۞ امام علی (ع) :
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » رویدادها
  • شناسه : 5186
  • 19 می 2023 - 16:17
  • 256 بازدید
  • ارسال توسط :
ماامروز نیاز به عملیات بیت‌المقدس اقتصادی داریم/عواقب پیری جمعیت درایران
خطیب جمعه سوق:

ماامروز نیاز به عملیات بیت‌المقدس اقتصادی داریم/عواقب پیری جمعیت درایران

به گزارش ساورز نیوز؛حجت الاسلام مهدی کیانی اصل خطیب جمعه سوق با بیانن اینکه نقطه عطف در صنعت دریایی ایران ،ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش یک نقطه عطف برای صنعت دریایی کشور محسوب می‌شودگفت:با ناوشکن دنا، پیام‌های راهبردی ایران به جهان خصوصا دشمن ارسال شد و آنان فهمیدند، ایران در وعده‌ها صادق و ثابت قدم […]

به گزارش ساورز نیوز؛حجت الاسلام مهدی کیانی اصل خطیب جمعه سوق با بیانن اینکه نقطه عطف در صنعت دریایی ایران ،ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش یک نقطه عطف برای صنعت دریایی کشور محسوب می‌شودگفت:با ناوشکن دنا، پیام‌های راهبردی ایران به جهان خصوصا دشمن ارسال شد و آنان فهمیدند، ایران در وعده‌ها صادق و ثابت قدم و استوار است و مواضع به حق خود عقب نخواهد نشست.

وی بیان کرد:روز اول ذی قعده مصادف هست با ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه و روز دختر و آغار دهه کرامت،این روز را به همه دختران ایران زمین تبریک عرض میکنم.

خطیب جمعه سوق افزود:باید حضرت معصومه(س) را به عنوان الگو و اسوه بدانیم. عالمه بودن و همراهی ایشان با امام زمان خود، از نکات ارزنده شخصیتی ایشان است که نه تنها ایشان را برای دختران جامعه الگو می‌سازد، بلکه مردان نیز در ولایت‌مداری باید از ایشان الگوبرداری کنند. برخی از ویژگی‌های شاخص آن حضرت عبارت است از:

۱) عالمه، عاقله، عارفه ،بصیره و مجاهده بودن هستند.

حجت الاسلام کیانی اصل گفت:سوم خرداد روز عملیات بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر هست،درس عظیم آزادی خرمشهر،آزادی خرمشهر ضربه بزرگی را به دشمن بعثی وارد ساخت و رژیم صدام پس از تحمل این شکست، در تمامی طول جبهه‌های نبرد دچار انفعال شد و توهم غلبه بر ایران را برای همیشه به فراموشی سپرداین پیروزی آغازی بر شکست‌های پیاپی دشمن در جبهه‌های نبرد بود و در واقع آزادی خرمشهر پایان توهم دشمنانی بود که به شکست و اشغال ایران و نابودی نظام جمهوری اسلامی دل بسته بودند.

وی تصریح کرد:امروز نیاز به عملیات بیت‌المقدس اقتصادی داریم
،حماسه اقتصادى و عملیات بیت المقدس اقتصادى‌،زمینه‌هاى این حماسه و به تعبیرى عملیات بیت‌المقدس اقتصادى، عبارت است از این تاكتیك‌ها: باور و التزام به اصل اقتصاد مقاومتى، اعتقاد به‌وجود جنگ اقتصادى از سوى دشمن و عزم جدى براى ورود به عرصه جهاد اقتصادى، تمركز بر خنثى‌سازى تحریم‌ها بجاى رفع آن‌ها، عزم ملى براى رونق تولید و اصلاح كیفیت كالاهاى داخلى، نهضت خوددارى از مصرف كالاهاى خارجى و خرید كالاى داخلى در راستاى رونق اشتغال در كشور، تلاش براى رهائى كشور از وابستگى به فروش نفت، باور به مؤثر بودن گام‌هاى مثبت تك تك افراد در حل مشكلات اقتصادى جامعه، نظارت مؤثر بر روند سلامت فعالیت‌هاى اقتصادى جامعه، آگاهى لازم در زمینه اهمیت سلامت نظام اقتصادى در تحقق پیشرفت و تعالى جامعه، همراه و همرنگ با مردم زندگى كردن مسؤولین كشور، دورى گزیدن از زى اشرافى، و مسابقه تجمل‌گرایى و مصرف‌گرایى، بهینه‌سازى الگوى مصرف و اجتناب از اسراف، حفظ محیط زیست و منابع طبیعى خداداد كشور

وی بابیان اینکه آینده‌ی هولناک پیری جمعیت را درپیش داریم  گفت:«جمعیت» از مولفه‌های مهم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای هر کشوری است. وضعیت رشد جمعیت در ایران سال‌هاست که اوضاع خوبی را طی نمی‌کند.

رهبر معظم انقلاب فرمودند:به همه‌ی کسانی‌که دلسوزانه و عاقبت‌اندیشانه به فعالیت در حوزه‌ی جمعیت روی آورده‌اند و… به چاره‌جوئی برای نجات کشور از آینده‌ی هولناک پیری جمعیت می‌پردازند…. تأکید می‌کنم که تلاش برای افزایش نسل، و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم است.

وی گفت :باید از سالمندی جمعیت نگران باشیم،کشور ما به تازگی وارد مرحله سالمندی شده است و از همین رو، عواقب سالمندی برای بسیاری از مردم، ملموس نیست؛ اما با دقت در پنج نتیجه‌ای که سالمندیِ هر جامعه در پی خواهد داشت، از همین امروز می‌توان آینده پُرخطری را که در انتظار ماست، مشاهده کرد.
الف) هزینه نگهداری سالمندان
ب) کم‌شدن نیروی کار و کاهش تولید
ج) مهاجرت
جامعه‌ای که نیروی کار کافی نداشته باشد، چاره‌ای جز وارد کردن نیروی کار ندارد. وقتی نیروی کار وارد جامعه شد، فرهنگ خود را هم وارد می‌کند
د) ضعیف شدن نیروی دفاعی کشور
) کاهش جمعیت جوان و نخبه کشور

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

4 + 3 =