۞ امام علی (ع) :
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
  • شناسه : 4144
  • 19 آوریل 2023 - 20:10
  • 524 بازدید
  • ارسال توسط :
سرفاریاب به قطب معادن کشور می پیوندد
تلاشهای سیدمحمدموحد وفرماندارچرام نتیجه داد؛

سرفاریاب به قطب معادن کشور می پیوندد

سالیان سال است که معدن بوکسیت سرفاریاب مشغول بهره برداری و کوچکترین عایدی برای مردم این سامان نداشته است و تنها چیزی که نصیب مردم شده آلودگی محیطی بوده است. بعد از رایزنی ها و پیگیری های بسیار حجت الاسلام موحد نماینده مردم و دکتر توفیقیان فرماندار چرام انتظارمیرود می رود که نقطه امیدی برای […]

سالیان سال است که معدن بوکسیت سرفاریاب مشغول بهره برداری و کوچکترین عایدی برای مردم این سامان نداشته است و تنها چیزی که نصیب مردم شده آلودگی محیطی بوده است.

بعد از رایزنی ها و پیگیری های بسیار حجت الاسلام موحد نماینده مردم و دکتر توفیقیان فرماندار چرام انتظارمیرود می رود که نقطه امیدی برای مردم سرفاریاب روشن شود.

مدیرعامل آلومینای ایران مهندس پیر حسینلو به همراه مهندس هاشمی معاونت معادن شرکت و مهندس درویش مدیر امور فنی و فرآوری و مهندس حسینی مدیر اکتشاف شرکت و جهانگیر موسوی سرپرست معادن مندان و علی حقیقی مشاور معادن با فرماندار چرام نشستی داشتند تا بتوانند نتیجه بهتری برای مردم سرفاریاب داشته باشد.

به گزارش ساورزنیوز؛در این نشست ابتدا فرماندار چرام بیان کرد:قریب یک سال است کم و بیش ما توسط مردم و رسانه ها و مواخذه می شویم که از معادن مندان بهره برداری می شود و هیچ نتیجه ای برای مردم سرفاریاب ندارد و جاده ها و منابع طبیعی هم تخریب می‌شود و عوایدی برای مردم سرفاریاب ندارد.

وی به این نکته اشاره کرد و گفت:شهرستان های کم برخوردار ممکن است معادن زیادی داشته باشد اما بی توجهی به مردم و تعامل با آنها زمینه اعتراض را بوجود آورده و ما شاهد معارض ها خواهیم بود، اگر قرار است اتفاقی در شهرستان صورت بگیرد ماها باید با مشکلات آن دست و پنجه نرم کنیم.

توفیقیان در ادامه افزود: مدتی کار استخراج از معادن متوقف شده بود تا احقاق حق مردم صورت بگیرد و از سوی دیگر نمی توان جلوی تولید را گرفت.

فرماندار افزود:مقرر شد که کارخانه خردایش ایجاد شود و ما هم موافقت را گرفته و مراحل پایانی را طی می کند، مندان از روستاهای نابرخوردار است و این معادن مربوط به آن روستا می باشد ما وعده کارخانه خوردایش را به مردم داده ایم انشالله در کنار این کارخانه تقاضا داریم بعد از این کارخانه ایی حتی غیر مرتبط را نیز ایجاد نمایید و آنرا در برنامه هایتان قرار دهید.

مهندس پیر حسینلوبیان داشت: هر مجموعه ایی که در مناطقی مشغول بکار می شود به طبع آن مسئولیت های اجتماعی بدوش آنها قرار میگیرد و ما معدن مندان و محدوده اکتشافی آنرا در دستور کار داریم عنایت کنید تا همکاری لازم صورت بگیرد و ما زودتر به پروانه اکتشاف برسیم.

وی در ادامه گفت: ما زیر مجموعه ایمیدرو هستیم و وظیفه ما در مناطق کم برخوردار ایجاد زیرساخت لازم را ایجاد تا منافع عمومی تامین شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

15 − 12 =