۞ امام علی (ع) :
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
  • شناسه : 11808
  • 16 دسامبر 2023 - 10:52
  • 179 بازدید
  • ارسال توسط :
  • نویسنده : محسن زارعی
نشست مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام با اصحاب رسانه، پیرامون روندپویش ملی غربالگری فشارخون ودیابت و ارتقاءشاخص های سلامت

نشست مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام با اصحاب رسانه، پیرامون روندپویش ملی غربالگری فشارخون ودیابت و ارتقاءشاخص های سلامت

مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام با اصحاب رسانه، پیرامون روندپویش ملی غربالگری فشارخون ودیابت و ارتقاءشاخص های سلامت در تاریخ ۲۳ آذرماه ۱۴۰۲نشستی را برگزار کرد.

 

به گزارش ساورزنیوز؛حسین جعفری مدیر شبکه بهداشت و درمان چرام با تسلیت ایام فاطمیه گفت: نگارش و قلم خبرنگاران باعث توسعه و پیشرفت و چراغ راه مسئولان است.

وی افزود: انتقادات بعنوان اهرم قدرت و نظارت بهتر استفاده می شود
جعفری عنوان کرد: پویش ملی سلامت با موضوع بسیج غربالگری دیابت و فشار خون را مورد اهمیت قرار دهیم و انتظار دارم رسانه ها نهایت اطلاع رسانی را انجام دهند و مردم همکاری کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان وبا اشاره به اینکه شناسایی به موقع بیماران در دستور کار است اظهار کرد: شناسایی افراد در معرض خطر و تشخیص زودهنگام بیماری منجربه کاهش بروز عوارض بیماری می گردد.
ایشان اظهار نمود: خدمات غربالگری در تمامی پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت ارائه شده و نمونه گیری نیز در سطح مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی انجام می شود.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام اجرای طرح غربالگری دیابت و فشار خون را از ۲۰ آبان ماه تا ۱۵ دی ماه امسال ذکر و خاطرنشان کرد: از مردم شهرستان چرام درخواست می‌شود در اجرای این طرح، مسوولان شبکه بهداشت و درمان را یاری رسانند چرا که سبک زندگی، نوع تغذیه و کم تحرکی سبب شده بیماری‌های دیابت و فشار خون در جامعه رو به افزایش باشد و مردم برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها می طلبد در طرح غربالگری همکاری لازم داشته باشند.

 

وی تاکید کرد: تمام افراد بالای ۱۸سال با تعداد ۲۵۲۶۵نفر از نظر ابتلا به بیماری باید غربالگری شوند.

جعفری گفت: بیشترین آمار مرگ و میر با اماری سالانه تقربیا ۲۰میلیون فوتی در جهان به خاط بیماری های غیر واگیر  است.

وی عنوان کرد؛ متاسفانه بیش از ۳۰درصد دیابتی ها و ۴۰درصد فشار خونی ها بی اطلاع هستند و هدف برقراری ارتباط سلامت با جامعه هدف است.

جعفری یادآورشد: با تلاش همکاران ۱۵۷۲۸نفر بیش از ۶۳درصد غربالگری شده و عضو رتبه های برتر کشور و استان هستیم.

مدیر شبکه بهداشت اظهار کرد: ۱۲۲نفر فشارخونی ۶۷نفر دیابتی از ابتدای طرح تاکنون در شهرستان شناسایی شده است.

جعفری گفت  : کل بیماری های دارای فشار خون در شهرستان ۳۷۹۹نفر و ۱۵۱۶نفر دیابتی در شهرستان وجوددارد.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود به بیمارستان چرام اشاره و گفت: فاز اول با ۹۸درصد پیشرفت حداکثر تا یک ماه آینده تحویل داده می شود و کار مناقصه فازدوم در دست اجراست.

وی با اشاره به تلاش مسئولان استاندار، نماینده کهگیلویه بزرگ، رئیس دانشگاه، امام جمعه و فرماندار گفت: کندی و تعطیلی موقت صرفا به علت نبود زیرساخت در سطح شهرستان بود که با همکاری و تلاش همگی انشاالله به زودی فاز اول مورد بهره داری قرار می گیرد.

به گزارش ساورزنیوز؛وی با اشاره به کارهای انجام شده در مدت یک سال مدیریتش گفت: احداث اورژانس شهر چرام با دو کد آمبولانس، پرداخت ۱۰میلیاردی شبکه بهداشت و درمان، آزمایشگاه آب شهرستان در مرکز کره شهبازی، تجهیز رادیولوژی، نوسازی دستگاهها، فعال نمودن سونوگرافی، استقرار متخصص روانپزشکی، جذب دو دندانپزپزشک یکی سرفاریاب و یکی چرام، پرداخت ماهیانه ۳۵۰هزار تومان برای مادران باردار، پرداخت ۶۰۰تا ۱۰۰۰۰۰۰میلیون تومان به کودکان دارای مشکل تغذیه، به روز بودن پرداخت حقوق تیم سلامت، نصب دوربین های مدار بسته در مراکز، جذب پنج بهورز و استقرار نگهبان در سرفاریاب و چرام

 

وی در پایان گفت با تلاش نماینده کهگیلویه بزرگ و استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی فضا برای بیماران دیالیزی تهیه شده و به زودی با دو الی سه دستگاه تجهیز خواهد شد.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

5 × 4 =