۞ امام علی (ع) :
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان: تشکیل دو پرونده تخلفات انتخاباتی در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان: تشکیل دو پرونده تخلفات انتخاباتی در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

سامان خوبی زاده: سید ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه رسیدگی به جرائم انتخاباتی گفت: در بحث انتخابات ۴ گزینه به عنوان مؤلفه‌های امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت وجود دارد که همه این‌ها به هم وابسته‌اند. اگر این چهار مؤلفه در انتخابات تضمین شوند میزان مشارکت مردم در […]

سامان خوبی زاده: سید ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه رسیدگی به جرائم انتخاباتی گفت: در بحث انتخابات ۴ گزینه به عنوان مؤلفه‌های امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت وجود دارد که همه این‌ها به هم وابسته‌اند. اگر این چهار مؤلفه در انتخابات تضمین شوند میزان مشارکت مردم در انتخابات نیز بالا می رود.

ملک حسینی افزود: همه ی رسانه‌ها و دست‌اندرکاران و مجریان انتخابات و مردم و نامزدها شرکت کننده و هر کسی که قدمی برمی‌دارد یا صحبتی کند که منتهی به مشارکت و افزایش مشارکت شود، باید دست او را بوسید و مصداق جهاد می‌باشد.

وی گفت: در شرایط فعلی، انتخابات می‌تواند جایگاه جمهوری اسلامی را افزایش دهد و براساس فرمایشات مقام معظم رهبری همه ی برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات ما باید طوری باشد، که موجب افزایش مشارکت مردم در انتخابات شود.

ملک حسینی بیان داشت: قانون جدید انتخابات تغییر و تحولات و نوآوری‌هایی نیز داشت که اصلاح شده‌اند و در مورد تبلیغات نیز، جرم انگاریی‌هایی در این قانون بیان شده که باید مد نظر قرار بگیرد.

دادستان مرکز استان اظهار داشت: ما از نگاه حوزه دادستانی اعلام می‌کنیم، هر کسی در هر لباس و جایگاهی که باشد و جهت افزایش مشارکت و امنیت در انتخابات سالم تلاش کند، دست او را می‌بوسیم. همچنین سلامت انتخابات که مد نظر مقام معظم رهبری می‌باشد، ایجاد شور و شوق انتخاباتی نیز یکی از این عوامل هست.

مدعی العموم مرکز استان با اشاره به این که جرائم انتخاباتی بین مردم نیز، خطوط قرمز دستگاه قضایی می‌باشد، گفت: در دادسرای مرکز استان شعبه ی ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی را تشکیل داده‌ایم و اخیراً دو پرونده در حوزه جرایم انتخاباتی به دست ما رسیده است و در اسرع وقت رسیدگی می‌شوند، اگر تخلفی صورت گرفته باشد، هر چیزی که در قانون می‌باشد در مورد این پرونده‌ها اقدام خواهد شد.

وی عنوان کرد: اگر اداره یا شخصی از امکانات دولتی به نفع یا ضرر نامزدهای انتخاباتی فعالیت داشته باشد نیز به شدت برخورد خواهد شد و برخی از اقدامات نامزدها خارج از وقت اعلام شده برای تبلیغات تخلف می‌باشد که به این تخلفات نیز رسیدگی می‌شود.

ملک حسینی در ادامه ضمن تشکر از تلاش رسانه‌ها در زمینه انتخابات، ابراز کرد: تلاش رسانه‌ها در ایجاد شور و شعف انتخاباتی در استان، خیلی خوب می‌باشد و کلیت این موضوع قابل قدردانی می‌باشد و در فضای انتخابات نیز رسانه‌ها باید توجه داشته باشند و از حاشیه‌ها و عوامل مجرمانه نیز پرهیز کنند.

 

ملک حسینی بیان داشت: با توجه به اینکه استان ما یک استان کمتر توسعه یافته می‌باشد، اما نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدامات خوبی برای مردم انجام داده و هیچ نامزدی حق ندارد که این اقدامات را به نفع خود اعلام کند. اگر کسی بخواهد اقدامات نظام مقدس جمهوری اسلامی را زیر سؤال ببرد، این خط قرمز دستگاه قضایی استان می‌باشد و با فرد خاطی برخورد فوری صورت خواهد گرفت.

وی در پایان ضمن هشدار و تذکر به مدیران متخلف که یکی از موارد اصلی مورد نظر شورای نگهبان و دیگر عوامل امنیتی می‌باشد، تصریح کرد: مدیران به وظایف اصلی خود بپردازند و از شرکت در مسائل انتخاباتی پرهیز، و به کار مردم برسند. اگر مدیران حتی خارج از تایم اداری باشند و به نفع شخصی از کاندیداها فعالیت داشته باشند، مصداق سوء استفاده می‌باشد و مجازات‌ها در این سری از موارد، مجازات‌های سنگینی می‌باشد که اگر مردم انتظار خود را از مسئولین از دست بدهند، باعث بدبینی مردم نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

چهار − 4 =