۞ امام علی (ع) :
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
معاون عمرانی استاندار؛  افزایش ۱۱۱ درصدی تردد از جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد/ اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه‌خیز

معاون عمرانی استاندار؛ افزایش ۱۱۱ درصدی تردد از جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد/ اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه‌خیز

  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۱۱۱ درصدی تردد از جاده‌های استان در روز گذشته خبر داد. کیامرث حاجی‌زاده در نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها با بیان اینکه از تصادفات و حوادث چند روز اخیر در محورهای استان به شدت متاثر هستیم، گفت: یکی از نیروهای خدوم راهداری حین خدمت جان […]

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۱۱۱ درصدی تردد از جاده‌های استان در روز گذشته خبر داد.

کیامرث حاجی‌زاده در نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها با بیان اینکه از تصادفات و حوادث چند روز اخیر در محورهای استان به شدت متاثر هستیم، گفت: یکی از نیروهای خدوم راهداری حین خدمت جان خود را از دست داد که باید به خانواده وی رسیدگی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استاندار همواره بر پای کار بودن دستگاه‌های عضو ستاد سفر تاکید دارند، افزود: استان با توجه به توپوگرافی که دارد در حوزه راه‌ها فقیر و محروم است، میلیاردها تومان باید هزینه شود تا جاده‌ای احداث یا پلی ساخته شود.

وی از ناتمام گذاشتن برخی پروژه‌های حوزه راه انتقاد کرد و گفت: وقتی تاکید می‌کنیم جاده‌ای سریع شروع و به اتمام برسد به این دلیل است که شاهد افزایش حوادث و تلفات نباشیم، البته متاسفانه جاده ساخته می‌شود اما باید برگردیم و جاده نوساز را ایمن کنیم که یاسوج_ سمیرم مصداق آن است.

حاجی‌زاده با بیان اینکه قصد انتقاد و گلایه ندارم اما چرا جاده یاسوج_ اصفهان در محدود تلگاه چهار خطه شده اما پل احداث نشده گفت: خودروی‌های شوتی، جابه‌جایی اتباع بیگانه فاقد مجوز، عدم استاندارد سازی جاده‌ها و نقاط حادثه‌خیز و سرعت بالا با خودروهای غیراستاندارد از علل افزایش تلفات و سوانح رانندگی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در جلسات مصوب می‌کنیم که در فلان نقطه حادثه‌خیز نیوجرسی انجام شود اما جلسه بعدی که تشکیل می‌شود تا کاری صورت نگرفته است امیدوارم این روند در سال جدید اصلاح شود.

وی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به افزایش ۴۶ درصدی ترددها از استان تا سوم فروردین گفت: روز گذشته تردد از جاده‌های استان ۱۱۱ درصد افزایش یافته است که با توجه به این میزان تردد از پلیس، راهداری و سایر دستگاه‌ها می‌خواهیم برای مدیریت و کنترل تردد‌ها حضور فعالتری داشته باشند.

وی همچنین به کاهش ۴۱ درصدی تصادفات درون شهری اشاره و عنوان کرد: سال گذشته یک مورد فوتی تصادفات درون شهری بوده که امسال نیز یک عدد فوتی گزارش شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۷۰۰ میلیارد اعتبار از محل سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: از این رقم ۳۵۰ میلیارد به حوزه راه اختصاص یافت که ۲۵۰ میلیارد تومان آن به حوزه راهداری داده شود، ۱۵۰ میلیارد تومان هم برای حذف نقاط حادثه‌ خیز در نظر گرفته شد، ضمن اینکه پلیس در روزهای باقی‌مانده از تعطیلات نوروزی در تمام نقاط حادثه‌خیز اکیپ مستقر کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در جاده پاتاوه_ دهدشت صورت گرفته و تا ۲۰ فروردین به صورت موقت تحویل داده می‌شود.

در ادامه عابد محمدی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق آمار پلیس، از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۶۶ نفر در تصادفات مجروح شدند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۵۰ مورد بوده که افزایش ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: تعداد فوت شدگان طی این ایام ۱۵ نفر بوده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۳ نفر در محورهای استان جان خود را از دست دادند.

محمدی با اشاره به ۱۴۹ مورد تصادف در سال جاری گفت: تصادفات در مدت مشابه سال گذشته ۹۸ مورد بوده که شاهد افزایش ۵۲ درصدی تصادفات هستیم.

وی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی تردد از جاده‌های استان گفت: طبق آمار تا ۵ فروردین بیش از دو میلیون وسیله نقلیه از جاده‌های استان تردد داشتند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

1 + 15 =