۞ امام علی (ع) :
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
  • شناسه : 1363
  • 19 آوریل 2022 - 22:54
  • 801 بازدید
  • ارسال توسط :
  • نویسنده : کریم سبزی پور
خدمت بی وقفه در کهن دیار کهگیلویه و بویراحمد

خدمت بی وقفه در کهن دیار کهگیلویه و بویراحمد

استمرار سفرهای شهرستانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه تیم اجرایی حتی در ایام تعطیلات نوروزی به نقاط کم برخوردار استان ، نشان از رویکرد دولت سیزدهم در خدمت بی وقفه دارد که موجبات نشاط و امید به آینده بهتر را در اذهان ساکنان این کهن دیار فراهم کرده است. به گزارش ساورز نیوز، تیم […]

استمرار سفرهای شهرستانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه تیم اجرایی حتی در ایام تعطیلات نوروزی به نقاط کم برخوردار استان ، نشان از رویکرد دولت سیزدهم در خدمت بی وقفه دارد که موجبات نشاط و امید به آینده بهتر را در اذهان ساکنان این کهن دیار فراهم کرده است.

به گزارش ساورز نیوز، تیم مدیریتی جدید دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد، سرکشی هفتگی به نقاط مختلف استان بویژه مناطق و ولایات دور و نزدیک را به عنوان تبلوری از رویکرد دولت سیزدهم در اولویت کاری خود قرار داده و این اقدام ارزشمند را حتی در واپسین روزهای مانده به سال ۱۴۰۰و نیز در روزهای ابتدایی سال نو یعنی تعطیلات نوروزی بدون توقف ادامه داده تا بتوانند در کوتاه زمان ممکن در راستای گره گشایی از امور مردمان غیور دور افتاده از وزش نسیم خدمت رسانی ، قدمی ولو اندک بردارند.

حجم بالای محرومیت بجا مانده از قبل انقلاب در منطقه و استان پرظرفیت کهگیلویه و بویراحمد به اندازه ای بوده که برغم اقدامات مستمر انجام گرفته طی چهل و چند سال سپری شده از  عمر انقلاب هنوز که هنوز است آثاری از نداری در گوشه و کنار این استان به چشم می خورد که التیام و سامان بخشی آن نیازمند حرکت جهادی و عزم انقلابی و دستجمعی مردم و مسئولان است .


در استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد سالهاست که شاهد همنشینی مسالمت آمیز نفت و گاز آلاینده در کنار طبیعت جذاب و خوش رنگ و مسحور کننده هستیم  ولی آنچنان که باید تاکنون برنامه ریزان نتوانسته اند از حاصل جمع  این پیوند ذخایر نفتی و منابع آبی و طبیعت بکر با خلوص بالا، ساکنان استان را صاحب درآمد و اشتغال پایدار نمایند.

اما استمرار حرکت جهادگونه تیم اقتصادی و اجرایی استان و به تعبیری همدلی ارکان حکومتی که در طلیعه سال ۱۴۰۱در استان وزیدن گرفته  می رود تا برخی کارهای بر زمین مانده را به سرعت سامان داده و مردمان این دیار را به شکستن بن بست عقب ماندگی تاریخی امیدوار سازد  و در نتیجه نشان دهد که با کار و تلاش بی وقفه می توان اختلاف فاصله ای توسعه استان را با دیگر استانهای برخوردار کشور کم کرد و به حداقل ممکن رساند.

تحرک مسئولان ارشد در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد

در ادامه سفرهای شهرستانی مدیریت ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد در سالی که گذشت حضور استاندار به همراه تیم اقتصادی و اجرایی اش در دهستان کاکان بمنظور افتتاح و بهره برداری از شبکه فیبر نوری این دهستان  به طول ۴۰ کیلومتر در ۲۸اسفند ۱۴۰۰ آن هم در روزهای پایانی سال نشان از تلاش و خدمت بدون توقف مسئولان در ادامه سفرهای هفتگی به مناطق دور افتاده استان دارد.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد: کمبود های موجود در بازار استان رفع شود

همزمان با سفرهای شهرستانی و رفتن به میان مردم در دور افتاده ترین نقاط استان حضور در مراکز شهری و شهرستانی هم از نگاه مدیریت ارشد استان دور نماند چنانچه  استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز یکم فروردین ماه سال ۱۴۰۱ از بازار مرکز استان بازدیدی داشت و از  نزدیک در جریان نظارت بر بازار قرار گرفت و در این ارتباط گفت: کمبودهایی در بازار استان وجود دارد که نیاز است دستگاه‌های دولتی در اسرع وقت ورود کرده و نیازمندی مردم را تا فردا برطرف کنند و بازار اشباع شود.

