۞ امام علی (ع) :
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » گفتگو
  • شناسه : 1161
  • 28 ژانویه 2022 - 11:14
  • 1233 بازدید
  • ارسال توسط :
از دهدشت تا قهرمانی در آسیا

از دهدشت تا قهرمانی در آسیا

ناگفتی های یک قهرمان، حجت الاسلام حاج آقای موحد نماینده مردم در مجلس از باشگاه کاراته بازدید نمایند

رشد  تکنولوژی در دنیای معاصر  به سرعت زندگی ها را تغییر می دهد و گاهاً عواطف انسانی را به چرخه ماشین مبدل نمود  واز طرفی فشارهای اقتصادی   منجر به آن شد که زندگی قرن معاصر با وجود تغییرات شرف آن، لذت بخش نباشد

اما در دل این همه هیاهوی دنیای مادی کسانی هستند  که قهرمان انند دلشان برای وحدت،نشاط، خودباوری و سلامت یک ملت می تپد.

نیک میدانید که ورزش صرفا یک تفریح نیست، موضوعی است اجتماعی و فرهنگی که با سرمایه‌گذاری درست انسانی و مادی می‌توانند ضمن زدودن نابهنجاری ها وکم طاقتی ها در ایجاد وحدت ملی که لازمه بقای یک ملت است بسیار موثر باشد .

اما کسانی  هستند که در دل شهر و در نیایی پر از هیاهوی بد اخلاقی ها ، قهرمانانه برای مردم دیارشان و ملت شان زحمت می کشند .

یک از قهرمانان راستین دیار بلاد شاپور  استاد قدرت الله عادلپور است که در دل محرومیت ها قهرمان پرورش می دهند و شبانه روز برای نشاط و سلامتی کودکان،نوجوانان و جوانان این شهرستان تلاش می نمایند.تا بحال چندین مقام کشوری بین المللی را کسب نمودند

ساورز نیوز در راستای وظایف خود مصاحبه ای با جناب عادل پور انجام داد که در ادامه می خوانید

ساورز نیوز / جناب عادل پور خودت را معرفی نماید ؟

بنام خداوند بخشاینده و مهربان:قدرت الله عادلپور هستم متولد ۱۳۵۳دارای مدرک مربیگری درجه یک ملی کاراته و مدرک داوری ملی RAاز فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران با درجه کمربند مشکی دان ۶  کاراته ،عضو انجمن کاراته شوتوکان JSKA کشور  ودارای ۲۹  سابقه فعالیت مستمر در رشته کاراته

ساورز نیوز / در حال حاضر مسئولیت شما در ورزش چیست؟

رئیس هیئت کاراته شهرستان کهگیلویه ، مسئول کمیته برگزاری مسابقات کاراته استان کهگیلویه وبویراحمد

،مسئول انجمن کاراته دانش آموز ی آموزش و پرورش استان و مسئول پایگاه استعدادیابی کاراته بسیج سپاه  می باشم.

ساورز نیوز/ شغل اصلی و مدرک تحصیلی شما چیست؟

دارامی مدرک تحصیلی کارشناسی تربیت بدنی و علو ورزشی هستم که به شغل شریف معلمی در آموزش وپرورش بعنوان دبیر رسمی درس تربیت بدنی در مدارس کهگیلویه مشغول به کار هستم ، و در کنار این شغل به عنوان مربی کاراته در سالن شهید باهنر دهدشت (خانت کاراته) مشغول به فعالیت میباشم.

ساورز نیوز/ جناب عادل پور شما در واقع بنیانگذار کاراته شهرستان کهگیلویه هستید لطفا توضیح دهید چگونه و از کجا شروع کردید؟

کاراته را از مهرماه سال ۱۳۷۱زیر نظر استاد محمدرشید چترروز در دهدشت بصورت رسمی وجدی شروع کردم.

درسال ۱۳۷۶ استاد چترروز بدلیل موقعیت شغلی (تکنیسین اتاق عمل) به مرکز استان، شهرستان بویراحمد انتقال یافت و اینجانب در سن ۲۳سالگی بعنوان تنها مربی کاراته شهرستان معرفی وشروع به فعالیت کردم،

البته باتوجه به اینکه از اوایل کاراته بعنوان شاگرد ارشد بودم تجارب خوبی در خصوص مربیگری و مدیریت کلاس داری داشتم.

