۞ امام علی (ع) :
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
آیندی روشن با بیمه زندگی و بازنشتگی

آیندی روشن با بیمه زندگی و بازنشتگی

چرا باید برای خود و فرزندتان بیمه بخرید

بسیاری از کارشناسان مالی، بیمه عمر را سنگ بنای برنامه ریزی صحیح مالی می دانند. زیرا این نوع از بیمه می‌تواند شرایط خانواده هر فرد را در صورت فوت سرپرست آن ها تغییر دهد و همچنین می‌تواند در صورت مرگ جایگزین درآمد آن شخص برای آن‌ها باشد. همچنین بیمه عمر می تواند هزینه های تشییع جنازه و تدفین، وصیت نامه و سایر هزینه های مورد نیاز برای اداره املاک، پرداخت بدهی ها و آن دسته از هزینه های پزشکی را که تحت پوشش بیمه درمانی نیستند، پرداخت کند.

شخصی که خود و خانواده خود را بیمه عمر می‌کند، در واقع با یک تیر چند نشان می‌زند، زیرا علاوه بر پرداخت هزینه های پزشکی، وصیت نامه و غیره، میراثی را برای بازماندگان خود به جای می گذارد تا بتوانند با آن امرار معاش کنند. این نوع بیمه می تواند یکی از مهم ترین برنامه های درازمدت مالی خانواده شما باشد.

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که بهترین راه برای پس‌انداز، در این شراط اقتصادی چیست؛ و کدام شکل از پس‌انداز در سال‌های آینده و یا دوران بازنشستگی پشتوانه‌ی بهتر و قابل اتکاتری است؟

بیمه عمر و سرمایه‌گذاری را می‌توان یک نوع سرمایه‌گذاری با سود تضمین‌شده در نظر گرفت، که علاوه بر سود سرمایه‌گذاری، پوشش‌های زیادی مانند فوت، نقص‌عضو، ازکارافتادگی و حتی بیماری‌های خاص را نیز شامل می‌شود. بیمه عمر و سرمایه‌گذاری یک بیمه کامل با پوشش‌های مختلف است که شخص بیمه‌گذار، می‌تواند بنابر تمایل خود، پوشش‌های مورد نظر را انتخاب کند.

چه کسانی باید خود را بیمه عمر و بازنشتگی کند؟

همه افراد جامعه می تواند خودرا بیمه عمر کند محدودیت سنی خاصی وجود ندارد از فرزندی که تازه متولد میشود تا شخص ۷۰ ساله باید  برای آینده فرندانمان و آیندی روشن برای خانواده خود را بیمه کنیم

بیمه عمر تفاوتی با تامین اجتماعی دارد اینکه افرادمی تواند هردو بیمه را داشته باشند 

  • بیمه‌های تأمین اجتماعی معمولا ماهیتی درمانی دارند. اما می‌توان گفت بیمه‌ی عمر، می‌تواند مکمل بیمه تأمین اجتماعی باشد.

  • در دریافت بیمه عمر محدودیت سنی تقریبا وجود ندارد. از نوزاد یک روزه تا یک شخص هفتاد ساله می‌توانند بیمه عمر را دریافت کنند.

  • در بیمه عمر،‌ شخص می‌تواند میزان حق بیمه و نحوه پرداخت آن (ماهیانه، سالیانه یا حتی فصلی) را به صلاحدید خود انتخاب کند.

  • در بیمه تامین اجتماعی، شما دفترچه درمانی دریافت می‌کنید و هزینه‌های درمانی عادی شما تحت پوشش قرار می‌گیرد. اما در بیمه عمر، تنها بیماری‌های خاص (سکته قلبی و مغزی، جراحی باز قلب، پیوند اعضای اصلی بدن، انواع سرطان) تحت پوشش قرار می‌گیرند.

  • در بیمه عمر،‌ به حق بیمه پرداختی سود تعلق خواهد گرفت، اما بیمه تامین اجتماعی این ویژگی را ندارد.

امکان بازخرید بیمه عمر در هر زمانی وجود دارد. به این معنی که پس از گذشت ۱۰ سال از پرداخت حق بیمه عمر، فرد می‌تواند اندوخته خود به علاوه سود آن را دریافت کند، یا درخواست مستمری بازنشستگی بدهد. اما در بیمه تامین اجتماعی فرد زودتر از ۳۰ سال نمی‌تواند اندوخته خود را برداشت کند.

آیا دریافت بیمه عمر به‌صرفه است؟

شاید در کوتاه‌مدت، سرمایه‌گذاری در بانک‌ها به نظر جذاب‌تر باشد، اما برای این‌کار باید در ابتدا مبلغ بسیاری را در بانک سرمایه‌گذاری کنید تا سود قابل‌توجهی را به دست بیاورید. اما در بیمه عمر، کافی است تنها یک حق‌بیمه را پرداخت کنید تا تحت پوشش‌های بیمه‌ای نیز قرار بگیرید.