سید علی احمدزاده عصر دوشنبه یکم فروردین ماه امسال پس از بازدید از سطح بازار یاسوج در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد حضور یافته بود و گفت : به منظور بررسی مشکلات کسبه، وضعیت بازار ایام عید، وضعیت قدرت خرید مردم و اینکه آیا اقلام اساسی به اندازه کافی در بازار وجود دارد بازدید از بازار یاسوج انجام شد.


وی افزود: کسبه از فروش ایام عید رضایت داشتند و برخی از آن ها از جمله موبایل فروشی‌ها درخواست تسهیلات داشتند که از این افراد حمایت می شود و اجازه نمی‌دهیم کسب و کار آنها متحمل ضرر و زیان شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید چهره به چهره کسبه‌ها را به مردم‌داری و رعایت حال مردم با توجه به شرایط اقتصادی توصیه کرد و گفت: امسال معاون اقتصادی استانداری در راستای حمایت از بازار اجازه برگزاری هیچ‌گونه نمایشگاه را نداد زیرا که می‌خواستیم خود بازار قیمت‌ها را متعادل کند.

احمدزاده به اقدامات برای تحقق شعار تولید، دانش‌ بنیان، اشتغال آفرین سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: تولید بخش مهم سیاست دولت سیزدهم است، دولت برای تغییر و تحول در کشور با ایجاد اشتغال مصمم است.
تحقق شعار سال رونق تولید را به دنبال دارد


احمد زاده بیان کرد: برای ایجاد اشتغال در سطح استان نیاز به رونق تولید است، کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌های مختلف از جمله صنایع بزرگ نفت و گاز، کشاورزی و صنایع تبدیلی، دامپروری و آبزی‌پروری، معادن، صنایع آب‌بر مانند کارخانه‌های فولاد صاحب استعداد است که با استفاده از آنها می‌توانیم شاهد رونق در تولید باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در بخش کشاورزی طرح‌های بزرگ آبیاری آغاز شده که بخشی از آنها امسال به بهره‌برداری می‌رسد، ضمن اینکه بعد از پنج سال مجوز احداث مرغداری به استان داده شده که از سرمایه‌گذاران احداث مرغ گوشتی و تخم‌گذار و احداث کشتارگاه‌ با اعطای تسهیلات حمایت می‌کنیم.

وی خطاب به متقاضیان احداث سردخانه در مناطقی مانند کاکان بویراحمد، پشت کوه باشت و سایر نقاط استان گفت: تسهیلات احداث سردخانه برای نگهداری میوه تولید استان در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود.
احمدزاده با بیان اینکه اگر بتوانیم از استعدادهای استان استفاده کنیم در تولید تحول ایجاد کرده‌ایم، افزود: با کمک سپاه و بسیج به دنبال ایجاد اشتغال خانه به خانه و مشاغل زودبازده هستیم و به متقاضیان در این حوزه تسهیلات داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در صنایع پایین دست جهاد کشاورزی باید به صورت جدی کار انجام شود، بیان کرد: در صنایع پایین دست پتروشیمی هم باید کارهایی برای افزایش اشتغال انجام دهیم، ضمن اینکه با کمک نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس به دنبال احداث سومین پتروشیمی در دهدشت هستیم.

احمد زاده با بیان اینکه در صورت فعال شدن پتروشیمی دشت مازه ۳ هزار  نفر در زمان ساخت مشغول به کار می‌شوند، عنوان کرد: امیدواریم سال ۱۴۰۱ سال تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان و مردم استان باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از برخی واحدهای خبازی در جریان کیفیت نان قرار گرفت،وی همچنین با حضور در مساجد قبا در شهر یاسوج پای صحبت‌های مردم نشست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به منظور بررسی مشکلات کسبه و همچنین آخرین وضعیت بازار، از بازار شهر یاسوج بازدید کرد.

شهرستان چرام مقصد بعدی مدیریت ارشد استان 

در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه تیم اقتصادی استان در دومین روز از سال جدید یعنی دوم فرودین ماه ۱۴۰۱وارد شهرستان چرام شد و از پروژه های این شهرستان بازدید کرد.


بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی چرام، بازدید از منطقه گردشگری غار نزل حضور در پایگاه راهداری جوخانه و اختصاص اعتبار برای رفع مشکل اینترنت این مسیر و بررسی جاده عشایری طسوج از جمله برنامه‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سفر به شهرستان چرام بود.

تاکید استاندار بر سرعت بخشی به روند احداث بیمارستان چرام 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جریان این سفر گفت: برای بیمارستان چرام این استان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که باید روند احداث بیمارستان هر چه سریعتر آغاز شود.
سید علی احمدزاده در جمع‌بندی سفر به شهرستان چرام در جمع خبرنگاران ابراز داشت: در این بازدید منطقه سیل‌زده طسوج بررسی شد که خسارت زیادی به باغات و کانال‌های آب وارد شده که برای جبران بخشی از خسارت مردم و بازسازی کانال‌های کشاورزی برنامه‌ریزی شد.
احمدزاده با بیان اینکه ۱۰ کیلومتر از جاده این منطقه کار شده  تصریح کرد: قرار شد معاون عمرانی پیگیری کند تا پیمانکار به سایر تعهداتش عمل و ایرادات جاده را برطرف کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۱۲ کیلومتر از این جاده نیازمند زیرسازی و آسفالت است که در اعتبارات دوم سفر ریاست جمهور ۱۰ میلیارد تومان اختصاص دادیم‌ و ۱۳ میلیون برای طسوج به چرام در نظر گرفتیم.

وی از اختصاص ۵۵ میلیارد تومان برای حذف نقاط حادثه‌خیز و پیچ‌های خطرناک  سرفاریاب_ باغچه‌سادات خبر داد و گفت: ۱۵ میلیارد تومان برای تنگ پیرزال ‌در نظر گرفته شده تا ایمنی لازم ایجاد شود.
احمدزاده با بیان اینکه در مسجد مستقیما با مردم به گفت‌ و گو پرداختیم، افزود: مردم در خصوص ورودی سرفاریاب خواسته‌هایی داشتند که طبق توافق میان شهرداری سرفاریاب و معاون عمرانی هفت میلیارد تومان برای ورودی سرفاریاب و بلوار شهر اختصاص داده شد.
وی با بیان اینکه در ادامه سفر به چرام شبکه گاز رسانی به ۶ روستا و ۱۳ پاره روستا به بهره‌برداری رسید، گفت:  از تنگ پیرزال وارد توگبری چرام شدیم منطقه‌ای کاملا محروم دارای شبکه ناقص آب که با وجود لوله‌کشی، آب به دست مردم نرسیده، ترانس برق هم به سرقت رفته که مقرر شد تا آخر فروردین آب و فاضلاب و برق منطقه‌ای این مشکل را حل کنند که تا خرداد شبکه آب روستا خانه به خانه برقرار شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: منطقه فاقد شبکه موبایل است که تا خرداد  شبکه مخابراتی کامل و مشکلات موبایل و اینترنت رفع می شود.
احمد زاده تصریح کرد: جاده روستایی منطقه نیمه کاره رها شده بود  و اعتبار تخصیص دادیم که تا شهریور و اوایل مهرماه جاده آسفالت و پل احداث شود.


وی با اشاره به اینکه مسکن روستایی منطقه از شرایط مناسبی برخوردار نبوده و در برابر زلزله مقاوم نیست، تاکید کرد: از کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مسکن می‌خواهم پای کار بیایند که بهزیستی برای خانواده دو معلولی ۱۵۰، تک معلولی ۱۰۰ و خانوارهای تحت پوشش ۵۰ میلیون تومان بلاعوض درنظر گرفته شد، ضمن اینکه کمیته امداد برای مددجویان ۱۰۰ میلیون تومان بلاعوض و ۱۰۰ میلیون وام در نظر گرفته که مردم منازل مقاومی بسازند.

احمدزاده گفت : علاوه بر اینکه برنامه‌ریزی می‌کنیم مشکل ۱۲۰ خانوار روستای توگبری در زمینه آب، برق، مسکن و راه روستایی رفع و از محرومیت خارج شود، تصریح کرد: گازرسانی به این مناطق انجام می‌شود.

حضور مدیران ارشد در مناطق گرمسیری استان  

استاندار کهگیلویه ‌و بویراحمد  روز دهم فرودین ماه ۱۴۰۱در سفر شهرستانی خود به لنده از منطقه موگر و روستای شهید طیب بازدید و در جمع اهالی این روستا حضور یافت  و پس از شنیدن سخنان و درخواست های آنان گفت: در اعتبارات سالجاری استان ۶۰ میلیارد ریال برای احداث پل بر روی رودخانه مارون در نظر گرفته شده است .

