۞ امام علی (ع) :
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
  • شناسه : 2452
  • 18 آگوست 2022 - 23:44
  • 663 بازدید
  • ارسال توسط :
افتخار آفرینی  حمید رضا محمد پور” در مسابقات کشوری

افتخار آفرینی حمید رضا محمد پور” در مسابقات کشوری

آذرکمان:هدف از برگزاری مسابقات قرآنی آشنایی دانش آموزان با معانی و زیبایی های کلام الهی است

ساورز نیوز/کسب مقام  چهارم ،چهلمین دوره از مسابقات قرآن،نماز و عترت دانش آموزی توسط دانش آموز حمید رضا محمد پور”

به گزارش ساورزنیوز/چهلمین دوره‌ مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در مرحله‌ی حضوری و نهایی به میزبانی مشهد مقدس در حال برگزاری است که دانش آموز حمید رضا محمد پور” در رشته “احکام” توانست در بین ۳۱ استان به مقام چهارمی این دوره از مسابقات دست یابد.

دکتر الیاس آذرکمان معاون پرورشی،تربیت بدنی و مشاوره  مدیر آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه ضمن تبریک به این دانش آموز و جامعه  فرهنگی شهرستان کهگیلویه  در خصوص اهمیت این دوره از مسابقات گفت:این مسابقات با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در مشهد مقدس آغاز شده است که دانش آموزحمید رضا محمد پور” توانست با افتخار آفرینی در این دوره از مسابقات به مقام چهارمی  این دوره از مسابقات دست یابد

آذرکمان  افزود: در دنیای معاصر که علم در حال پیشرفت زیادی است نگاه به مقوله فرهنگ دینی امر ضروری است  و با توجه به شرایط آموزش و پرورش که متولی امر تعلیم و تربیت فرزندان و آینده سازان میهن اسلامی است نباید بگذاریم قرآن هم‌چنان مهجور بماند زیرا عصر ما عصر بازگشت به قرآن و توسل به  قرآن و معصومین  است تا از این راه بتوانیم توشه‌ای برگیریم و قرآن و اهل بیت را نصب العین خود در همه مراحل زندگی قرار دهیم.

وی در خصوص انس با قرآن در دوره نوجوانی و جوانی گفت: همه انسان ها به خصوص جوانان که فصل نشاط عمر خود را می‌گذرانند باید با قرآن انس بیشتری داشته باشند تا برکات مادی و معنوی آن را  در زندگی جوانی  ببینند. شناخت قرآن و انس با آن برای هر فرد مسلمان خصوصاً نسل جوان که با اندیشه‌های نو سروکار دارند امری حیاتی است زیرا قرآن منبع مهمی از فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی ما را تشکیل می دهد. در این میان آن‌چه اهمیت دارد چگونگی انس با قرآن این منشور هدایت‌بخش است در واقع انسان باید قرآن‌گرا باشد و تمام امور خود را به قرآن پیوند دهد و قرآن را جزئی از باورهای درونی خود بداند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه  در ادامه تاکید کرد: بهترین راه انس با قرآن، تفکر و تدبر و تعمق در مفاهیم و معانی آن است زیرا خود قرآن با تعبیر «افلایتدبرون القرآن» انسان‌ها را به اندیشیدن در قرآن دعوت می‌کند  و از طریق برگزاری مسابقات در رده های سنی مختلف نوجوانان و جوانان  با قرآن انس می گیرند

وی در خصوص ضرورت برگزاری مسابقات قرآنی گفت: از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی آشنایی دانش آموزان با معانی و زیبایی های کلام الهی است که به تدریج باعث انس و تدبر بیشتر دانش آموزان با قرآن می شود. دانش آموزان با شرکت در مسابقات قرآنی، با زیبایی های کلام الهی و سخنان اهل بیت علیهم السلام آشنا می شوند و این آشنایی تأثیر بسزایی در شناخت مسائل دینی و اعتقادی دانش آموزان دارد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

5 × 2 =