۞ امام علی (ع) :
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
  • شناسه : 776
  • 23 سپتامبر 2021 - 23:48
  • 836 بازدید
  • ارسال توسط :
تربیت نیروی انسانی متعهد و تکنسین ماهر رسالت بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی است

تربیت نیروی انسانی متعهد و تکنسین ماهر رسالت بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی است

دانشگاه آزاد به سمت آموزش های مهارتی و کار بنیان و آموزش حل مسئله حرکت می کند

ساورز نیوز/جلسه هم اندیشی وبازدید مدیران ارشد معاونت آموزشهای فنی و حرفه ای ، مهارتی و کاربنیان معاونت آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی از معاونت آموزش های عمومی و مهارتی یاسوج

به گزارش روابط عمومی واحد یاسوج ، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و در آستانه اربعین حسینی (ع) دکترعلیرضا لادن مقدم معاون آموزش های فنی و حرفه ای، مهارتی و کاربنیان و دکتر سید حاتم  مهدوی نور رئیس امور توسعه آموزش­های فنی وحرفه­ای، مهارتی و کاربنیان معاونت آموزش های عمومی و مهارتی،دکتر اکرامی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد،حجه الاسلام دکتر امیری مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد استان وهیات رئیسه و جمعی از مدیران و مسئولین دانشگاه آزاد یاسوج پس از حضور در یادمان شهدای گمنام و تجدید بیعت مجدد با آرمان های شهدای هشت سال دفاع مقدس از فضاهای آموزشی و امکانات دانشگاه آزاداسلامی و معاونت آموزش های عمومی و مهارتی واحد یاسوج بازدید کردند .

به گزارش روابط عمومی واحد یاسوج پس از این مراسم و دیدار از امکانات و توانمندی های واحد یاسوج جلسه هم اندیشی مدیران ارشد معاونت آموزشهای فنی و حرفه ای ، مهارتی و کاربنیان سازمان مرکزی سما ،هیات رئیسه، اعضای هیات علمی واحد یاسوج،مدیران ارشد سازمان ها و ادارات دولتی،نیرو های نظامی و انتظامی شهرستان بویراحمد در سالن ملک نسب واحد یاسوج برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه دکتر رحیم اکرامی ضمن تبریک آغاز هفته دفاع مقدس یاد و خاطره هشت سال رشادت و دلاور مردی جوانان این مرز و بوم را گرامی داشت و با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی سربلندی و جایگاه امروز جمهوری  اسلامی ایران را در جامعه بین المللی مرهون رشادت های شهدا ،جانبازان و آزادگان سرافراز دانست که با الهام از واقعه عاشورا و حماسه حسینی به دست آمده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با عرض خیر مقدم به مدیران ارشد سازمان مرکزی سما دانشگاه آزاد اسلامی را منشا تحول در آموزش های دانشگاهی کار بنیان و مهارتی دانست و بیان داشت :دانشگاه آزاد به سمت آموزش های مهارتی و کار بنیان و آموزش حل مسئله حرکت می کند و به توسعه رشته هایی که نقشی در خدمت به جامعه و اقتصاد دانش بنیان داشته باشد می پردازد.

 

  دکتر علیرضا لادن مقدم معاون آموزش های فنی و حرفه ای، مهارتی و کاربنیان:تربیت نیروی انسانی متعهد و تکنسین ماهر در حوزه مهارت های مورد نیاز کشور رسالت بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی است