احمدزاده در حاشیه بازدید از منطقه موگر و روستای شهید طیب در جمع اهالی این روستاگـ اظهار داشت: نبود جاده دسترسی، مشکل در تامین آب شرب و ضعف در آنتن‌دهی تلفن همراه از جمله این مشکلات منطقه است  که به دستگاه‌های متولی دستور داده شد هر چه سریعتر رفع شود.

وی خواستار تسریع در احداث پست ایستگاه فوق توزیع برق دژکوه که تامین کننده برق لنده و سوق است شد و افزود: این پروژه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در حال احداث است و قرار شده تا پایان فروردین ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین در بازدید از روستای ۷۰ خانواری بی‌بی زلیخانی که نبود گاز مشکل اصلی آنها بود بر رفع این مورد توسط شرکت گاز استان تاکید کرد.
احمدزاده در خصوص وضعیت روستای موگر و شهید طیب گفت: روستای موگر در بالادست رودخانه و سد مارون قرار دارد این منطقه دارای ۲۰۰ هکتار  زمین کشاورزی است و یکی از مکان‌های بکر گردشگری محسوب می‌شود اما به دلیل نبود جاده دسترسی امکان بهره‌مندی مردم وجود ندارد.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جاده این منطقه به طول ۱۵ کیلومتر شرایط مناسبی ندارد بیش از یک ماه است که عملیات بازسازی این جاده توسط راهداری و شرکت نفت و گاز گچساران شروع شده و جاده به طور کامل بازسازی می‌شود.

احمدزاده در خصوص تامین آب ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه موگر گفت: جهادکشاورزی و آب منطقه‌ای هر چه سریعتر مطالعات در این زمینه را آغاز کنند تا بتوانیم آب مورد نیاز اراضی کشاورزی را تامین کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: عدم آنتن‌دهی تلفن همراه دیگر دغدغه مردم منطقه است ۳۰ میلیارد ریال به این امر اختصاص دادیم تا در نیمه اول ۱۴۰۱ این مشکل رفع شود.

احمدزاده در خصوص چگونگی رفع مشکل آب شرب مردم گفت: بنیاد علوی برای تامین آب شرب مردم روستاهای شهید طیب و موگر اعلام آمادگی کرده و به زودی تجهیزات خود را مستقر خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه رودخانه مارون از رودخانه‌های پر آب کشور است، از احداث پل بر روی این رودخانه خبر داد و افزود: مردم ناچار هستند برای عبور از این رودخانه از گرگر(جره) استفاده کنند که بسیار خطرناک است ۶۰ میلیارد ریال برای احداث پل در نظر گرفته شده، ضمن اینکه اعتبارات تکمیلی این پروژه اختصاص داده می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: رودخانه مارون  حوادثی برای مردم به همراه داشت مردم در تردد از این نقطه آسیب فراوانی دیدند و حتی انگشتانشان براثر استفاده از جره قطع شد.

احمدزاده عنوان کرد: این پل تا ۱۷ فروردین امسال به مناقصه می‌رود و با مشخص شدن پیمانکار عملیات اجرایی آغاز می‌شود امیدواریم تا پایان امسال و حداکثر اوایل سال آینده پل به بهره‌برداری برسد و آرزوی دیرینه مردم محقق شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اراده دولت توجه و  خدمت به مردم مناطق دوردست و محروم مانند این منطقه است، تلاش می‌کنیم این مناطق را از نزدیک ببینیم واقعیت زندگی مردم را درک کنیم تا بتوانیم به خوبی به آنها خدمت کنیم، وعده ما به مردم در سال جاری و سال آینده تغییرات بنیادی در زندگی مردم مناطق محروم است.

منطقه موگر و روستای شهید طیب در شهرستان لنده یکی از مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد است و سال‌هاست مردم این منطقه برای عبور از رودخانه مارون مجبور به استفاده از وسیله خطرناکی به‌نام گرگر( جره) هستند که آسیب فراوانی به آنها وارد کرده و حتی باعث قطع انگشتان دست اهالی شده است.

تاکید استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر تکمیل طرحهای انتقال آب سد کوثر 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سفر خود به مناطق گرمسیری استان بر روی سد کوثر حضور یافت و ضمن قدردانی از متولیان و مجریان سد کوثر بر تکمیل طرح‌های انتقال آب شرب و کشاورزی در دست اجرای این سد به دشت ها و نیز شهرها و روستاهای این استان تاکید کرد.