لازم است یادی کنم از استاد استحمامی مرد خوش اخلاق کاراته اهل استان فارس ونظامی بود که در کنار استاد چترروز بعنوان مربی فعالیت می کردند، و دقیقا ایشان همان سال هم به شیراز انتقال شدند.(مسئول حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی بود).

با همت وهمکار جناب آقای دهش مسئول وقت جمعیت هلال احمر دهدشت،  سالن فعلی آمفی تئاتر هلال احمر را  تمیز کردیم و بعنوان باشگاه کاراته هلال احمر کهگیلویه  شروع به فعالیت کردیم.

برای دانش افزایی وکسب تجربه بیشتر در کلاسهای استاژ و ارتقا داوری ومربیگری  که زیر نظر فدراسیون کاراته در استانهای همجوار برگزار می شد مرتب شرکت کردم و با اعتماد به نفس بالاتری کارم را ادامه دادم.

ساورز نیوز/ جناب عادل پور دوران طلایی کاراته شهرستان چه زمانی بود و شاگردان شما چه عناوینی را کسب نمودند ؟

در اینجا به بهترین هنرجویانم که بعنوان اولین و بهترین شاگردان دوران اوایل مربیگریم بودند و افتخارات زیادی در سطح استان، کشور وخارج از کشور کسب کردند اشاره میکنم.

(صمد وحدتی فر، داود چراغ چشم، مجید چراغ چشم، یاسر، بهروز و بهنام کاظمی، محسن و وحید مهرجو، روح الله عادلپور،  حسین افشین فخرالدین سعیدیان، هادی بازیار)  که بهترین دوران را در کاراته با اینها سپری کردم،  که با کمترین امکانات بهتر است بگویم هیچ امکاناتی حتی تاتامی (تشک)  تونستم همیشه برترکاراته استان و با قهرمانان کا اته کشور رقابت نزدیک داشته باشم و همیشه برای دیکر استانها رقیب جدی بودند.

اما دوران طلایی وگروه دوم شاگرادم بیشتر بودند که در کنار گروه دوم کولاک کردند البته با امکاناتی بهتر وبیشتر مثلا تاتامی داشتیم(سال ۸۱)

محمد آفریدون،  سلمان پورجم،  حسین ایومن، بهنام قائدی، امین وهادی قنبری، رضا استیک،فرشاد کیانی حسین اقاجری ومحمد فیض الهی. که مدال های کشوری بخصوص استعدادها و دانش آموزی همیشه مدال داشتیم.

ونفرات بعدی که اضافه شدند ،  آقای سید رضا راستین، احمد رضا انصاری، احمد رضا عزیزی نیا و زنده یاد امیرحسین کارگر   بودند که در کنار دوستان باتجربه خود پا را فراتر گذاشته و در مسابقات انتخابی تیم ملی،

مسابقات بین المللی وآسیایی کسب مقام نمودند.

حضور در لیگ دسته یک و کسب مقام اول در سال ۸۵

حضور در لیگ برتر

حضور در لیگ کاراته بسیج

حضور در لیگ نوجوانان وجوانان

حضور در مسابقات انتخابی تیمهای ملی کاراته

حضور در مسابقات کاراته دانش آموزی اینها از مهتمرین رویدادها وافتخارات کاراته شهرستان هستند.

در حال حاضر اکثر افرا بالا که نام بردم خدا را شکر هرکدام برای خودش مرد بزرگی شده و دارای شغل و کار خود هستند و در عرصه مربیگری کاراته فعالیت میکنند.

و در حال حاضر نیروهای نوجوان وجوانان قهرمانی که با تجربه سی ساله آنها را اموزش میدهم ومرتب در مسابقه ورقابت هستند، آقایان: فردین عادلپور، مهرداد انصاری، امین زمانی اصل ، مممود افشین، حسین سعیدیان، یاشار حاجتمند، آبتین و ژوبین اردشیر پناه، محمدجواد آسون، امیر رضا باقری نیا، سید رضا خادمی، شاهین بازرگانی اصل، مهراب صداقتی، محمد امین حیدر خواه  ، طاها و یاسین مشایخ، حسین خردمند، محمد روان پیکر…

ضمنا؛ هنرجویانی مانند آقایان فتحیان پارسیان نژاد، سید علی تقوی، فرزاد دشتیان  علی حسن دردانه، ولی بهگام،محمد پور عماد، محمد آدیش، بخصوص جناب مهندس فرزاد دشتیان همیشه در کنار کاراته هستند. آرزوی سلامتی برای همشون دارم.