اگر می‌خواهید از یک سرمایه کم به یک اندوخته مناسب در طی زمان برسید، بیمه عمر مناسب شماست. اما اگر هدفتان دریافت سود بیشتر در کوتاه‌مدت است و قابلیت نقد‌شوندگی سریع نیز برایتان مهم است، سپرده‌گذاری در بانک برایتان مناسب‌تر است. بیمه عمر از این جهت پیشنهاد می‌شود که در بازه‌های زمانی بلند مدت،‌ اندوخته‌ی دریافتی نسبت به مجموع حق بیمه‌های پرداختی،‌ مبلغ قابل توجهی است. ضمن اینکه بیمه‌گذار می‌تواند سالیانه تا ۲۵ درصد مبلغ تورم را بر حق بیمه پرداختی خود اضافه کند.

اگر آینده فرزندانتان برایتان مهم است بهترین کادو  که می توان به آن داد  بیمه عمر و بازنشتگی خواهد بود، چون کودک دلبند شما در آینده دقدقه کمتری برای امور اقتصادی خواهد داشت راحت به دانشگاه میرود برای ازدواج خودش دیگر نگران نمی باشد.

با بیمه کردن کودک، هر ماه بخش کوچکی از درآمد خود را برای تامین آینده مالی فرزندتان ذخیره می‌کنید. البته تنها کاربرد و دلیل خرید بیمه عمر کودک، پس‌انداز مالی نیست. فرزندان با استفاده از بیمه عمر علاوه‌بر سرمایه‌ای که در آینده به دست می‌آورند، از خدمات آن مانند جبران خسارت حوادث ناگوار هم استفاده می‌کنند. برای بیمه عمر کودکان باید با شرکت بیمه‌گذار مورد نظرتان صحبت کرده و اطلاعات ضروری و لازم را از متخصص بیمه دریافت کنید. چون بعضی از سازمان‌ها سن خاصی برای بیمه عمر کودک در نظر دارند و شرایط هر بیمه شاید با دیگری متفاوت باشد. اما در هر صورت مزایایی که از این بیمه‌ها نصیب فرزندانتان می‌شود، شما را برای بیمه کردن فرزندانتان قانع می‌کند.

مزایای بیمه عمر و بازنشتگی

با توجه به افزایش امید به زندگی در کشور و افزایش جمعیت افراد مسن، بیمه مستمری آنی جهت تامین درآمد آتی بسیار مناسب است. چنانچه بیمه شده دارای عمر طولانی باشد، زندگی اقتصادی او را در ایام پیری و در مقابل مشکلات مالی و اقتصادی ناشی از کمبود درآمد تحت پوشش قرار می گیرد.

پوشش سرمایه هزینه‌های پزشکی

این پوشش هزینه‌های مرتبط با درمان و بستری بیمه‌شونده را شامل می‌شود. البته که همه هزینه‌های پزشکی تحت پوشش بیمه عمر قرار نمی‌گیرند. پس برای بعضی از درمان‌ها مثل دندان‌پزشکی باید از بیمه‌های دیگری مثل بیمه تکمیلی استفاده کنید. مقاله چگونه خود را بیمه تکمیلی کنیم به کلیه سوال‌های شما درباره بیمه درمان تکمیلی پاسخ می‌دهد.

پوشش سرمایه فوت عادی

اگر بیمه‌شونده در طول مدت قرارداد از دنیا برود، ذی‌نفع بیمه او مبلغی معادل ۳۲ برابر حق بیمه پرداختی سالانه دریافت می‌کند.

پوشش سرمایه فوت در اثر حادثه

گاهی اوقات از دنیا رفتن فرد براثر یک حادثه است. در چنین شرایطی ذی‌نفع بیمه علاوه‌بر سرمایه فوت عادی، مبلغی را برای جبران خسارت سرمایه فوت در اثر حادثه هم دریافت می‌کند.

پوشش نقص عضو و از کار افتادگی

این پوشش از ۱۸ سالگی فرد بیمه‌شونده شروع می‌شود و تا پایان قرارداد بیمه عمر ادامه دارد. در طول مدت قرارداد، اگر فرد دچار نقص عضو یا از کار افتادگی شد، مبلغی معادل ۱۰۰ درصد سرمایه فوت به شخص تعلق می‌گیرد.

پوشش سرمایه بیماری‌های خاص

بعضی از بیماری‌های خاصی تحت پوشش بیمه عمر برای کودکان قرار می‌گیرد؛ مثل سکته مغزی، سکته قلبی، بیماری‌هایی که نیاز به پیوند اعضای حیاتی بدن مثل قلب دارد. طبق قرارداد بیمه عمر، در صورت ابتلای فرد به یکی از بیماری‌ها، بیمه متعهد می‌شود تا سرمایه‌ای را برای جبران خسارت به شخص بپردازد.

کامل‌ترین انواع بیمه عمر برای خود و فرزندانتان را از بیمه خاورمیانه بخرید

نمایندگی تناسان ۰۹۱۷۶۶۴۷۳۹۱

در این مقاله درباره شرایط و پوشش‌های بیمه عمر برای کودکان صحبت کردیم. بعضی از افراد تصور می‌کنند استفاده از بیمه و پرداخت آن نوعی از منفی‌گرایی باشد. اما بهتر است همیشه برای جلوگیری از ضرر، جانب احتیاط رعایت شود. بیمه عمر فارغ از پوشش دادن خسارت‌های بعضی از مشکلات و حوادث یک سرمایه‌گذاری عالی برای آینده فرزندان شما است.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

بیست − 17 =