احمدزاده  در بازدید از سد مخزنی کوثر و  فرآیندهای بهره‌برداری و نگهداری این سد بر اهمیت مهار روان آب‌های استان تاکید کرد و گفت: نقش سدها در کنترل سیلاب، توسعه محیط زیست، تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی‌اثر گذار است و تولید، اشتغال و امنیت غذایی را مرهون صنعت سدسازی دانست.
سد کوثر تامین کننده آب شرب بیش از ۲.۵ میلیون نفر در  پنج استان جنوبی کشور و همچنین آب شرب گچساران، آب شرب حومه شرقی دهدشت ، بخشی از اراضی کشاورزی لیشتر و خیرآباد، آب صنایع نفت وگاز در استان کهگیلویه و بویراحمد است.


همچنین این سد در سال‌های آینده تامین کننده آب شرب  لیکک، دهدشت، سوق، چرام، لنده و ۳۰۰ روستای مسیر،  پتروشیمی و پلیمر گچساران،  نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت ، اراضی دشت مور .‌آبرزی و تنگ انگشترک خیراباد خواهد بود.

حجم  سد کوثر به عنوان یکی از پنج سد مهم کشور ۵۸۰ میلیون مترمکعب است.

حضور در منطقه کم برخوردار چیتاپ بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی ار مدیران استانی  ۱۸فرودین ماه جاری به میان مردم منطقه کم برخوردار چیتاب رفت و گفت: با کمک مردم و کار جهادی مسئولان در مدت دو سال آینده بخشی از مشکلات منطقه چیتاب واقع در شهرستان بویراحمد رفع می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید از درمانگاه بهداشتی نقاره‌خانه  این منطقه که عملیات احداث آن در سال ۹۵ آغاز شده بود، گفت: یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار توسط استانداری کهگیلویه و بویراحمد به این پروژه بهداشتی اختصاص می یابد.


وی همچنین با مهم و حیاتی خواندن حوزه بهداشت و درمان از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خواست این پروژه تا شهریور ماه جاری به بهره‌برداری برسد.

احمدزاده در بازدید از پروژه پمپاژ آب روستای نقاره‌خانه و پروژه آبرسانی به ۳۵ هکتار زمین و باغ این منطقه همچنین‌ آبرسانی به اراضی کشاورزی منطقه چیتاب و کبگیان، از اختصاص ۶۵ میلیارد تومان اعتبار با مشارکت جهاد کشاورزی و استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به این منطقه آمده‌ایم تا پیشرفت‌ها و کمبودها را از نزدیک مشاهده کنیم، افزود: کمبودهایی در منطقه وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به جاده‌های آنتنی بخش کبگیان به طول ۲‌.۵ کیلومتر از اتصال به جاده پاتاوه_ دهدشت تا مرداد ماه امسال خبر داد.

سد پراشکفت در بویراحمد احداث می‌شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد درجمع مردم منطقه چیتاب بویراحمد حضور یافت و گفت: سد پراشکفت بویراحمد با حجم ذخیره ۲۴۰ میلیون متر مکعب در این منطقه احداث می‌شود.

احمدزاده با اشاره به ابر پروژه آبرسانی این منطقه، اظهار داشت: مطالعات سد پراشکفت با حجم ذخیره ۲۴۰ میلیون متر مکعب در حال انجام است، سد کاملا درون استانی و ۱۰۰ درصدی بهره‌مندی سد برای کهگیلویه و بویراحمد است.


وی با اشاره به قابلیت‌های بی‌نظیر این بخش در حوزه گردشگری، ّکشاورزی و سایر حوزه‌ها، ابراز داشت: بخشی از خواسته‌های مردم در احداث جاده روستایی، آب کشاورزی، پل بر روی رودخانه کبگیان و اینترنت در سفر امروز به چیتاب دیده و امسال اجرا می‌شود.

احمدزاده افزود: همچنین بخشی از خواسته‌ها در سال آینده انجام می‌شود و تا جایی که ممکن است تلاش می‌کنیم گره از زندگی و کار مردم باز شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین با حضور در روستای محمدآباد چیتاب، تاکید کرد: آب و فاضلاب شهری مشکل فرسودگی  شبکه آب این منطقه را رفع کند، ضمن اینکه بنیاد مسکن مشکل آسفالت و جدول‌کشی روستا را رفع کند.

وی بیان کرد: مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه طبق گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تا هفته آینده حل می‌شود.

