۞ امام علی (ع) :
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » رویدادها
  • شناسه : 4776
  • 05 می 2023 - 18:38
  • 284 بازدید
  • ارسال توسط :
همکاری ایران و عراق برای اخراج کامل آمریکا از منطقه/گلایه های امام جمعه سوق ازاستاندار

همکاری ایران و عراق برای اخراج کامل آمریکا از منطقه/گلایه های امام جمعه سوق ازاستاندار

  به گزارش ساورز نیوز؛حجت الاسلام مهدی کیانی اصل خطیب جمعه سوق بیان کرد:عبداللطیف رشید هفته گذشته به ایران آمد. در این دیدار رهبر حکیم انقلاب اسلامی به صراحت فرمودند؛ حتی یک آمریکایی هم در عراق نباید بماند. وی افزود:این یک جمله راهبردی و نگاه کلان به آینده منطقه است. این جمله یک گزاره اصلی […]

 

به گزارش ساورز نیوز؛حجت الاسلام مهدی کیانی اصل خطیب جمعه سوق بیان کرد:عبداللطیف رشید هفته گذشته به ایران آمد. در این دیدار رهبر حکیم انقلاب اسلامی به صراحت فرمودند؛ حتی یک آمریکایی هم در عراق نباید بماند.

وی افزود:این یک جمله راهبردی و نگاه کلان به آینده منطقه است. این جمله یک گزاره اصلی برای همه آزادیخواهان جهان است که باید به درستی تبیین شود و بر آن پای فشرده شود و همکاری‌های متقابل کشورها بر همین اصل به‌عنوان یک اصل رُکنی در مناسبات بین کشورهای منطقه و جهان مورد اهتمام واقع گردد. این اولین محور همکاری بین ایران و عراق بر اساس این راهبرد است.

حضور رئیس‌جمهور عراق در تهران می‌تواند در حوزه‌های مختلف بسیار برای ۲ کشور مؤثر باشد. هر قدر کشورهای همسایه منطقه بتوانند تعاملات و همکاری‌های خود را بیشتر کنند و در حوزه‌های گوناگون تسری ببخشند، «امنیت منطقه» افزایش و ورود نیروهای فرامنطقه‌ای به منطقه ژئوپلیتیک غرب آسیا کاهش می‌یابد.

رهبر معظم انقلاب در جلسه دیدار با جامعه کارگری(۰۹/۰۲/۱۴۰۲) با ابراز مجدد گلایه دیرزمانی خود از وجود فساد، شکوه خود را چنین بیان فرمودند: «بنده حدود بیست سال پیش یک نوشته‌ی مشروحی در باب مبارزه‌ی با فساد دادم؛ مربوط به سال ۸۰، ۸۱ و آن وقت‌ها است. در آن نوشته هم من گفتم که مبارزه‌ی با فساد پیگیری می‌خواهد؛ به قول این داستان‌ها و افسانه‌ها، مثل اژدهای هفت‌سر است که یک سرش را بزنی، شش سر دیگرش آن طرف زنده‌اند، مشغول کارند. همه‌جانبه باید مبارزه کرد. اگر از آن روز دولت‌ها و مسئولین محترم دنبال می‌کردند این قضیّه را، بلاشک ما امروز وضع بهتری داشتیم. خب حالا بحمدالله امید این هست که دولت مردمی و مجلس انقلابی این کار مبارزه‌ی با فساد را دنبال کنند». راهکارهای مبارزه با فسادبه‌طور اجمال مطالبه هشت‌گانه رهبر انقلاب در این فرمان عبارت است از:
مردد نشدن مسئولان مبارزه با فساد بر اثر مخالفت‌ها؛

۲) تفهیم وابستگی امنیت فضای اقتصادی به مبارزه با فساد؛

۳) سپردن مبارزه با فساد به افراد مطمئن، سالم و امانت‌دار؛

۴) قاطعیت در ضربه عدالت در عین دقت و ظرافت؛

۵) شناسایی نقاط آسیب در گردش مالی و اقتصادی کشور؛

۶) عمل وزارت اطلاعات به وظایف قانونی خود؛

۷) پرهیز از تبعیض در امر مبارزه با فساد؛

۸) پرهیز از رفتار شعاری، تبلیغاتی و تظاهرگونه.

