۞ امام علی (ع) :
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » رویدادها
بازی های آسیایی گوانگژو
روز طلایی ایران در بازی های آسیایی هانگژو

روز طلایی ایران در بازی های آسیایی هانگژو

امیدواری برای کسب 5 مدال طلا در ووشو

بازی های آسیایی هانگژو که مهم ترین رقابت ورزشی در قاره کهن می باشد از ۱ مهر اغاز شد و تا ۱۶ مهر ادامه دارد. در روز ۵ این رقابت ها ورزشکاران کشورمان کار خود را آغاز کردند و فردا می تواند روز طلایی ایران در بازی های آسیایی هانگژو باشد

امروز در رشته‌های بسکتبال سه نفره، هندبال، فوتبال، ووشو، تیراندازی، تکواندو، شنا، بوکس و تنیس روی میز نماینده داشتیم .

بوکس *

طوفان شریفی در نخستین مبارزه خود برابر عدی الهنداوی، بوکسور اردنی و نایب قهرمان سال ۲۰۲۲ آسیا و همچنین دارنده مدال بازی‌های آسیایی اینچئون وارد رینگ شد.که بعد از مصدومیت هر دو بوکسور در راند اول با نظر کات‌من(پزشک) بازی متوقف شد و بعد از بررسی امتیازات از سوی داوران، طوفان شریفی برنده شد. این اتفاق در حالی رخ داد که تنها ۵۶ ثانیه از راند اول مبارزه باقی مانده بود.

فوتبال*

تیم امید کشورمان در ادامه مسابقات خود در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف تیم امید تایلند رفت. و شاگردان رضا عنایتی توانستند با یک بازی خوب تیم امید تایلند را با نتیجه دو برهیچ پشت سر بگذارند. در این دیدار امیر ارسلان مطهر توانست  در دقیقه ۱۴رو اشتباه دروازبان تایلند گل اول ایران را به ثمر برساند وبعد آن تیم تایلندی یک گل به ثمر رساند که توسط داور مردود اعلام شد در دقایق پایانی  بازی بازم  هم رو اشتیاه دفاع تایلند بازیکنان ایرانی صاحب یک پنالتی شدند که توسط یاسین سلمانی تبدیل به گل شود. با این پیروزی تیم امید کشورمان به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد

تکواندو*

ورزشکاران مرد وزن ایران امروز به مصاف رقیبان خود رفتند. امروز تکواندو کاران ایران در سه وزن رقابت داشتد که دست همه آنها از رفتن به فینال کوتاه ماند و فقط توانستند سه مدال برنز برای کشورمان به ارمغان بیاورند

شنا*

مسابقات شنا برای ورزشکاران ایران در دو ماده ۱۰۰پروانه و ۲۰۰ متر آزاد پیگیری شد، مهرشاد افقری شناگر ۲۱ ساله کشورمان در ۱۰۰مترپروانه از بین ۲۹ نفر به رتبه ۱۳ بسنده کرد وهمچنین متین سهران شناگر ۲۱ ساله تیم ملی در میان ۳۶ شناگر ماده ۲۰۰ متر آزاد در جایگاه بیستم قرار گرفت و از صعود به فینال بازماند.

تیراندازی*

در رقابت تیر انداز با تنفگ بادی ورزشکاران ایران نتوانستند انتظارات را برآورده کند از کسب مدال باز ماند.

ووشو*

صبح امروز ورزشکاران کشورمان در بخش مردان و زنان کار خود را در بخش اجرای فرم ووشو (تالو) آغاز کرده‌اند.

در روز چهارم پیکارهای ووشو بازی‎های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو، حسین قبله نما در بسته “دائوشو_گوئن‌شو” مردان به مصاف حریفان خود رفت و در پایان با نمره ۱۹٫۱۱۹ در رده ششم قرار گرفت و موفق به کسب مدال نشد.

زهره کیانی در بسته “جین‌شو-چیانگ‌شو” به مصاف حریفان خود رفت و با کسب نمره ۱۹٫۴۳۶ به مدال نقره تالو دست یافت.

 

در بخش ساندا، مردان وزنان  ورزشکاران  ووشو ایران خوش درخشیدن در این بخش الهه منصوریان با کسب سومین برد پیاپی و  ناک اوت کردن حریف خود، فینالیست شد ملی‌پوش وزن ۵۲- کیلوگرم تیم ووشو ایران، بعد از ظهر امروز در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات ووشو در بازی‌های آسیایی هانگژو مقابل «تاریسا دی فلورنتینا» از اندونزی قرار گرفت و این حریف را با ناک‌اوت شکست داد و راهی دیدار نهایی شد.

الهه منصوریان      الهه منصوريان صبح فردا (پنج‌شنبه) در فینال به مصاف نماینده چین و قزاقستان خواهد رفت.

نخستین مدال ساندا در هانگژو؛ شهربانو منصوریان در وزن ۶۰- کیلوگرم ساندا مقابل نماینده چین در نیمه نهایی شکست خورد و به مدال برنز رسید.

شهربانو منصوریان

در بخش ساندا مردان هر چهار نماینده ایران به فینال رسیدند وفردا مقابل حریفان خود به رقابت می پردازند

در وزن ۶۰- کیلو شجاع پناهی با پیروزی بر ووشو کارانی از کشور یمن و قرقیزستان توانست به مرحله نیمه نهایی برسد در مرحله نیمه نهایی به دلیل عدم حضور «فِرد گیدئون پادوآ» از فیلیپین در سالن مسابقات، به عنوان فرد پیروز معرفی شد و پا به  دیدار نهایی گذاشت.

افشین سلیمی نماینده وزن ۶۵- کیلوگرم ساندا مردان ایران با پیروزی برابر حریف کره‌ای در نیمه نهایی راهی فینال مسابقات شد.

صعود مرد طلایی به فینال بازی‌های آسیایی هانگژو؛ محسن محمدسیفی نماینده وزن ۷۰- کیلوگرم ساندا مردان ایران و دارنده ۳ مدال طلای بازی‌های آسیایی با پیروزی برابر حریف خود از چین‌تایپه راهی فینال شد.

مرد همیشه طلایی

محسن محمد سیفی میتواند با قهرمانی در این رقابت نام خودش را برای همیشه در تاریخ در بازی های آسیا به ثبت برساند

در مرحله نیمه نهایی وزن ۷۵- کیلوگرم رقابت‌های ووشو، یوسف صبری ملی‌پوش شایسته کشورمان در مصاف با «نصرت‌الله حبیبی» از افغانستان به برتری دست یافت و فینالیست شد.

ووشو کاران ایران می تواند روز طلایی ایران در بازی های آسیایی هانگژو رقم بزند

اگر مردان و زنان ووشو کار ایران بتواند فردا ۵ مدال طلا بگیرند کاروان ایران از لحاظ مدالی و رتبه تیمی می تواند خود را به جایگاه بالاتری برساند و باتوجه به این که هنوز رقابت  رشته های مدال آور ایران شروع نشد است می تواند امیدوار باشیم که در جایگاه بهتر از بازی های آسیایی دوره قبل قرار بگیرم

در روز ششم مسابقات که از پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۶ صبح آغاز می شود  می توان امیدوار باشیم شاید روز طلایی کاروان کشورمان باشد بتوانیم مدال های رنگارنگ زیاد کسب کنیم.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

9 − نه =