۞ امام علی (ع) :
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
  • شناسه : 4196
  • 20 آوریل 2023 - 21:01
  • 349 بازدید
  • ارسال توسط :
روابط عمومی ها و لزوم توجه به توسعه فردی کارکنان
یادداشت از : دکتر حسن خسروی مدرس دانشگاه و تحلیلگر مسائل مدیریت دولتی ایران

روابط عمومی ها و لزوم توجه به توسعه فردی کارکنان

  به گزارش ساورزنیوز؛از آنجاییکه کار روابط عمومی ها ماهیتا مردم محور و مردمداری است ، فلذا بسیار لازم و ضروری میباشد که کارکنان و فعالان این حوزه انسانهایی توسعه یافته باشند ، چرا که کارکنان روابط عمومی افرادی چند منظوره هستند که از جنبه های مختلف اداری ، مالی ، فنی و حرفه ای […]

 

به گزارش ساورزنیوز؛از آنجاییکه کار روابط عمومی ها ماهیتا مردم محور و مردمداری است ، فلذا بسیار لازم و ضروری میباشد که کارکنان و فعالان این حوزه انسانهایی توسعه یافته باشند ، چرا که کارکنان روابط عمومی افرادی چند منظوره هستند که از جنبه های مختلف اداری ، مالی ، فنی و حرفه ای میبایست تسلط و اشراف بر امور سازمان داشته باشند .

توسعه فردی چیست ؟

به زبان ساده ، توسعه فردی Self-development یا personal growth یا  personal developmentعبارت است از ارتقاء سطح دانش ، بینش و توانش افراد از طریق آموزش ، یادگیری و تمرین به منظور حفظ سلامت و تقویت توانمندیهای جسمی ، فکری و روانی در جهت افزایش بهره وری و بهبود کیفیت کار و زندگی .

از طرفی میدانیم که ، روابط عمومی ها عمدتا با سه گروه  سر و کار دارند :  ۱ – با مدیریت ، همکاران و خانواده های آنان . ۲ – با مردم  و موسسات خارج از سازمان . ۳ – با سازمانها و نهادهای بین المللی ذیربط . این گستردگی و دامنه وسیع فعالیتها وعملیات روابط عمومی ایجاب میکند که افراد دست اندرکار آن انسانهایی دارای بلوغ و توسعه یافته باشند.

سازمانها از بدو تاسیس و شکل گیری و به عنوان یک سیستم زنده و پویا همواره برای بقاء  خود نیاز به رشد و توسعه و بالندگی دارند ، چرا که در غیر اینصورت از چرخه رقابتها حذف شده و پس از مدتی میمیرند . فرض کنید اگر قرار است که در یک مسابقه دو و میدانی برنده شده و کسب مدال داشته باشیم ، طبیعی است که علاوه بر علاقه مندی و استعداد اولیه در این رشته ابتدا باید زیر نظر یک مربی کاربلد آموزش دیده ، تمرین کرده و تکنیکها و تاکتیکهای کار را بیاموزیم و با استفاده از تمامی ظرفیتهای پیش رو ، خود را برای برنده شدن در مسابقه آماده نماییم . توسعه فردی نیز به تعبیری همین فرمول را دارد . یعنی اگر میخواهیم در کسب و کار خود بر حسب علاقه و استعدادی که در آن داریم ، موفق و سربلند باشیم ، حتما باید آموزش دیده ، تمرین و تلاش و استقامت داشته و مراحل ترقی و پیشرفت را بر حسب ارزیابیها و عملکرد خود طی نماییم . برای روابط عمومی ها ، گفته های فوق از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است ، زیرا فعالیت روابط عمومی یک کار چند منظوره و چند وجهی است . فراموش نکنیم که روابط عمومی سرویس دهنده صرفا درون سازمانی نیست در حالی که واحدهایی مثل کارگزینی  و حقوق و دستمزد و…  درون سازمانی هستند . روابط عمومی ها بر اساس تقویم آموزشی سالانه سازمانی میبایست کارکنان خود را مجهز به انواع دانش ، حرفه و مهارت های مختلف ( بر حسب ماموریت سازمان ) ، نمایند تا موفقیت شان تضمین گردد . تصور یک روابط عمومی موفق همه چی تمام بدون توسعه فردی کارکنان محال و غیر ممکن است . توسعه فردی وقتی بخوبی اتفاق میافتد که ما به صورت هدفمند و بر اساس شایستگی های افراد و حسب مشاغل و ماموریتهایی که داریم و با تکیه و تاکید بر موضوع جانشین پروری و تاب آوری سازمانی و چرخش شغلی ، کارکنانی داشته باشیم که توانایی انجام کار درست و درست انجام دادن کار را داشته باشند .

حسن خسروی .

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

نوزده − سیزده =