احمدزاده در بازدید از سد جوزار با بیان اینکه یکی از زیباترین مناظر ایران در بخش کبگیان است، گفت: از همه گردشگران را دعوت می‌کنم به این منطقه فوق‌العاده زیبا و بکر از استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه محرومیت‌های منطقه در این سفر دیده شده است، افزود:  پیچ‌های خطرناکی در جاده منطقه وجود دارد که باید رفع شود، همچنین جاده درون بخشی کبگیان برای اتصال به محور پاتاوه_ دهدشت تامین اعتبار شده است.

وی در خصوص مرکز بهداشتی درمانی نقاره‌خانه، بیان کرد: پروژه ۶ سال است که ساخته شده اما در حد اسکله مانده اعتبار گذاشتیم که هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

بررسی و اختصاص اعتبار برای رفع مشکل کانال آب ۱۰۰ هکتار زمین برنج‌کاری و دیدار با خانواده شهید هومان ضراره پایان بخش سفر احمدزاده به بخش کبگیان بویراحمد بود.

احمدزاده از سد چیتاب( جوزار) که تامین کننده آب ۸۰۰ هکتار اراضی کشاورزی منطقه است نیز بازدید کرد.

دیدار مردمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد 

در ادامه سفرهای شهرستانی اقدام دیگری که از ابتدای سالجاری در برنامه های کارهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد قرار گفته دیدارهای مردمی  و ملاقات عمومی استاندار و معاونین و مدیران میانی استان با مردم در مرکز استان می باشد که تداوم ان می تواند برای تسهیل امور و گره گشایی از مشکلات مردم موثر واقع شود.


دیدار مردمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز بیستم فروردین ماه از ساعت ۱۰ و نیم صبح امروز آغاز شد و تا ۱۳ ادامه داشت و مردم در این برنامه از نزدیک به طرح مسائل خود با نماینده دولت در دفتر کارش پرداختند.

 
در برنامه دیدار مردمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد  روز شنبه هفته ای که گذشت علاوه بر سید علی احمد زاده استاندار معاونین و مدیران ستادی استانداری حضور داشتند و در صورت صلاحدید دیگر مدیران کل دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات موردی مردم در چشم به هم زدنی در دفتر استاندار حاضر می شدند.

یکی از اقدامات و برنامه های اصلی دولت سیزدهم پاسخگویی و رفع مشکلات مردم محروم در هر نقطه ای از کشور است و دیدار های چهره به چهره مقامات ارشد استانی با مردم برای تحقق این سیاست در صدر این برنامه ها قرار گرفته است.

احمد زاده در این دیدار با ۳۵ نفر از متقاضیان و مردم استان که از نقاط دوردست و محروم استان گرفته تا شهر های نزدیک به مرکز استان آمده بودند به‌صورت چهره به چهره گفت ‌وگو  و مسائل مطرح شده توسط مردم را در این نشست و با حضور مدیران بررسی و برای آن ها تا حد امکان چاره جویی کرد.

ایجاد اشتغال، رفع مشکل مسکن، خدمات عمومی در روستاها، طرح های سرمایه گذاری، تسهیلات، مسائل عمرانی، اجتماعی،مشکلات تیم فوتبال فولاد یاسوج لیگ دسته یک کشور، طرح‌های راکد سرمایه گذاری، سختگیری بانک ها و ارائه تسهیلات بانکی و اجحاف حقوق برخی از متقاضیان آزمون های استخدامی در استان و موضوع اشتغال فرزندان شهدا و جانباز در برخی دستگاه‌ها از اهم موضوعات و درخواست‌های مطرح شده توسط مردم در این دیدار بود.

به فراخور درخواست‌ ها و مشکلات مطرح شده از سوی قشر های مختلف مردم در این دیدار، دستورات لازم و سریعی را  استاندار برای پیگیری و رفع مطالبات آن ها به دستگاه‌ها و متولیان مربوطه صادر کرد.

به عنوان نمونه درخواست ها در دیدار های روز شنبه هفته گذشته  دو خواهر فرزند شهید برای رفع مشکل مسکن شان به استاندار مراجعه کردند که این دو دختر خانه مناسبی برای زندگی نداشتند و چشم انتظار کمک استاندار بودند  که استاندار پس از شنیدن مشکلات آن ها در همان دیدار از بنیاد شهید استان خواست رفع مشکل آن ها را در اولویت قرار دهند.

