسات بعد حتما با لباس رسمی حضور پیدا کنند.

  

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

10 − 9 =