سفر آیت‌الله رئیسی سوریه ، خبری بد برای رژیم موقت صهیونیستی در بعد امنیتی و نظامی و به نوعی نشان‌دهنده تلاش ایران برای هماهنگی جبهه مقاومت یعنی «تهران – حزب‌الله – دمشق» علیه تل‌آویو و محاصره هرچه بیشتر این رژیم است.

حضور آقای رئیسی در دمشق قطعا به استحکام بیشتر روابط ۲ کشور در حوزه نظامی و هم‌چنین تقویت همکاری‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران با سوریه منجر خواهد شد؛ کابوسی که خواب را از چشمان صهیونیست‌های غاصب خواهد گرفت.

در بعد اقتصادی این سفر می‌تواند گشایش‌ها و منافع زیادی برای اقتصاد ایران به ارمغان آورد. سوریه پس از پیروزی در جنگ، به‌دنبال بازسازی هرچه سریع‌تر ویرانه‌های برجامانده از یک دهه جنگ است و برای این مهم نیازمند سرمایه‌گذاری‌های هنگفت خارجی و مشارکت شرکت‌های خارجی است. شرکت‌های توانمند ایرانی در حوزه‌های مختلف می‌توانند در روند بازسازی سوریه نقش اساسی داشته باشند و سفر جناب رئیسی هموارکننده این مسیر خواهد بود، چراکه در صورت تعلل دولت ایران، دیگر کشورهای منطقه ابتکار عمل در اقتصاد سوریه را در دست خواهند گرفت.

کیانی اصل افزود:حضور امیرعبداللهیان در لبنان و در نقطه صفر مرزی با فلسطین اشغالی، دلگرمی برای حزب‌الله و گروه‌های مقاومت فلسطین است که در برابر رژیم صهیونیستی تنها نیستند و تهران مثل همیشه پشتیبان آنها خواهد بود. حمایت‌های جمهوری اسلامی از حزب‌الله، اقدامی بازدارنده است تا مقامات تندرو اسرائیل به جنگ‌افروزی‌ در جنوب لبنان و میدان کاریش پایان دهند، در غیر این صورت سرنوشت ناگواری در انتظار صهیونیست‌ها خواهد بود.

وی بیان کرد:رهن و اجاره های سرسام آور کمر مستاجران را خم کرده است از مسئولان عزیز انتظار داریم که تدبیری بیندیشند در این اوضاع که مردم مشکلات مالی فراوانی هم دارند هزینه های سرسام آور رهن واجاره برای مردم مخصوصاً برای قشر ضعیف مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است درآمد ها کم است و هزینه ها هم بسیار بالاست چطور مردم بتوانند این رهن و اجاره را پرداخت کنندباید به فکر این قضیه باشند از طرفی از مالکان عزیز انتظار داریم که انصاف داشته باشند به همدیگر رحم کنید تا خدا به ما رحم کند.

فردا قرار است آقای نیکزاد از شهرستان بازدیدی داشته باشنداز جناب آقای نیکزاد و مسئولین محترم دعوت می کنیم که حتماً از پروژه آبرسانی حومه غربی بازدید داشته باشند نسبت به این پروژه بی توجهی بسیار زیادی صورت گرفته است حتی در سفر اخیری که معاون اجرایی رئیس جمهور تشریف آوردند و از شهرستان لنده بازدید کردند ولی متاسفانه از این پروژه ای که در مسیربود هم بازدید نکردند و توجهی به این پروژه داشتند بی‌توجهی به این پروژه که مزایای بسیار زیادی برای این مردم دارد بی‌انصافی است.

خطیب جمعه سوق گفت :جناب آقای استاندار محترم پروژه طریق الطیب در محدوده شهرستان کهگیلویه است ماها پیگیر این قضیه بودیم شهرستان کهگیلویه برای این پروژه هزینه کرده است وقتی معاون اجرایی رئیس جمهور در میان برای بازدید از این پروژه چرااز مسئولان شهرستان دعوت نکردید حتی اون طرف رودخانه که متعلق به شهرستان لنده بود ما پیگیر بودیم مسئولین استانی را دعوت کردیم از آنجا بازدید کرده‌اند که نسبت به مسئولین شهرستان کهگیلویه بی توجهی کنید و دعوت نکنید این هم بی‌انصافی است.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

ده − 2 =