دکتر علیرضا لادن مقدم معاون آموزش های فنی و حرفه ای، مهارتی و کاربنیان در ادامه این جلسه هم اندیشی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام اربعین حسینی (ع) از اهداف و سیاست های مهم دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه و ارتقای سطح توانمندی های متقاضیان و متخصصان، دانشجویان و جامعه هدف که نیازمند به آموزش های مهارتی در کشور هستند خبر داد و گفت: مهمترین هدف معاونت آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، دکتر ولایتی رییس هیات موسس و دکتر طهرانچی ریاست دانشگاه آزاداسلامی و دکتر بطحائی معاون آموزش های عمومی و مهارتی و رئیس سازمان سما، تربیت نیروی انسانی متعهد و تکنسین ماهر در حوزه مهارت های مورد نیاز کشور می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود : اتفاق نظر و کلان نگری خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی به وجود آمده است. این مسیری را که  در آن قرار گرفته ایم؛ مسیر تحولی برای دانشگاه آزاد اسلامی است که دکتر طهرانچی از از زمان حضور در دانشگاه آزاداسلامی طراحی کردند  تا دانشگاه آزاد اسلامی به سمت دانشگاه حل مسئله برود. این یعنی حتی یک قدم جلوتر از دانشگاه کارآفرینی است و آن هم یعنی : دانشگاه نسل چهارم.

وی همچنین بیان داشت:دکتر طهرانچی از زمانی که مسئولیت خطیر ریاست دانشگاه آزاد را بر عهده گرفتند، این مجموعه را بخشی از جامعه دیدند و همواره تاکیدشان بر وظایف دانشگاه نسبت به مردم بوده و هست.
خوشبختانه امروز با راه اندازی دانشکده های  مهارت و کارآفرینی رویکرد کلانی در دانشگاه آزاد اسلامی درحال شکل گیری است.

این تغییر رویکرد، سرآغاز تحولی بزرگ برای مجموعه ی دانشگاه آزاد اسلامی است، افق جدیدی برای این دانشگاه ایجاد شده است و ماموریتی را بر عهده ی خودش گذاشته تا افراد تحصیل کرده مهارت لازم و توانمندهای ضروری انجام کار در زمینه ی رشته ی تحصیلی خود پیدا کنند. این موضوع همواره دغدغه ی متولیان امر بوده است.
امروزه ما فارغ التحصیلانی داریم که فاصله ی مدرک شان با نیاز اجتماع و صنعت زیاد است، امروز عزم ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بر اجرای این طرح است.
فارغ التحصیل امروز ما از دانش عملی و مهارتی  به دور است. تمام سال های تحصیل نتوانسته ایم در کنار دانش تئوری و آکادمیک به دستان او مهارت بیاموزیم. در صورتی اگر واحد مهارتی و حرفه ای را به صورت هدفمند بگذراند دستان توانمندی خواهد داشت.
از سوی دیگر اینکه فارغ التحصیلان بعد از اتمام تحصیل به صورت پراکنده و غیرمتمرکز به آموزشکده های خصوصی برای کسب مهارت مراجعه می کنند، سبب سردرگرمی شان می شود. این ماموریت باید به دانشگاه به عنوان متولی آموزشی واگذار شود تا به صورت یکپارچه و متمرکز با شناسایی نیازهای بازار کار و به تبع آن نیازهای مهارتی هر شغل، برنامه ریزی کنند.

در ادامه دکتر مهدوی نور رئیس امور توسعه آموزش­های فنی وحرفه­ای، مهارتی و کاربنیان معاونت آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی امکانات دانشگاه در خصوص تربیت نیروی ماهر را توضیح داده و بیان داشت که از صنایع ،اصناف،نیروهای نظامی و انتظامی انتظار میرود با دانشگاه همکاری کنند تا نیرو های مهارتی مورد نیازشان تربیت و آموزش داده شوند.وی همچنین بیان داشت دانشگاه آزاد اسلامی این آمادگی را دارد که آموزش مبتنی بر نیاز صنعت ،جامعه و اصناف را ارائه دهد.

در پایان این جلسه اساتید و اعضای هیات علمی در فضایی صمیمانه و علمی به بحث و تبادل نظر در خصوص چگونگی راه اندازی رشته های مهارتی و توسعه کارآفرینی در دانشگاه آزاد و دانشکده های مهارت و کار آفرینی پرداختند.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

یک × پنج =