خروجی  بررسی این دیدار  و ملاقات مردمی  ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات بدون بهره  بود که در اختیار این دو خواهر قرار گرفت تا برای خود سرپناه امنی فراهم کنند.

یکی دیگر از مراجعان که سن و سالش به بیش از ۶۰ سال می رسید نیز گفت: آوازه استاندار مردمی را از سایت ها و فضای مجازی شنیده بودم و خواهان رفع مشکل کشاورزان در منطقه تنگ سرخ هستم.

وی ادامه داد: سال هاست برای رفع مشکلات کشاورزان در منطقه تنگ سرخ کاری انجام نشده و انتظار حمایت داریم.

استاندار در پاسخ این متقاضی، به دستور صریح رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: آیت الله سید ابراهیم رئیسی تاکید داشته که تمام حقوق کشاورزان در منطقه تنگ سرخ بویراحمد پرداخت شود و ما هم پای کار خواهیم بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این ملاقات ها اظهار داشت: ملاقات عمومی با مردم با هدف طرح  و بررسی، پیگیری و رفع مشکلات آنان برگزار شده است و توصیه ها و پیشنهادهای لازم در راستای گره گشایی از مشکلات عمومی و خصوصی مردم ارایه می شود.

سید علی احمد زاده افزود: برنامه ملاقات های عمومی فرصتی برای بیان مسائل و مشکلات مردم و پاسخگویی مسئولان خواهد بود و این ملاقات ها هدفمند هستند.

وی تصریح کرد: علاوه بر برنامه ملاقات عمومی هفتگی که به صورت رو در رو برگزار می شود، هفته ای یک بار هم با سفر به مناطق دور دست استان از نزدیک با مردم ملاقات دارم و مشکلات آنها در میان گذاشته می شود.

استاندار تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی که دستورات لازم به آنها صادر می شود موظف ‌اند مشکلات و درخواست های مردمی در این دیدارها و ملاقات های عمومی را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری کنند.

وی به مراجعان دلگرمی می داد که تا حصول نتیجه از آن ها حمایت خواه کرد و در صورت ایجاد کوچکترین مشکلی باز به وی مراجعه کنند تا حق مردم ادا شود.

احمد زاده عنوان کرد: همه مصوبات دیدارهای مردمی به صورت جدی از امروز پیگیری می شوند و از مسئولان مربوطه نتیجه این مشکلات درخواست می شود.

وی بیان کرد: دیدار و حضور در جاهای مختلف استان، روستاها و شهرستان های مختلف ادامه دارد تا مردم متحمل زحمت نشوند و حتی آن هایی که در نقاط دوردست هستند صدایشان شنیده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت زندگی مردم از لحاظ عمران و آبادانی بررسی و عمده مشکلات مردم به صورت چهره به چهره رفع خواهد شد.

وی تاکید کرد: علاوه بر این سفرها، عده ای تمایل به حضور چهره به چهره در دفتر کار بنده را دارند که دیدار هفتگی در روزهای شنبه تدارک دیده شده تا مردم استان در هر نقطه ای از استان به یاسوج بیایند و برای مشکلات آن ها راه حلی پیدا شود.

احمد زاده افزود: رفع مشکلات مردم ازجمله وظایف اصلی ما مسئولان بوده و بنده و سایر مدیران ستادی و مدیران دستگاه های اجرایی در صدد کاهش آلام و مسائل مردم خواهیم بود.

وی تصریح کرد: سفرهای هفتگی به مناطق روستایی و نقاط دورافتاده استان و دیدارهای چهره به چهره در سال ۱۴۰۱ باید ادامه داشته باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برخی مواقع در آئین نماز های جمعه و مساجد به دیدار مردم خواهیم رفت و پای درد و دل آن ها می نشینیم و از هر فرصتی برای چاره جویی از مشکلات مردم استفاده خواهیم کرد.

تداوم دیدارهای مردمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای رسیدگی به مشکلات

استاندار کهگیلویه و بویراحمد  در دومین دیار مردمی خود در سالجاری که روز گذشته (شنبه ) انجام گرفت با بیان اینکه برنامه ملاقات عمومی استانداری با مردم در روزهای شنبه  هر هفته برگزار می‌شود، گفت: این دیدارها برای رفع مشکلات مردم استان در دستور کار قرار دارد.

