۞ امام علی (ع) :
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
  • شناسه : 3882
  • 07 آوریل 2023 - 15:30
  • 443 بازدید
  • ارسال توسط :
امام جمعه دهدشت: انتصابات فامیلی باعث فرار نخبگان و دلسردی مردم شد

امام جمعه دهدشت: انتصابات فامیلی باعث فرار نخبگان و دلسردی مردم شد

انتخاب و انتصاب افراد و انسان‌های ناتوان و غیرمتخصص و غیرمتعهد ،نوعی فساد است

 

امام جمعه دهدشت با بیان این‌که در آستانه سفر ریاست جمهوری به استان هستیم گفت: انتخاب مسئولان در این استان بر اساس شایسته‌سالاری و تعهد و تخصص نیست.

مدیران قومی‌ قبیله‌ای علت عقب ماندگی کهگیلویه وبویراحمد/فامیل بازی مردم را دلسرد می‌کند

به گزارش ساورزنیوز، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت اظهار کرد: رمضان فرصت تقرب به سوی پروردگار است و باید در این دریای رحمت الهی تلاش کنیم چرا که ما می‌مانیم و خداوند و اعمالمان.

امام جمعه دهدشت از رمضان به عنوان یکی از نسیم‌های پروردگار نام برد و با بیان این‌که قلب ماه رمضان شب‌های قدر هستند گفت: یکی از نام‌های قدر “ولایت” است، در این شب‌ها کم و کوچک نخواهیم، ظهور امام زمان (عج)، عاقبت‌به‌خیری و فرزند صالح را طلب کنیم.

وی با بیان این‌که این شب‌ها را به بیداری بگذرانیم افزود: منظور از بیداری صرفا به خواب نرفتن نیست، بلکه به معنای تفکر، تعقل، تضرع، خشوع، استغفار، توبه، برگشتن، هدایت، دوری از ضلالت و گمراهی و آمدن به سوی نور است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر از خمس به عنوان یک واجب فراموش شده نام برد و بیان کرد: وعاظ، اساتید دانشگاه، مدیر اداره، رسانه‌ها و بزرگان فامیل خمس را در جامعه تبیین کنند.

امام جمعه دهدشت دیدار مسئولان با مقام معظم رهبری را یادآور شد و با توجه به تأکید رهبری بر مسئله شعار سال و این‌که انتخاب شعار سال به معنای بی‌اعتنایی به مسائل اجتماعی و فرهنگی نیست گفت: همه مسئولان به وضوح حساسیت رهبری را دیدند، شعار سال اولای بر همه امور باشد و دستگا‌ه‌ها در همه ایام سال به این مهم توجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان این‌که نقطه اساسی شعار سال باید جدی باشد و نه به صورت موسمی و چند صباحی مطلب بنویسم افزود: تاکنون برنامه‌ای برای تحقق شعار سال از مسئولان و متولیان استان کهگیلویه وبویراحمد نشنیده‌ایم، استفاده از این همه ظرفیت‌های خدادادی، ظرفیت‌های نرم‌افزاری، نیروی انسانی جوان و خلاق و نخبه و صاحب فکر می‌توانند برای عملی کردن شعار سال راهگشا باشند.

وی خاطرنشان کرد: اعتماد به جوانان صف‌شکن و جویای نام بسیار کمک‌کننده است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر مبارزه با فساد اقتصادی را از دیگر محور‌های صحبت‌های مقام معظم رهبری عنوان و بیان کرد: انتخابات و انتصابات افراد و انسان‌های ناتوان و غیرمتخصص و غیرمتعهد را مسئولیت گماردن نوعی فساد است. برخی آقایان در آستانه سال انتخابات شعار و وعده‌های کیلویی می‌دهند و همین‌ها برای کشور سختی ایجاد می‌کنند.

امام جمعه دهدشت با بیان این‌که چه معنایی دارد شرکت‌هایی که از مواد اولیه همین کشور استفاده می‌کنند اما قمیت‌گذاری آن‌ها بر اساس دلار صورت می‌گیرد گفت: کار شورای رقابت چیست؟ هر وقت اسم این شورا شنیدید قمیت‌ها تورمی و افزایش پیدا کردند! مثل سایر کالاها این شورا را انحصار بکشید؟

وی با بیان این‌که شوراهایی که توان و خاصیت برای جامعه ندارند باید جمع شوند اظهار کرد: در این رابطه شوراهای متعدد وجود دارد از جمله شوراهای شهر که برای کشور خیری درست نکردند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در ادامه صحبت‌های خود با بیان این‌که در آستانه سفر ریاست جمهوری به استان هستیم گفت: انتخاب مسئولان در این استان بر اساس شایسته‌سالاری و تعهد و تخصص نیست، بلکه انتصابات قومی قبیله‌ای، سردسیری و گرمسیری است، چیزی که استان ما را به عقب رانده این انتصابات فامیل‌بازی و غیرتخصصی است، میلیاردها پول در اختیار افراد ناتوان گذاشته شده است.

امام جمعه دهدشت با بیان این‌که فامیل‌بازی جوانان و نخبگان را دلسرد کرده است گفت: آقایان هشدار‌های رهبری فصل‌الخطاب باشد، چه قدر رهبری باید تذکر دهند، ولایت‌مداری به سخنرانی نیست بلکه عمل کردن به منویات رهبر معظم انقلاب است.

وی سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص حجاب را یادآور شد و با بیان این‌که بی حجابی حرام شرعی و سیاسی است بیان کرد: جامعه مکلف است اعتقادات مردم را تعمیم کند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر تعرض به مسجد‌الاقصی را نشان از زوال رژیم صهیونیستی عنوان و با بیان این‌که جبهه مقاومت آماده دفاع از مسجدالاقصی است گفت: اگر رژیم صهیونیستی از این مکان مقدس بیرون نروند جامعه جهانی و مسلمانان حساب خود را نسبت به قبله اول مسلمین مشخص خواهند کرد و اسرائیل سیلی محکمی خواهد خورد.

امام جمعه دهدشت با بیان این‌که ما از جبهه مقاومت دست بر نمی‌داریم و آماده فرمان رهبری هستیم گفت: ای سید و مولای ما، این عصر، عصر علی(ع) نیست بلکه عصر فرزندان روح‌الله است از شما اشاره و از ما جان دادن و شعار ما همچنان لبیک یا خامنه‌ای است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با توجه به برخی بدعت‌های اشتباه در مراسمات شادی و فاتحه‌خوانی بیان کرد: مردم این پول‌ها را به حرام خرج نکنید، میت به قرآن، نماز و روزه نیاز دارد.

وی طرح اکرام ایتام و محسنین توسط کمیته امداد در ماه مبارک رمضان را یادآور شد و خواستار کمک و همراهی مردم در این راستا شد.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

شانزده + دو =