۞ امام علی (ع) :
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار
  • شناسه : 4047
  • 14 آوریل 2023 - 23:07
  • 338 بازدید
  • ارسال توسط :
انتقادخطیب جمعه چرام ازروند ساخت مسکن ملی دراین شهرستان

انتقادخطیب جمعه چرام ازروند ساخت مسکن ملی دراین شهرستان

به گزارش ساورز نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین سید نوراله افشار در خطبه های نماز جمعه چرام با بیان اینکه مسأله فلسطین به‌عنوان مهم‌ترین مسأله جهان اسلام از سال ۱۳۴۱ هـ. ش مورد تأکید امام خمینی رضوان الله علیه قرار داشت گفت: آزادی سرزمین‌های اشغال‌شده فلسطین برای امام راحل(ره) صرفاً آزادی سرزمین‌های اسلامی نبود بلکه امام، […]

به گزارش ساورز نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین سید نوراله افشار در خطبه های نماز جمعه چرام با بیان اینکه مسأله فلسطین به‌عنوان مهم‌ترین مسأله جهان اسلام از سال ۱۳۴۱ هـ. ش مورد تأکید امام خمینی رضوان الله علیه قرار داشت گفت: آزادی سرزمین‌های اشغال‌شده فلسطین برای امام راحل(ره) صرفاً آزادی سرزمین‌های اسلامی نبود بلکه امام، فلسطینیان را مظلوم می‌دانستند و دفاع از مظلوم را وظیفهٔ انقلاب اسلامی اعلام می‌کردند. از این رو، انقلاب اسلامی از بدو پیروزی، سفارت اسرائیل در ایران را تبدیل به سفارت فلسطین کرد.

 

 

وی افزود: در منظومه اندیشه‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حفظه الله، ایدئولوژی ملی‌گرایی یا ناسیونالیسم عربی و وطن‌گرایی آزادی فلسطین شکست‌خورده است و از زمانی که ایدئولوژی مبارزه به اسلام، تغییر یافت صحنۀ فلسطین وارونه شد و به شکست راهبرد از نیل تا فرات و کشیده‌شدن حصارهای بلند و آهنین به دور خود تبدیل شد.

 

افشار اظهار داشت: به باور امامان انقلاب اسلامی، مسأله اشغالگری و آوارگی با مذاکره حل نخواهد شد زیرا موجودیت کسی‌که یک طرف مذاکره است، رسمیت ندارد و میانجیگر (آمریکا) نیز با یک طرف ماجراست؛ و معتقد بودند راهی جز مبارزه برای حل مسأله فلسطین وجود ندارد

 

خطیب جمعه چرام گفت: یکی از ابعاد مظلومیت های ارتش جمهوری اسلامی، مظلومیت شهدای شاخص ارتش است. ما چقدر سرلشکر ایرج رستمی یار همراه شهید چمران را می شناسیم؟! شهیدی که چمران برایش نوشت: هر وقت به تو فکر می کنم از شدت شوق قلبم می لرزد و اشک به چشمانم حلقه می زند.

 

 

وی افزود: طرح نهضت ملی مسکن از طرح های اصلی دولت و فرصت مهمی برای خانه دار شدن مردم است.این طرح از ایده های خوب دولت محترم است.

 

 

افشار تاکید داشت: متولیان این حوزه باید به سرعت، موانع لازم برای اجرای طرح را تامین کنند و تسریع در اجرای ساخت و ساز را جزو دغدغه ها و اولویت های مهم خود بدانند.

 

وی افزود: طبق گزارشی که دارم قرار است در هفته پیش رو با حضور مسئولان استانی و شهرستانی این طرح مهم در شهرستان چرام شروع شود که جای سپاس دارد.اما اشکالاتی وجود دارد که هیات دولت با مصوباتی این اشکلات را رفع نماید.

 

 

خطیب جمعه چرام گفت: با توجه به اینکه اقشار متوسط جامعه اقدام به ثبت نام این طرح کرده اند نکاتی را متذکر میشوم سود بانکی وام های مسکن کاهش داده شود تا جوانان با هزینه ی کمتر صاحب خانه شوند.

 

افشار بیان نمود: طبق اطلاعاتی که هست هزینه ی تامین اجتماعی برای بیمه کردن هر خانه حدود ۲۵میلیون تومان است در این شرایطی که جوانان امید به خانه دار شدن دارند این هزینه بار زیادی را بر دوش خانواده ها می گذارد.

 

وی افزود: هزینه انشعابات آب ،برق و گاز و و پروانه ساخت در سریع ترین زمان و با حداقل قیمت از متقاضیان اخذ گردد.در شهرهایی که زمین کافی وجود دارد بر اساس معماری ایرانی و اسلامی خانه های یک طبقه ساخته شود مثل آنچه در طرح سابق مسکن مهر چرام اتفاق افتاد. و کاش در ساخت فعلی مسکن چرام این موضوع مراعات میشد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

3 + یک =