احمد زاده روز شنبه در حاشیه دیدارهای مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: عمده مباحث مطرح ‌شده از سوی مردم در این ملاقات چهره به چهره، مشکلات در حوزه‌های اشتغال، سرمایه‌ گذاری، حوزه گردشگری، مسکن، معیشت، ورزش، تسهیلات اشتغال‌زایی، تسهیلات کشاورزی، خدمات شهری و برخی موارد مرتبط با صنعت و تولید بود.

وی تاکید کرد: مدیران استان با استفاده از ظرفیت‌های قانونی که بهترین و بالاترین مرجع است برای حل مشکلات مردم اقدام کنند.
احمد زاده ادامه داد: اغلب درخواست ها در حوزه اقتصادی و ایجاد اشتغال است که در این خصوص، حوزه اقتصادی استانداری و همه بخش های اقتصادی باید برای تسهیل در رونق تولید و حمایت از کارآفرینان و تولید کنندگان تلاش کنند تا مشکلات در این حوزه برطرف شود و اشتغال بیشتری ایجاد شود.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مدیران دستگاه های اجرایی همه موظفند که بدون واسطه پاسخگوی درخواست ها و مطالبات مردم باشند.
وی ادامه داد: برنامه ملاقات عمومی استانداری با مردم هر هفته روزهای شنبه برگزار می شود.

احمد زاده اظهار داشت: سفرهای شهرستانی به صورت دوره‌ای و دیدارهای مردمی در شهرستان ها برای رسیدگی به مشکلات مردم و بررسی وضعیت طرح های عمرانی و اقتصادی همچنان در دستور کار قرار دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: علاوه بر ملاقات عمومی در روز های شنبه در محل استانداری، در سفرهای شهرستانی هم برنامه ملاقات عمومی برای رفع مشکلات مردم را داریم و در محل نماز جمعه ها به برخی از مشکلات مردم هم رسیدگی می شود.

در دومین دیدار و ملاقات هفتگی استاندار با مردم ، ۳۰ نفر از مردم مناطق مختلف استان با حضور در دفتر استاندار  به بیان خواست‌ها و مشکلات خود پرداختند.

در این ملاقات عمومی، درخواست‌های مراجعین از شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران، دنا، باشت، مارگون و دیگر مناطق استان با حضور معاونین عمرانی و اقتصادی استاندار بررسی و دستور مستقیم استاندار برای رسیدگی صادر شد.

در این دیدار، استاندار کهگیلویه وبویراحمد از طریق تماس تلفنی با مدیران مربوطه و یا به طور مکتوب دستورات لازم در خصوص رسیدگی به موارد مطرح ‌شده از سوی ملاقات کنندگان را صادر کرد.

اثرگذاری سفرهای شهرستانی و تداوم  دیدارهای مردمی در استان 

اگر این همدلی موجود ارکان حکومتی در استان تثبیت شود و ناهموارهای مانده از خاکریزهای تاریخی هموار گردد ، قطعا در گزارش دهی سالانه مرکز آمار ایران دیگر شاهد شاخص تورم زایی بالای استان نخواهیم بود و در نتیجه بهبودی شاخص های توسعه را مردم لمس کرده و آثار مثبت و دلگرم کننده اش را خواهند دید.

گزارش مرکز آمار ایران بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه سال ۱۴۰۰ را در کهگیلویه و بویراحمد به میزان۵١.۵درصد ثبت کرده است که این امر نشان  دهنده وضعیت نابسامان تورم در این استان است.

تورم به مفهوم افزایش سطح عمومی قیمت‌ها یا کاهش مستمر قدرت خرید شهروندان، از جمله مهمترین مشکلات اقتصاد مردم و عمده‌ترین چالش‌های پیش‌ روی مسوولان و سیاستگذاران اقتصادی بوده است.

این پدیده همواره سیاستگذاران و متولیان اقتصادی را بر آن داشته است که سیاست تثبیت قیمت و کاهش تورم را به عنوان هدفی مهم برای کاهش آثار سوء قدرت خرید بر زندگی مردم مدنظر داشته باشند و در سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند.


آنچه پیداست ، برای دستیابی به توسعه همه جانبه ، تیم اجرایی و اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد باید همزمان با سرکشی ها و سفرهای شهرستانی که از الزامات این روزهای جامعه در راستای تقویت سرمایه اجتماعی و بالا بردن ضریب اعتماد پذیری و نشاط بخشی به روح و کالبد این دیار است ، به حوزه نظارتی نگاه جدی تری داشته باشند و با رصد روزانه و بازخوانی هفتگی پرونده ناظران استانی را برای مطالبه گری رسانه ای مفتوح نگه دارند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

یازده + شانزده =