۞ امام علی (ع) :
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
خط بطلان غلام‌نژاد بر انتصابات طایفه‌‍ای / آرامش را دوباره از دانشگاه نگیرید / پروژه‌های عمرانی جان گرفتند

خط بطلان غلام‌نژاد بر انتصابات طایفه‌‍ای / آرامش را دوباره از دانشگاه نگیرید / پروژه‌های عمرانی جان گرفتند

با توجه به اینکه به تغییر ریاست دانشگاه علوم پزشکی، آرامش دوباره به این دانشگاه برگشته است، اما گویی منفعت عده‌ای در گرو ایجاد بلبشو در دانشگاه است. سید کمال صالحیان‌فر در یادداشتی نوشت: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که متولی اصلی سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد است، روزگاری آنچنان گرفتار حواشی شده بود که گویی […]


سید کمال صالحیان‌فر
در یادداشتی نوشت: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که متولی اصلی سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد است، روزگاری آنچنان گرفتار حواشی شده بود که گویی در آن، مقوله سلامت کاملاً به دست فراموشی سپرده شده بود. اما با تغییر ریاست جدید، امید می‌رفت که دوباره آرامش به این دانشگاه برگردد. آرامشی که در گذشته کاملاً از این دانشگاه رخت بربسته بود، حالا با آمدن غلام‌نژاد دوباره اندک اندک در حال قدم گذاشتن به این دانشگاه است. یکی از برنامه‌های اصلی غلام‌نژاد تفکیک بین سیاست و سلامت بود و تاکنون نیز به آن پایبند بوده است. اما برخی از سیاسیون دست از سر دانشگاه علوم پزشکی برنمی‌دارند.
مهمتر از همه برخی دیگر از سیاسیون تنها با متر و معیار سیاسی دستاوردهای ریاست جدید را ارزیابی می‌کنند. این در حالی است که مقوله سلامت، امری جدا از سیاست است و ارزیابی شیوه مدیریت غلام‌نژاد را نمی‌توان با متر سیاست سنجید. گویی برای سنجش مدیریت جدید، تنها انتصابات مهم است. این در حالی است که یکی از مهمترین معیارها پیشرفت پروژه‌هایی است که در این استان وجود دارد. دو پروژه بیمارستانی مهم چرام و لنده هم اکنون تعیین تکلیف شده و در حال ادامه کار هستند. دیگر پروژه‌ها نیز در دستور کار قرار دارند.
از سویی دیگر، انتصابات غلام‌نژاد نیز متناسب و همسو با دولت سیزدهم بوده است. اما گویی عده‌ای نمی‌خواهند این موارد را ببینند. انتصابات غلام نژاد نشان داده است که او به دنبال استفاده از ظرفیت نیروهای انقلابی در استان است؛ بخشی از انتصاب های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به شرح زیر است: سامر مرادیان، معاون توسعه مدیریت و منابع / دکتر محمود شهامت، معاون درمان / دکتر حجت روایی، معاون دانشجویی و فرهنگی / دکتر امین حسینی مطلق، معاون تحقیقات و فناوری / فردین امیری، مدیر پشتیبانی / علی صالحی، مدیر بودجه / حسین عبدیان، مدیر فنی / میلاد استادی، مدیر امور قراردادها / میثم دانشور، مدیر فرهنگی / محمدجواد فرح بخش، مدیر دانشجویی / امید جمالفرد، مسئول بازرسی / اسلام یعقوبیان، مسئول حراست / علی غفاری، مسئول بیمارستان جلیل / منصور تقوی، مسئول شبکه کهگیلویه / آرش اسفرم، مدیر امور آزمایشگاه / علی صالح غلامی، رئیس دانشکده دندانپزشکی / ابوالفضل دهبانی، رئیس دانشکده پرستاری،مامایی / علی محمد سادات، رئیس دانشکده پزشکی.
گفتنی است این دانشگاه روزگاری محل تاخت و تاز عده‌ای در بکارگیری نیرو از قبایل و طوایف خاص بود و شاید ده‌ها نفر فقط یک فامیلی دارند. اما هم‌اکنون خط بطلانی بر تمامی این انتصابات سیاسی و قومی کشیده شده است.
غلام‌نژاد نشان داده است که به خوبی توان مدیریت این مجموعه عریض و طویل را دارد. در چند ماهی که از ریاست او بر علوم پزشکی می‌گذرد به طور معناداری از میزان تولید حاشیه در این دانشگاه کاسته شده است. در حالی که در دوره های گذشته به طور مداوم از جانب دانشگاه حاشیه تولید می‌شد، اما در دوره ریاست جدید علاوه بر اینکه میزان حواشی کمتر شده، معدود حاشیه‌ها هم از جانب گروه‌هایی است که به هر نحوی با شیوه مدیریتی جدید زاویه دارند.
از سوی دیگر آرامشی که به دانشگاه و به طور کلی سلامت در کهگیلویه و بویراحمد برگشته است را نباید طعمه دست گروه‌هایی کرد که منفعت آنها در گرو ایجاد بلبشو در دانشگاه است. اصلاح رویه‌هایی نادرستی که در دوره ریاست پیشین مرسوم شده است امری زمانبر است و گروه‌های مطالبه‌گر باید زمان دهند تا مسیر اصلاح رویه‌های نادرست، به درستی پیش رود.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

2 + 11 =