۞ امام علی (ع) :
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
  • شناسه : 4361
  • 28 آوریل 2023 - 15:57
  • 296 بازدید
  • ارسال توسط :
شهید مطهری، پهلوان میدان جهاد تبیین بود/دعوت الهی و تربیت معنوی مهم‌ترین رسالت یک معلم تراز انقلاب اسلامی است/کارگران ستون فقرات،رزمندگان عرصه جهادوقلب تپنده اقتصادکشور هستند
خطیب جمعه سوق:

شهید مطهری، پهلوان میدان جهاد تبیین بود/دعوت الهی و تربیت معنوی مهم‌ترین رسالت یک معلم تراز انقلاب اسلامی است/کارگران ستون فقرات،رزمندگان عرصه جهادوقلب تپنده اقتصادکشور هستند

به گزارش ساورز نیوز؛ حجت الاسلام مهدی کیانی اصل خطیب جمعه سوق بیان کرد:روز معلم را به همه معلمان عزیز تبریک و تهنیت عرض میکنم،شهید مطهری، پهلوان میدان جهاد تبیین«متفکر ژرف اندیش»، «پهلوان مبارزه با التقاط»، «روحانی متناسب با زمان»، «مصداق بارز مجاهد فی سبیل الله»، «نادره‌ى زمان ما»، «معلم بزرگی برای دیروز و امروز […]

به گزارش ساورز نیوز؛ حجت الاسلام مهدی کیانی اصل خطیب جمعه سوق بیان کرد:روز معلم را به همه معلمان عزیز تبریک و تهنیت عرض میکنم،شهید مطهری، پهلوان میدان جهاد تبیین«متفکر ژرف اندیش»، «پهلوان مبارزه با التقاط»، «روحانی متناسب با زمان»، «مصداق بارز مجاهد فی سبیل الله»، «نادره‌ى زمان ما»، «معلم بزرگی برای دیروز و امروز و فرداى كشور»، «متفكر دین‌شناسِ مؤمنِ بااخلاص و پُركار»، «خلاصه اى از اندیشه‌هاى اصلاحى عمیق امام»؛ این تعابیر توصیف‌هایی است که رهبر معظم انقلاب درباره شهید مطهری بیان داشته اند.

خطیب جمعه سوق افزود:نیاز مبرم به
مطهری‌های گام دوم انقلاب،همانطور که به «مطهری گام اول» نیازمندیم و به «مطهری‌های گاه دوم» نیز نیاز مبرم داریم. مطهری‌های گام دوم انقلاب، باید همان نسبتی را با انقلاب داشته باشند که شهید مطهری داشت. یعنی:اولا، انقلابی باشند و نسبت به توطئه انقلاب‌زُدایی از حوزه و جامعه حساس باشند.

ثانیا، حرف انقلاب را تا اقصی نقاط کشور، منطقه و جهان امتداد دهند.

ثالثا، برای سؤالات جدید، پاسخ‌های متناسب و منطقی ارائه دهند.

رابعا، تفکر ناب اسلامی را از خطر التقاط و انحراف به مسیر تفکرات وارداتی شرقی و غربی مصون بدارند.

وی گفت:چهار ویژگی شهید مطهری در میدان جهاد تبیین،آنچه باعث می‌شد شهید مطهری در عرصه جهاد تبیین، به‌خوبی میدان‌داری نماید عمدتاً این چهار ویژگی، اسلام‌شناسی، زمان‌شناسی، جریان‌شناسی، دشمن‌شناسی بود.

حجت الاسلام کیانی اصل افزود:رهبر انقلاب معلمان را افسران پیشرفت کشور دانستند،تعبیر افسران سپاه پیشرفت برای معلمان، تعبیری بدیع و زیبا بود كه جای تامل و تبیین دارد. تعلیم و تربیت زیربنای پیشرفت و میدان و محور اصلی پیشرفت است كه بدون آن پیشرفت ممكن نیست. در این میدان نقش معلمان افسری است.

یکی از اهداف کلان، راهبردی و حیاتی برای انقلاب اسلامی، تربیت نسلی متناسب و هماهنگ با آموزه‌های اسلام و مکتب تشیع در کنار علوم جدید بوده است.

از دیدگاه فرهنگ اسلامی، دعوت الهی و تربیت معنوی مهم‌ترین رسالت یک معلم تراز انقلاب اسلامی است. معلم و مربی شایسته از منظر دین باید واجد خصوصیات و ویژگی‌هایی باشد تا بتواند ضمن آموزش به پرورش انسان‌ها هم نایل شود.مقام معظم رهبری در تکریم شخصیت و ویژگی های مطلوب معلم تراز انقلاب اسلامی می فرمایند:«یک کشور اگر بخواهد به سرافرازی برسد، به رفاه و غنا برسد، به علم و تفوّق علمی منتهی شود، اگر بخواهد مردم شجاع، آزاده، فهمیده، عاقل، خردمند و متفکر تحویل جامعه‌ی بشری دهد، باید این زیرساخت اصلی را درست کند؛ زیرساخت تعلیم دوران کودکی و نوجوانی،این، شأن معلم است».معلم در جمهوری اسلامی، تراز عملکردی می‌خواهد، تراز او در رفتار و کردار، التزام انقلابی به اسلام ناب محمدی(ص) است.

