۞ امام علی (ع) :
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
  • شناسه : 395
  • 20 ژوئن 2020 - 0:58
  • 924 بازدید
  • ارسال توسط :
  • منبع : برگزاری مهر

سازمان ملل، قطعنامه‌ای در محکومیت نژادپرستی تصویب کرد

سازمان ملل، قطعنامه‌ای در محکومیت نژادپرستی تصویب کرد

شورای حقوق بشر سازمان ملل بی آنکه آمریکا را محکوم کند، با صدور قطعنامه‌ای خواستار تحقیق درباره نژادپرستی سازمان یافته علیه سیاه پوستان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز جمعه در واکنش به قتل «جورج فلوید» سیاهپوست که کمتر از یک ماه پیش در ایالت مینه‌سوتای آمریکا اتفاق افتاد؛ با صدور قطعنامه‌ای تبعیض نژادی و خشونت پلیس علیه سیاه پوستان را محکوم کرد.

همچنین، این نهاد وابسته به سازمان ملل، بدون هیچ گونه اشاره‌ای به نام آمریکا به عنوان مرکز اعتراضات ضدنژادپرستی، خواستار تهیه گزارشی با موضوع «نژادپرستی سازمان‌یافته» علیه آفریقایی تبارها شد.

این شورا همچنین «میشله باچله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل را موظف به بررسی نوع برخورد دولت‌ها با اعتراضات مسالمت آمیز و ارائه شواهد به دست آمده در بازه زمانی یک ساله کرد.

گفتنی است این قطعنامه از سوی کشورهای آفریقایی عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ارائه شده است حال آنکه برادر جورج فلوید نیز به خونخواهی از وی، از شورا خواست درباره خشونت پلیس آمریکا تحقیق کند.

اما ظاهراً شورا در جلسه‌ای که پشت درهای بسته تشکیل شد، به این نتیجه رسید که از تهیه گزارش انحصاری درباره نژادپرستی سازمان یافته در آمریکا اجتناب کرده و به موضوع عمومیت بیشتری ببخشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

16 + 18 =