۞ امام علی (ع) :
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » رویدادها
  • شناسه : 4433
  • 01 می 2023 - 16:28
  • 344 بازدید
  • ارسال توسط :
  • نویسنده : محسن زارعی
نشست هم اندیشی با مسئولین ،معتمدین و متنفذین بخش سرفاریاب با موضوع نه به تیراندازی ( در مراسمات عروسی و عزا)

نشست هم اندیشی با مسئولین ،معتمدین و متنفذین بخش سرفاریاب با موضوع نه به تیراندازی ( در مراسمات عروسی و عزا)

بر همه ما مسئولین و متنفذین وظیفه است که برای جلوگیری از وقایع تلخ ناشی از تیراندازی در مراسمات و جشن ها از هر تلاشی برای کنار گذاشتن این رسم غلط و بی فایده و پرخطر فروگذار نکنیم. به گزارش ساورز نیوز، در این نشست که توسط مؤسسه مردم نهاد طلوع آفتاب سورین و با […]

بر همه ما مسئولین و متنفذین وظیفه است که برای جلوگیری از وقایع تلخ ناشی از تیراندازی در مراسمات و جشن ها از هر تلاشی برای کنار گذاشتن این رسم غلط و بی فایده و پرخطر فروگذار نکنیم.

به گزارش ساورز نیوز، در این نشست که توسط مؤسسه مردم نهاد طلوع آفتاب سورین و با همکاری اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در محل مسجد حضرت ابوالفضل (ع) سرفاریاب برگزار شد.

طناز جمشیدی مدیر عامل مؤسسه در ابتدای جلسه ضمن ارائه خیر مقدم خدمت حضار، گفت: رسم غلط تیراندازی در مراسمات عروسی و عزا یک معضل و آسیب اجتماعی بوده که قربانیان زیادی در استان و شهرستان ما داشته و دارد.

وی عادی انگاری این رسم غلط را یک تهدید واقعی برای سلامت اجتماعی و روانی مردم دانست و گفت: فرهنگ سازی از جمله موارد ضروری برای برچیده شدن این رسم غلط بوده و با وجود این که اقوام لر از پشتوانه فرهنگی قوی برخوردار هستند اما متأسفانه رسم و سنت غلط تیراندازی با تغییر و تحولات امروزی در مراسمات ما دیده می شود و علیرغم اینکه اکثریت مردم با این رسم موافق نیستند و آن را رد کرده، اما همچنان پابرجاست که همین باعث نگرانی همه شده است.

امام جمعه سرفاریاب نیز در این نشست ضمن قدردانی از بانیان این برنامه فرهنگی اجتماعی و تشکر از حضور همه معتمدین و متنفذین گفت: شجاعت، نترس بودن و مردانگی از صفات و ویژگیهای قوم لر و زاگرس نشینان بوده است که در مقابل دشمن همواره از خود نشان داده اند.

حجت الاسلام زارعی پور افزود روزی نماد شجاعت اسلحه و تفنگ بوده که ما اقوام لر افتخار آن را از گذشتگان خود به ارث برده ایم اما امروزه باید با نه گفتن به اسلحه و تفنگ در مراسمات و جشن ها و جلوگیری از برخی اتفاقات تلخ، پیشینه فرهنگی و افتخارات خود را تکرار کنیم.
وی با اشاره به اینکه نه از لحاظ عقلی و نه از لحاظ شرعی و روایات هیچ فایده و ثوابی برای تیراندازی در مراسمات دیده و بیان نشده است، انجام این کار توسط یک انسان عاقل و مؤمن را غیر قابل قبول و مایه سرافکندگی دانست.

امام جمعه سرفاریاب همچنین اشاره ای به تاثیر مفید گفتگو و امر به معروف و نهی از منکر با روش و شیوه مناسب، بخصوص در جوانان و نوجوانان داشت و تاکید کرد بر همه ما مسئولین و متنفذین وظیفه است که برای جلوگیری از وقایع تلخ ناشی از تیراندازی در مراسمات و جشن ها از هر تلاشی برای کنار گذاشتن این رسم غلط و بی فایده و پرخطر فروگذار نکنیم.

فرمانده حوزه مقاومت حضرت ابوالفضل (ع) سرفاریاب نیز در این جلسه گفت: آسیب اجتماعی چیزی نیست که یک شبه ایجاد شده باشه و یک شبه هم از بین نخواهد رفت.

ستوانیکم پاسدار ویسی گفت: آسیب های اجتماعی را نمی توان بطور کامل ریشه کن کرد و ما فقط می توانیم آسیب را کنترل کرده و تا حدودی کاهش دهیم.

وی گفت: هر جامعه ای با توجه به پیشرفت هایی که دارد، همسو با آن پیشرفت نیز آسیب هایی را هم بدنبال خواهد داشت و هر شخصی در هر جایگاهی که در جامعه دارد می تواند در کاهش این آسیب ها نقش مؤثری داشته باشد.

ویسی افزود: در بحث تیراندازی در مراسمات اگر انتظار داشته باشیم که نیروی انتظامی می تواند این آسیب را بطور کامل حل کند، این انتظار کاملاً شتباه بوده و همه ما می بایست کمک کار نیروی های نظامی و انتظامی باشیم و برای شناسایی و جمع آوری اسلحه های غیر مجاز نیز ما به همکاری همه مردم نیاز داریم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

8 + 4 =