امروز آزمون استخدامی ۲۸ هزار معلم برای مقطع ابتدایی را داشتیم خطاب به سرپرست آموزش و پرورش کشور و مدیران کل آموزش و پرورش در سطح استان ها عرض می کنیم که باید در گزینش ها دقت شود معلمانی عالم، انقلابی، مومن، متدین، و جهادی به کار گرفته شود چراکه مقطع ابتدایی بسیار حساس است و مقطع تشکیل شخصیت دانش آموزان است باید در گزینش معلمان دقت شود.

 

وی گفت:تقدیر و تشکر میکنیم از حضور حماسی مردم در نماز عید فطر بار دیگر دینداری دین یاوری و دین باوری خودشان را نشان دادند و توطئه دشمنان و کسانی که می گفتند مردم بی دین هستند را شکست دادند و نشان دادند که حتی اگر مشکلات مالی و مادی هم داشته باشند پای دین و نظام و اسلام هستند البته این حضور وظیفه مسئولین را هم سنگین تر می کند که باید به داد این مردم برسند رهبر معظم انقلاب در نماز عید فطر دو جلوه از حکمت امام جامعه انقلابی را مطرح کردند جلوه اول اتحاد اتحاد اتحاد که راهبرد این اتحاد تقویت اراده ملی در حل مشکلات کشور و همکاری و همدلی و هم افزایی ملی است دشمن با شکست در اغتشاشات ۱۴۰۱ تمرکز خود را بر تحریک گسل های درون حاکمیتی ،ایجاد اختلاف بین قوا، بین مردم با هم،و بین مردم با مسئولین قرار داد این یک سیاست سه ضلعی شیطانی است که باید از آن مراقبت کرد.

امام جمعه سوق بیان کرد:جلوه دوم تمرکز بر حمایت از مردم در حل مسئله فلسطین بود،توقیف نفتکش متخلف آمریکایی یعنی ما در مورد امنیت مرزهای آبی کشورمان با هیچ کشوری تعارف نداریم و این جلوه دیگری از شکست آمریکا در جنگ ترکیبی بود.

نقش عفاف و حجاب در پایداری امنیت اجتماعی از آیات مربوط به عفاف و حجاب این طور استفاده می شود که چهار هدف، حکمت و فلسفه اصل تشریع پوشش اسلامی است.

یک پیشگیری از بروز و ظهور ناهنجاری های اخلاقی در جامعه و حفظ امنیت،

دو عفت مدار بودن گفت و گو ها

سه ایجاد طهارت قلبی برای افراد جامعه

چهار تحقق تزکیه نفس در جامعه

دشمنان از دیر باز این حقیقت را دریافتند که باید برای تسلط بر کشورهای ثروتمند اسلامی باید این جوامع را از طریق اشاعه فحشا و فساد استحاله فرهنگی کرد و در این جهت ایجاد فرهنگ برهنگی راهکار مهم آنها در بسط انحطاط اخلاقی در جوامع اسلامی است.

 

وی گفت:روز جهانی کار و کارگراهمیت کار و کارگری آنطور هست که رسول خدا(ص) پس از بوسیدن دست سعد انصاری که بر اثر کارگری سخت و زبر شده بود فرمود: این دستى است كه هرگز آتش جهنم به آن نمى‌رسد(فَقبَّلَ یَدَهُ رَسولُ اللّه(ص) و قالَ هذِهِ یَدٌ لاتَمَسُّهَا النّارُ أبَداً
یکی از وظایف بزرگ جامعه‌ی اسلامی و مسئولان همین است که ارزش کار را برای افکار عمومی روشن کنند؛ کار بشود یک ارزش، نه فقط یک نیاز. کارگر را در جامعه بایستی ارزشمند معرّفی کرد. ما باید برای کلمه‌ی کارگر قداست قائل باشیم.

کارگر، ستون فقرات اقتصاد کشور است.

کارگران؛ رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند

قلب تپنده اقتصاد کارگران عزیز هستند

کیانی اصل بیان کرد:قلب تپنده این حوزه، كارگران عزیز كه بار معیشت جامعه بر دوش این صنف بوده و چرخ اقتصاد كشور بدون آن‌ها امكان چرخیدن ندارد.

اگر یک کشور مایل است که اقتصاد پیشرفته‌ای داشته باشد، اقتصاد مستقلّی داشته باشد، رونق اقتصادی به‌معنای واقعی داشته باشد، باید به قشر کارگر اهمّیّت بدهد؛

جامعه‌ی کارگری جزو وفادارترین جوامع به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بوده و هست.

مسئولین کشور این را قدر بدانند. مسئله‌ی امنیّت شغلی، مسئله‌ی احترام کارگر، مسئله‌ی مزد کارگر حقوق کارگر کفاف زندگی آنها را نمیدهد،مساله بیمه مکمل،بهداشت و اسکان انها، اینها مسائل اساسی است؛ باید به اینها بدرستی برسند.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

نوزده − 9 =