۞ امام علی (ع) :
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
  • شناسه : 3942
  • 08 آوریل 2023 - 17:36
  • 330 بازدید
  • ارسال توسط :
مردم سیلاب و کلوار: مردم از حجم مشکلات جان به لب شده‌اند

مردم سیلاب و کلوار: مردم از حجم مشکلات جان به لب شده‌اند

خلف وعده پیمانکار و عدم نظارت مسئولین در حمایت از منطقه سیلاب کلوار

ساورزنیوز؛جاده مناسب درخواست اصلی مردم منطقه سیلاب و کلوار می‌باشد که در سفر مسوولان کهگیلویه و بویراحمد به شهرستان مارگون این مطالبه مهم بارها از سوی مردم مطرح شد تا جایی که مهدی روشنفکر_ نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون_ و عیسی شهامت_ سرپرست معاونت عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ تلویحاً پیمانکار پروژه جاده دسترسی منطقه سیلاب و کلوار را تهدید به خلع ید کردند.

 

به گزارش ساورزنیوز، مهدی روشنفکر_ نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون_ با همراهی جمعی از مسوولان به شهرستان مارگون سفر کرد. او در جمع مدیران و مردم منطقه سیلاب و کلوار، اظهار داشت: مردم منطقه مشکلات را با تمام وجود لمس کرده‌اند و مطالبه‌گری آن‌ها بخاطر گذران زندگی در رفاه و آرامش است.

وی افزود: هدف از حضور مدیران لمس و شنیدن مشکلات از زبان مردم است، اما باید توجه داشته باشیم که خدمات‌رسانی به مناطق سردسیری بویراحمد، دنا و مارگون هم از لحاظ هزینه هم از لحاظ زمان اجرا با مناطق گرمسیری فرق دارد.

نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: منبع تأمین آب در منطقه سیلاب و کلوار مشخص و کار کارشناسی انجام شود، در مورد تأمین اعتبار کمک لازم خواهد شد.

وی افزود: به پروژه گازرسانی به زیلایی ۱۷۴ میلیارد تومان اعتبار به غیر از اعتبار خود پروژه اختصاص داده شد و برای گازرسانی به هر خانواده بیش از پنجاه میلیون تومان هزینه لازم است که ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم برای گازرسانی به منطقه سیلاب و کلوار در نظر گرفته شده است.

وی خطاب به پیمانکار پروژه جاده دسترسی منطقه سیلاب و کلوار گفت: مردم منطقه نسبت به پیشرفت کار معترض هستند و با اینکه نسبت به شما شناخت دارم، اما کم‌کاری که باعث ناراحتی و نارضایتی مردم نسبت به نظام شود پذیرفتنی نیست و خواستار تعیین تکلیف و تسریع در روند کار هستیم.

درخشان نماینده مردم منطقه سیلاب و کلوار در جمع مسوولان، گفت: مردم منطقه سیلاب و‌ کلوار از حجم مشکلات جان به لب شده‌اند، مردم در قبال نظام وظیفه خود را انجام داده‌اند و مسوولان باید برای آسایش و رفاه مردم بیش از گذشته تلاش کنند.

وی افزود: از عمده مشکلات مردم سیلاب و کلوار جاده دسترسی از امامزاده شاه غالب به سمت روستای عدور در مرز کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری است.

وی گفت: زائرین بیشماری از استان‌های همجوار به منطقه سیلاب و کلوار می‌آیند و امامزاده شاه غالب بعد از بی‌بی‌حکیمه زائرپذیرترین امامزاده در استان است، قطعاً با حل مشکلات دسترسی و ارتباطی در این امر شاهد رشد و رونق هستیم.

درخشان بیان کرد: آب آشامیدنی منطقه با مشکلات متعدد روبرو هست و در زمان بارش‌ها گل آلود می‌شود و اغلب پمپ‌های آب آشامیدنی فرسوده و از کارأفتاده هستند.

وی افزود: مطالبه مهم دیگر مردم منطقه موضوع گازرسانی به خانواده‌ها است و با اینکه وعده اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان داده شده، اما تا کار اجرا نشود مردم این وعده‌ها را قبول نمی‌کنند.

درخشان گفت: بعضی از مسئولان می‌گویند که در این منطقه چگونه زندگی می‌کنید در حالی که مرقد مطهر امامزاده شاه غالب در منطقه ملجأ‌ امید مردم است و رودخانه جاری در دل منطقه می‌تواند منبع درآمد عالی برای مردم باشد.

وی عنوان کرد: تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی با نرخ ۴ درصد به مردم ارائه می‌شود که با‌ یک حساب ساده متوجه می‌شویم که سود این تسهیلات به بیش از ۳۰ درصد می‌رسد که انتظار داریم در ارائه تسهیلات و همچنین سود تسهیلات نظارت و بررسی لازم صورت بگیرد.

