۞ امام علی (ع) :
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
  • شناسه : 3887
  • 07 آوریل 2023 - 16:20
  • 344 بازدید
  • ارسال توسط :

به گزارش ساورزنیوز، حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه‌های نماز این هفته شهر چرام با اشاره به شعار سال ۱۴۰۲، «مهار تورم و رشد تولید» گفت: بخش اول این شعار، معطوف و متمرکز به مهار و کاهش تورم است که رهبر معظم انقلاب در سالیان متمادی بر آن تأکید داشته‌اند.

امام جمعه شهر چرام با بیان اینکه میزان ولایتمداری ما ارتباط مستقیمی با میزان نقش آفرینی ما در نقشه ولیّ جامعه دارد، افزود: رهبر انقلاب برای چندمین بار فرمودند اولویت اول کشور اقتصاد است و این به معنای بی‌توجهی به فرهنگ نیست پس اگر شبانه روز داری به مسائل فرعی فکر می‌کنی و تلاش برای بهبود و ارتقاء اقتصاد جامعه رو فراموش کردی، بدان که نه اولویت‌ها را فهمیده‌ای و نه ولایت مداری را !

وی با بیان اینکه برطرف كردن مشكل معیشتى از قشر كارگر و معلم و قشرهاى دیگر، به اصلاح مبانى اقتصاد كشور بستگى دارد، گفت: فرض كنیم ما حقوق این انسان زحمت‌كش را بیست درصد یا چهل درصد اضافه كردیم اما اگر تورم را مهار و ارزش پول ملى را تأمین نكردیم، آن مقدارى كه او امسال از ما اضافه می‌گیرد، چنانچه از رشد بى‌رویه قیمت‌ها پایین‌تر باشد، فایده‌اى براى او ندارد، پس ما براى او كارى نكرده‌ایم.

افشار افزود: حرف‌هاى نسنجیده و تصمیم‌هاى نادرست؛ از عوامل تورم در گرانى، هم عوامل واقعى و هم عوامل كاذب و روانى دخالت دارند، از جمله رنج های مردم، افزایش قیمت بی رویه مسکن و خودرو است.

وی ادامه داد: داشتن خودرو و مسکن برای برخی خانواده ها بسیار سخت و در مواردی دست نیافتنی شده است، چرا انحصار خودرو در اختیار دو شرکت ایران خودرو و سایپا است و بدون از اینکه کیفیت را افزایش دهند قیمت را افزایش می دهند، افزایش قیمت خودرو بار روانی ایجاد می کند و بر سایر اقلام اثرگذار است و اگر این دو شرکت نمی توانند تعدیل قیمت کنند انحصار از آنها گرفته شود.

امام جمعه چرام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حکمت اینکه حکیم انقلاب، کشف حجاب را یک «حرام سیاسی» معرفی کردند این است که اول کشف‌حجاب در حال حاضر ابزار سیاسی دشمن شده و در سال‌های اخیر به پروژه‌هایی نظیر چهارشنبه‌های سفید، دختران خیابان انقلاب، نه به حجاب اجباری، آزادی‌های یواشکی و طراحی شعار «زن، زندگی، آزادی» در اغتشاشات پائیزی مرتجعین شده بود.

وی افزود: سرویس‌های امنیتی و رسانه‌های ضدانقلاب از برجسته‌سازی و ترویج کشف‌حجاب، دنبال ایجاد فرصت برای غرب برای تحریم و فشار بیشتر به مردم ایران هستتد.

انتهای پیام/

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

16 − 14 =