ساورز نیوز/ آیا فعالیت شما صرفاً در شهر دهدشت بود یا در سایر شهرهای استان فعالیتی داشتید؟

در خردادماه ۱۳۷۹باعشق وعلااقه ای که به کاراته داشتم و بصورت خستگی ناپذیر فعالیت میکردم، تصمیم گرفتم که در شهرستان  لنده رشته کاراته را فعال نمایم، در همان سال با نمایندگی تربیت بدنی  لنده هماهنگی کردم و بصورت جدی کارم را در سالن ورزشی تربیت بدنی شروع کردم،

قبلا رفت وآمد به راحتی امروزه نبود، بیشتر شب ها ماشین دربستی تا نیمه های شب هم گیر نمیامد. اما نا امید نشدو وادامه دادم،

بطور خلاصه به بهترین هنرجویانم در لنده که در ابتدار کاراته اومدند و در کنار گروه اول ودوم  قهرمانان دهدشتی افتخار آفرینی کردند وهنوز هم در هرکجا هستن کاراته تمرین میکنن،آقایان مجید براتی، آرمان ضربی زاده، سبد جواد هاشمی، سید سجاد هاشمی، محس مطهری، عباس پرویزیان، عمار نیکبخت، احمد جرنده، را میتونم نام ببرم، در سال ۸۹ آقای براتی را بعنوان جانشین معرفی کردم و خودش مستقل کار را ادامه دادند بعد از چند سال بدلیل مشغله کاری وانتقال از لنده باشگاه را بدست نیروی جوان و خوش فکر سید سجاد هاشمی سپرد که قهرمانان خوبی را هر دوتاشون به کاراته معرفی کردند، آقایان اصیل زاده، حسین هاشمی، محمد سعیدی….

و در حال حاضر آقای نیکبخت که از شاگردای قدیمی بعنوان مربی فعالیت میکند.

ساورز نیوز / جناب عادل پور شما میدانید که نیمی از جمعیت را خانم ها تشکیل می دهند آیا در جهت ترویج ورزش خانم ها فعالیتی انجام دادید؟

در همین مسیر در سال ۱۳۷۷ متوجه خلا کاراته بانوان در شهرستان شدم و با تلاش های شبانه روزی و آموزش خواهرم سرکار خانم زینب عادلپور بعد از دوسال تونستیم کاراته بانوان را در خرداد ۷۹ در جمعیت هلال احمر راه اندازی کنیم،هرچند اوایل با سنگ اندازی و عدم حمایت مسئولین روبرو شدیم اما با پا فشاری و ارائه دلایل و مستندات تونستم اونا را قانع کنم که بانوان شهر ما هم میتونند مانند بقیه استانها کاراته تمرین کنند، که واقعا با شروع کار با استقبال بالایی روبرو شدیم،

و خدا را شکر در حال حاضر خانم زینب عادلپور بنیانگذار کاراته بانوان کهگیلویه با جدیت تمام فعالیت میکند و شاگردای دیروزش هم امروز بعنوان مربی دوشادش ایشان بعنوان مربی کاراته  مشغول به آموزش هستند،

خانم اعظم فرخزاده، محبوبه درخشان، آمنه فرخزاده، فاطمه رزمخواهی، فاطمه پاساد.

جا دارد از استاد علی محمد پرندین دوست عزیزم که از سال ۷۶ تا سال ۸۹ بعنوان رئیس هیئت کاراته شهرستانو بعنوان مربی همکاری داشتند و در خدمت کاراته بودند تقدیر و تشکر کنم.

ساورز نیوز/ جناب عادل پور از اینکه این فرصت را در اختیار ما گذاشتید سپاسگزاریم آخرین سخن شما ؟

ضمن تشکر از پایگاه خبری ساورز نیوز ، ورزش ضمن اینکه باعث نشاط و سلامتی باعث  پیشگیری از انحرافات اجتماعی می شود و از طرفی باعث وحدت و انسجام ملی می گردد لذا مردم باید توجه ویژه به ورزش نمایند و مسئولان حداقل سالی یکبار از سالن های ورزشی بازدید نمایند و ببیند که چه مشکلاتی داریم .

انتظار همکاری ومساعدت همه جانبه از مسئولین بخصوص نماینده محترم مرد در مجلس جناب حجت الاسلام حاج آقای موحد را دارم

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

یک × سه =