یکی اعضای شورای سیلاب و کلوار نیز در ادامه نسبت به روند کار در جاده دسترسی با اعتراض به پیمانکار گفت: پیمانکار پروژه جاده دسترسی این منطقه را ر‌ها کرده و با شنیدن خبر سفر مسئولان به منطقه به صورت نمادین ماشین‌آلات را به کار انداخت، در حالی که ما برای یک دستگاه بیل یا لودر بار‌ها مراجعه کردیم و به نتیجه نرسیدیم.

عیسی شهامت_ معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ گفت: جاده دسترسی به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های مجموعه اجرایی و مشکل مردم منطقه است، بنده به دستور استاندار استان‌یه منطقه آمدم تا روند کار را از نزدیک ببینم و در صورت نیاز خلع ید پیمانکار انجام شود، در بازدید امروز شاهد رشد کار بودیم و قرار شد تا پایان اردیبهشت پنج کیلومتر از جاده آسفالت شود.

وی افزود: جاده مورد بحث دارای شیب تند و غیر استاندارد است و کار کردن در این شرایط با توجه به بارش‌های سنگین سخت است، اما از این به بعد با توجه به فراهم شدن شرایط عذری پذیرفتنی نیست.

شهامت بیان کرد: چهار کیلومتر باقی مانده نیز تا پایان اردیبهشت و با انتخاب پیمانکار باید به پایان برسد.

وی افزود: جهت حل مشکل آب آشامیدنی روستا اگر چشمه مورد نظر اهالی منطقه مناسب استفاده است تا ده روز آینده اداره متبوع برآورد و مطالعه لازم را به استانداری ارائه کنند.

شهامت تصریح کرد: نرخ خدمات‌رسانی در استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به شرایط جغرافیایی بسیار بالاتر از دیگر مناطق است و در همین استان برای ایجاد یک کیلومتر جاده ۸۰ میلیارد تومان اعتبار گذاشتیم.

وی افزود: جنس مطالبه‌گری باید طوری باشد که در حق نظام و خدمات ارائه شده اجحاف نشود و باید شرایط موجود را نیز در نظر گرفته شود.

شهامت گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد قریب به نه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در دست اقدام و اجرا داریم.

مختار اندرخور_ فرماندار شهرستان مارگون_ نیز گفت: تشکیل میز خدمت در مناطق تأکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری است و مزیت این کار رو در رو صحبت کردن مردم و مسئولان است.

وی افزود: در سیل گذشته در موضوع پایداری برق سیلاب و کلوار شرکت برق با تمام کمبود‌ها پای کار بودند و دو خانواده در این مورد دارای مشکل هستند.

اندرخور گفت: تخصیص بودجه و اعتبارات به صورت کند انجام می‌شود که این کار دست استان نیست، در سیل مانسون گذشته ۶۰ مورد خرابی شبکه آب داشتیم و پاکسازی و لایروبی، تعمیر پمپ، در منطقه سیلاب و کلوار انجام شد.

فرماندار شهرستان مارگون بیان کرد: امسال ۴۰ میلیارد تومان به تنش آبی شهرستان مارگون اختصاص داده شده که‌امیدواریم بخشی از تنش آبی منطقه برطرف شود.

وی افزود: طرح مطالعاتی گازرسانی به سیلاب و کلوار در هفته آینده آغاز می‌شود و با توجه به پیگیری نماینده محترم مرکز استان در مجلس و استاندار استان صد میلیارد تومان اعتبار اولیه پیش‌بینی شده و گازرسانی به «مورغم زیلایی» «رِوِن» و «سیلاب و کلوار» توأم با هستند.

سید علی معتمدی‌پور_ ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد_ گفت: بر اساس سطح زیر کشت هر منطقه کود شیمیایی توزیع می‌شود، براساس سرانه‌ در تخصیص آرد و کود شیمیایی این منطقه را ویژه نگاه کردیم.

وی افزود: بحثی که وجود دارد قاچاق کود و آرد است و قطعاً توزیع این دو کالا مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت نیاز سهمیه افزایش خواهد یافت.

معتمدی پور گفت: کار‌های جهاد کشاورزی بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست، حاضر هستم که تمام اراضی کشاورزی دیم را پوشش بدهیم و حتی آماده هستیم اراضی ملی را به کشت کشاورزی دیم اختصاص بدهیم.

وی افزود: مردم پیگیر باشند و معارضات محلی را حل کنند ما حاضر به همکاری هستیم.

روح‌الله عمادی_ مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد_ گفت: بنیاد مسکن استان آمادگی ارائه تسهیلات برای ساخت هزار واحد مسکونی در منطقه سیلاب و کلوار را دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

شش − چهار =